👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb met mijn Samurai de volgende problemen:
na het starten loopt hij onregelmatig stationair.
bij het minderen van de snelheid heeft hij de neiging om zo ver terug te zakken in de toeren dat hij afslaat.
Ook blijft soms het gas 'hangen'.
Al deze problemen treden wisselend op.
Carburateur is al een paar keer zo goed mogelijk afgesteld, maar zonder duidelijk resultaat.
Vermoedelijk zit het probleem in de carburateur.
Zijn dit bekende problemen van een wat oudere carburateur?
Zijn er mogelijkheden om een dergelijke carburateur te reviseren? Of zijn er vervangers voor de originele?
Al vast bedankt voor hulp. Alle informatie is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn samurai's die uit spanje komen, even typeplaatje bekijken, en van die types hebben wij al diverse problemen gehad met valse lucht aan de onderkant van de carburateur. repareren ging niet meer, alleen vervangen voor een weber, is een set voor te krijgen via b....fuel systems. ($$$$$)
ik heb dit probleem ook gehad op mijn samurai. het bleek toen dat de benzine afsluiter op de carburateur vervuild was. deze kun je demonteren en dan van buitenaf de opening door blazen.
het is echter beter om het bovenste stuk van de carburateur af te halen en alles te reinigen (let op het kleine veertje en het kogeltje) wel een nieuwe pakking gebruiken. er is een vervangings carburateur te krijgen van het merk -nikky- deze carburateur is eenvoudiger en geeft meer vermogen . suzi`s place in Buren kan deze nieuw en gebruikt leveren. sucses
20 jaar
Ik heb een keer succes gehad met het goed stationair laten
lopen van een Samurai. Oorzaak bleek de druk van de benzinepomp
te zijn. Dit type benzinepomp voert overtollige benzine retour
naar de tank. Als deze terugvoer niet goed functioneerd, wordt
de druk naar de carburateur te hoog en komt er druk op de vlotterkamer te staan. Gevolg slecht stationair en hoog verbruik.
Door de benzine pomp te vervangen liep de motor mooi stationair en het verbruik zakte naar 1 op 12,5. Het proberen waard.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar