close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Wagon R+ 2001: Probleem na revisie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G13BB, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 56

vraag aan de experts.

Suzuki wagon r+ had bij het doorschakelen en terugschakelen naar de 3 het probleem dat je de tandwielen hoort en voelt. Vervolgens is het volgende gedaan:

De versnellingsbak is gereviseerd
De koppeling is vervangen
De schakelkabel is vervangen
Schakel mechanisme pook is vervangen
koppelingskabel is nog helemaal goed
En er is de juiste bakolie gebruikt.
Schakelkabel proberen af te stellen geen verschil merkbaar.

Maar het probleem is er nog steeds
Wat zou het nu nog kunne zijn?

Geplaatst door

j.link (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppeling komt wel goed vrij ?
Alle andere versnellingen geen probleem ook de achteruit niet ?
Wat hebben ze vervangen in de bak ?

Goedemorgen
Ja die komt gewoon goed vrij en bij de
andere versnellingen geen probleem.
Zou ik bijv heel vlot van de 2 naar de 3 schakelen
dan is er niks aan de hand, maar doe ik dit heel
rustig dan is de ellende er. Het lijkt zelfs alsof die
in 2 versnellingen tegelijk wilt, maar dit zou raar
zijn want dan zou ik dat ook bij bijv de 5 moeten
hebben toch?

j.link 0

2 jaar

Tja, je kunt vanalles eromheen vervangen, maar het lijkt er toch sterk op dat er bij de revisie is niet goed is gegaan. zoals kaleido al vroeg, wat is er vervangen en heeft een revisiebedrijf dat gedaan?

oow sorry excuus dit had ik niet goed gelezen. Wat ik begrepen heb zijn alle lagers vervangen en Synchromesh 1,2 en 3. Bij de inspectie konden ze niks anders vinden dan de kapotte lagers, maar omdat ik aangaf dat er een probleem was met de 3e versnelling hebben ze daarom synchromesh 1,2 en 3 vervangen.

j.link 0

2 jaar

Als het echt in de bak zit zou ik eerst eens contact opnemen met diegene die de revisie gedaan heeft om te kijken wat zij er van zeggen.

Die kwamen juist met vervang eerst de schakelkabel maar, nou maakte dat geen verschil. Dus weer aangegeven en toen zeiden ze dan ligt het aan het mechanisme van de pook. Die vervangen ook geen verschil. Dus nu weer daar neer gelegd, alleen nog geen reactie gehad

j.link 0

2 jaar

Ik heb vroeger bij Suzuki gewerkt en daar hadden we toen bij de Sift ook het zelfde probleem. Suzuki kwam toen met een speciale olie. ik weet niet of dit vandaag de dag nog aan de gang is want ik praat over de begin jaren van de swift.

Highway 670
badge

2 jaar

in het onderhoudsboekje word wel een bepaalde soort olie genoemd alleen geen idee of u die bedoeld.

j.link 0

2 jaar

welke is dat dan

Highway 670
badge

2 jaar

kan het zo gauw even niet terug vinden

j.link 0

2 jaar

API GL-4 SAE 75W-90

j.link 0

2 jaar

j.link 0

2 jaar

Deze olie wordt ook voor geschreven door Kroon olie. Ik weet echt niet meer wat de olie was die we toen gebruikte. Mijn collega had toen een truc door olie te mengen half atf en half bakolie en dat werkte ook maar ik zou gewoon terug blijven gaan bij dat revisie bedrijf.

Highway 670
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Wagon R of stel zelf een nieuwe vraag.