close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift: Poelie op krukas niet los te krijgen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hopelijk heeft iemand een goede tip:

ben bezig om een distributieriem te vervangen van mijn Swift uit '89 (wel al het nieuwe type). Voordat mensen gaan roepen dat het een riskantie zaak is, hier ben ik me van bewust en als het niet lukt gaat dat ding naar de sloop. (is mijn oude auto, geschorst en uit verzekering) Beetje recreatief geknutsel dus.

Nu krijg ik de poelie op de krukas niet los, deze zit met een riem op de waterpomp/dynamo. 4 boutjes kreeg ik nog met gemak los, alleen nu wil de poelie er niet vanaf, omdat er te weinig ruimte is. Wel beweging in maar zit vast tussen plaatwerk auto en motorblok.

Suggesties?

Geplaatst door

MatthijsR (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

motor steun los enmotor laten zakken???
andes eenslijpschijf en een rondje uit slijpen
(gaat toch naa de sloop!!)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Idd, truc was motorsteun los en zakken laten.

Cilinderkop ligt er nu vanaf, blijkt horizontale speling op de 4e cilinder te zitten. Denk dat ik een ruilmotor ergens vandaan haal en monteer.

Weet iemand of een injectie 1.3 Swift motor 1 op 1 is over te zetten, indien ik mijn oude inlaatspruitstuk (met carb) erop monteer? Of is dit te simpel gesteld?

MatthijsR 0

16 jaar

gaat niet lukken
ontsteking
spruitstukken
klepiming
is allemaal anders(aangepast aan injectie)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Hoe heb je de speling gemeten??? met de hand op de zuiger en heen en weer drukken? zit er op de eerste niet net zo veel? als je vraagtekens heb over de speling dan moet je toch even het werkplaatshandboek raadplegen. Horizontale speling hebben die zuigers altijd. groet thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

Idd speling gemeten door met hand heen en weer te bewegen, dit betreft een speling van ongeveer een halve mm. Op de andere 3 cilinders zit compleet geen speling. Op de 4e zat bovendien witte aanslag (evanals op de uitlaatklep van de betreffende cilinder). Er kwam ook blauwe rook uit de uitlaat en een zware tik in het blok (kantelende zuiger?)

Wat betreft mijn vraag over de injectieblokken. Het blok met injectie ziet er identiek uit aan mijn blok. Alleen het inlaatspruitstuk is idd anders.

MatthijsR 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.