Suzuki Wagon R+ 2001: Probleem na revisie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G13BB, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 56

vraag aan de experts.

Suzuki wagon r+ had bij het doorschakelen en terugschakelen naar de 3 het probleem dat je de tandwielen hoort en voelt. Vervolgens is het volgende gedaan:

De versnellingsbak is gereviseerd
De koppeling is vervangen
De schakelkabel is vervangen
Schakel mechanisme pook is vervangen
koppelingskabel is nog helemaal goed
En er is de juiste bakolie gebruikt.
Schakelkabel proberen af te stellen geen verschil merkbaar.

Maar het probleem is er nog steeds
Wat zou het nu nog kunne zijn?

j.link

Geplaatst door j.link , lid sinds 7 jaar geleden

11 Reacties

kaleido 1 PRO, 3 weken geleden

Koppeling komt wel goed vrij ?
Alle andere versnellingen geen probleem ook de achteruit niet ?
Wat hebben ze vervangen in de bak ?

j.link, 3 weken geleden

Goedemorgen
Ja die komt gewoon goed vrij en bij de
andere versnellingen geen probleem.
Zou ik bijv heel vlot van de 2 naar de 3 schakelen
dan is er niks aan de hand, maar doe ik dit heel
rustig dan is de ellende er. Het lijkt zelfs alsof die
in 2 versnellingen tegelijk wilt, maar dit zou raar
zijn want dan zou ik dat ook bij bijv de 5 moeten
hebben toch?

harry4203 PRO, 3 weken geleden

Tja, je kunt vanalles eromheen vervangen, maar het lijkt er toch sterk op dat er bij de revisie is niet goed is gegaan. zoals kaleido al vroeg, wat is er vervangen en heeft een revisiebedrijf dat gedaan?

j.link, 3 weken geleden

oow sorry excuus dit had ik niet goed gelezen. Wat ik begrepen heb zijn alle lagers vervangen en Synchromesh 1,2 en 3. Bij de inspectie konden ze niks anders vinden dan de kapotte lagers, maar omdat ik aangaf dat er een probleem was met de 3e versnelling hebben ze daarom synchromesh 1,2 en 3 vervangen.

kaleido 1 PRO, 3 weken geleden

Als het echt in de bak zit zou ik eerst eens contact opnemen met diegene die de revisie gedaan heeft om te kijken wat zij er van zeggen.

    Die kwamen juist met vervang eerst de schakelkabel maar, nou maakte dat geen verschil. Dus weer aangegeven en toen zeiden ze dan ligt het aan het mechanisme van de pook. Die vervangen ook geen verschil. Dus nu weer daar neer gelegd, alleen nog geen reactie gehad - j.link, 3 weken geleden

Highway PRO, 3 weken geleden

Ik heb vroeger bij Suzuki gewerkt en daar hadden we toen bij de Sift ook het zelfde probleem. Suzuki kwam toen met een speciale olie. ik weet niet of dit vandaag de dag nog aan de gang is want ik praat over de begin jaren van de swift.

    in het onderhoudsboekje word wel een bepaalde soort olie genoemd alleen geen idee of u die bedoeld. - j.link, 3 weken geleden

Highway PRO, 3 weken geleden

welke is dat dan

j.link, 3 weken geleden

kan het zo gauw even niet terug vinden

j.link, 3 weken geleden

API GL-4 SAE 75W-90

j.link, 3 weken geleden

.

Highway PRO, 3 weken geleden

Deze olie wordt ook voor geschreven door Kroon olie. Ik weet echt niet meer wat de olie was die we toen gebruikte. Mijn collega had toen een truc door olie te mengen half atf en half bakolie en dat werkte ook maar ik zou gewoon terug blijven gaan bij dat revisie bedrijf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Wagon R+ of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.