goedenavond , hoe kan ik het beste het restant motorblok verwijderen , restant bedoel ik mee , onderblok
cilinderkop en carterpan zijn er al af hoe ga ik om met de airco pomp ? ivm koelgas in systeem ( freon)
kan ik de versnellingsbak laten zitten , of moet alles er uit ?
gr anne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik begrijp dat je de motor wil vervangen.
Je had in eerste instantie het koudemiddel moeten laten aftappen.
Daarna de complete motor met versnellingsbak uittakelen.
Dan had je alle vrijheid gehad om er aan te sleutelen.
Je zult iig toch het koudemiddel moeten laten verwijderen.
Je kunt de pomp ook los halen van het blok en aan de kant hangen , hoef je ook niets af te tappen.
goedenavond
als reactie op ralf_jensen , het was niet mijn bedoeling om de motor te vervangen , ging in eerste instantie om d riem probleem/tik in motor
dit was echter in orde , carterpan verwijderd , toen bleek dat de cilinder naast het vliegwiel problemen ga . daarop de kop verwijderdt en toen bleek dat de zuiger vanaf de olieschraap veer stuk te zijn , helft lag onderin carterpan , heel erg jammer , auto had 230 km gedraait maar lagerschalen etc waren nog zo mooi , maar kon motor met versnellingsbak kompleet kopen voor 100 euro , dit blok komt uit auto die net 90.000 heeft gedraait
verder de aircopomp hangt mooi aan een balk boven in de motorruimte , ging prima zonder demontage van leidingen oid
heb geen brug oid , dus blok moet er van de onderkant in een uit dus hangt ie daar prima
verder bedankt voor alle tips en oplossingen
a verbeek
9 jaar
Hallo beste A.Verbeek,
Waarom moet het motorblok langs onder worden uitgebouwd?
Ik heb hetzelfde gedaan bij de Baleno 1.6 Sport.
De motor heb ik gewoon langs boven er uit getakeld, en de aircopomp, die heb ik netjes onder de auto laten hangen, aan een dikke draad.
De motor takel, die heb ik gehuurd bij Borent, en die is rijdbaar.
Dus motor los, en naar boven takelen, en als de motor hoog genoeg hangt, dan gewoon de motor met de rijdende takel weg rijden, neer leggen, en het andere blok op hijsen
En in de Swift hangen.
U hoeft dus niets los te maken van de airco.
Verder denk ik dat het weinig verschil uitmaakt tussen een Baleno en een Swift.
Het zijn ook dezelfde motoren, tenminste bij de 1.3 liter .
Een Tip van mij, vervang direct de distributie snaar en de spanner met rol.
dat gaat nu lekker gemakkelijk met de motor buiten de carrosserie.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Ad , kijk eens naar de datums van de topic s waar je op reageert , 20 juni 2015 , denk dat het ondertussen al niet meer actueel is.
Het is maar een idee en positief bedoeld.
Hallo beste Ferrie,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Kijk, dit is nu dus een staaltje van niet de regels opvolgen dan.
Als dit topic niet meer actueel zou zijn, dan had de TS best wel eens een replay kunnen schrijven, dat het probleem was verholpen.
En, dat verdere hulp niet meer nodig was.
Maar dan zal ik maar niet meer een reactie geven.
En daarbij, ik heb dus ook niet meer op de datum gelet ook, hihihi, kan gebeuren.
Maar beter een overbodig antwoord, dan geen antwoord.
Zolang dit er niet staat, dan geef ik nog gewoon een reactie, dit ben ik nu eenmaal gewend op de andere auto fora, waar ik lid van ben.
Dan geeft de TS dus aan, dat er een slotje op dat topic kan, een teken, dat dit topic niet meer actueel is.
Wat ik ook zo erg treurig vind, en dat gebeurt dan ook op bepaalde auto fora.
Men geeft aan dat men hulp nodig heeft, vertelt wat er loos is, en men laat nooit meer iets van zich horen!
Ik heb het dus nu niet over dit forum, van Problemcar, want gezien de hoeveelheid topics en de diversiteit aan merken, gaat het hier heel goed, Chapeau!
Ik wens u een heel fijn zonnig weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar