auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Alto 1996: Homokineten vervangen.

Bouwjaar: 1996

Wie kan mij schriftelijk wat meer info geven hoe die boel vast zit.

Is daar bij dit type speciaal gereedschap voor nodig?

Ben wel aardig technisch, maar heb geen speciaal gereedschap.

Wel torsiesleutel.

Hoe begin je met zoiets, ik heb wel gelezen dat versnellingsbak moet worden afgetapt. Maar weet niet of het daadwerkelijk zo is.

Is het de bedoeling dat de hele as eruit gaat, dus van versnellingsbak t/m wiel?

Hoe krijg je die homokineet los, van de as, had begrepen dat het aan de as geborgd zit, hoe kan je daar nu bij als het binnenin zit.

Moet er een fuseekogel van de stuurinrichting los, daar ben ik niet zo blij mee, zit meestal loei vast.

Ik heb jaren geleden wel eens een gaffel gemaakt, metaalbeitel in u-form uitgeslepen.

Maar moest je toch aardig op rammen, ben een beetje bang dat er iets breekt, Alto is niet hetzelfde als een Kadett.



Graag een berichtje, bij voorbaat hartelijk dank.



Fred.

Geplaatst door

burgkop (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand een reactie??
Dat is ook jammer.

Waarmee krijg ik de stuurkogel los?
Is daar een speciale trekker voor nodig, of heeft iemand een tip om dit, uiteraard héél, los te krijgen.

Dit lijkt het grootste probleem om de homokineet te vervangen, ben ban dat het weer loei vast zit.

Ik heb jaren geleden eens, in een platte beitel en lange U geslepen, om als wig te gebruiken, onder de kogel van iets anders.
Zou zoiets eigenlijk kunnen, uiteraard laten dragen met voorzichtig slaan.

Graag reactie.

Fred.

burgkop 0

21 jaar

Het beste is om tegen de arm te slaan waarin de stuurkogel vastzit, zodat ie "schrikt". Meestal schiet de stuurkogel er wel uit. Bij zo'n Altootje zit dat meestal niet zo vast. Ik gebruik hiervoor overigens een koperen hamer om de arm niet te beschadigen, als je die niet hebt, moet je wel een beetje voorzichtig zijn. Als je een wig gebruikt heb je kans dat je de kogel en/of rubber kapotmaakt.

RoelV 0
badge

21 jaar

Even als reactie:

Omdat het mij toch te link leek met die stuurkogel, heb ik het maar door de dealer laten doen.
Mede omdat ik van Suzuki importeur ook de melding kreeg dat stuurkogel los moest en versnellingsbak afgetapt moest worden.

Laat die kogel er nu helemaal niet uit te hoeven, en de olie ook niet.
Weer eens verkeerde info gekregen.
Ik heb er met mijn neus bovennop gestaan, alleen de veerpoot moest los, daar waar hij aan het wiel deel vast zit.
Het borgveertje van de Homokineet kon ook losgemaakt worden met de as in de versnellingsbak.

Achteraf gezien een werkje van niets, al werkt het natuurlijk op een brug wel een stuk makkelijker dan op de grond.

Ik wilde het even melden, voor het geval iemand het met dit type ook de homokineet moet vervangen.

Fred.

burgkop 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.