Hallo,
Ik heb een Vitara Villager 2.0 V6. Het volgende probleem doet zich voor:
Als ik op de snelweg 130/140 km/h rijdt, dan begind bij 130 eerst de achterkant van de auto te schudden/hobbelen. Bij 140 gaat het geheel over richting midden/voorkant. Verder heb ik geen last van gekke trillingen in het stuur. Het is meer de auto op zich die "raar" doet. Voor de zekerheid heb ik beide achterwielen opnieuw uit laten balanceren, maar dat heeft niets geholpen.
Bij lage snelheden heb ik GEEN last van dit fenomeen.
Wat kan dit zijn? Schokbrekers? aandrijfas? voor/achter?
Alvast bedankt voor je hulp
Erwin
Geplaatst door erwinpoell (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
ik denk zondermeer dat je banden niet mooi rond meer zijn
kleijn (0), 15 jaar geleden
ik zou ook je schokbrekers even laten testen .
groetwillem2
erwinpoell (0), 15 jaar geleden
Ik zal het laten testen.. Bedankt voor de reacties
Erwin
KJS (0), 15 jaar geleden
Bekijk eens of er geen speling zit op de kruisjes van de cardan ....
erwinpoell (0), 15 jaar geleden
Hallo KJS,
Kun je iets meer vertellen wat je bedoeld?
Gr, Erwin
Santa (0), 15 jaar geleden
KJS bedoelt de kruiskoppelingen welke op het eind van een aandrijf/cardanas zitten.
Wanneer zo'n kruiskoppeling vast gaat zitten wil de boel ook wel gaan trillen/hobbelen.
Maar als eerste zou ik je banden ff checken. Het is idd heel goed mogelijk dat het loopvlak van 1 of meer banden niet meer mooi egaal rond is maar dat er een "plat" gedeelte in zit. Dit noemt men ook wel een "hoogteslag" (had eigenlijk beter een "diepteslag" kunnen heten...).
Zo'n plat kantje kan komen door blokkerende wielen bij een noodstop OF langdurig stilstaan van de auto waardooe het loopvlak wat op de grond staat "plat" gedrukt wordt.
kleijn (0), 15 jaar geleden
wat santa zegt is even je banden laten balanceren .
zien ze direkt of je hoogte slag hebt '
mvg willem2.
en ja ik weet dat het is gebeurt .
maar weten is meten
JAN/DODGE (0) PRO, 15 jaar geleden
Auto opkrikken en met een eigen gemaakt standaartje met een pen in het midden van de band plaatsen en het wiel langsaam draaien,als nu ergens de pen vrijloopt ,daar zit ,wat Santa zegt de diepteslag.
Maar ik vermoed,dat het iets met de ophanging temaken heeft(versleten rubbers o.i.d)
Santa (0), 15 jaar geleden
"Voor hetzelfde geld" zit er een onbalans in de cardanas.