close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift: rammelend geluid Swift GTI

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1298

Hallo,

Sinds een aantal weken komt er een rammelend/trillend geluid onder m'n Swift GTI vandaan.
Ik heb een kleine aanrijding gehad (klein beetje blik en lak schade) en vanaf dat moment was dat geluid er.
Als ik de motor start en stationair laat draaien begint het ergens onder de auto te rammelen,
Voor zover ik kan horen in het midden ergens. Als ik er wat gas bij geef word het nog iets erger.
Ik heb zelf het idee dat het iets met m'n uitlaat te maken heeft, maar deze is niet lek.
Bij snelheden boven de 70 heb ik het idee dat het stopt.
Kan iemand mij vertellen wat het is? Voor de rest heb ik geen motorische problemen en werkt alles prima.

gr. Thomas

Geplaatst door

thomas88 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er op de middendemper soms een extra schotje aan de buitenkant waarvan een paar puntlassen het hebben begeven? En kijk ook eens naar de rubbers waaraan de uitlaat is opgehangen. Nog een optie: loszittende schotjes in je demper. Kun je controleren door met de motor uit op de demper te tikken met een rubber hamer ofzo.
suc6
Peter

Vaak de interne demper schotten welke losroesten en gaan "klapperen" in de demper, 1 remedie, demper vervangen.

Cor1822 0
badge

17 jaar

Ik heb het uitgezocht en het blijkt in de middendemper te zitten.
Kan iemand mij vertellen hoe een middendemper er van binnen uitziet?
Ik wil namelijk proberen het zelf op te lossen.
gr.

thomas88 0

17 jaar

D'r zijn vast wel plaatjes van middendempers te vinden op het web, maar het komt erop neer dat de uitlaatgassen langs/door schotjes worden geleid. Als er schotjes los beginnen te komen kun je wel proberen ze weer vast te lassen, maar ik denk dat je beter een nieuwe demper kunt gaan halen. 't Is nou het ene schotje, volgende week het andere. Vergeet niet dat die dingen allemaal even lang in de demper gezeten hebben en dus allemaal lijden van eventueel vocht en daarmee gepaard gaande roestvorming. Kijk eens op hbase of masterbase oid, kun je op basis van je kenteken kijken of ze 'n middendemper kunnen leveren en wat die gaat kosten.
suc6
Peter

Ik heb het opgezocht, ben naar de garage en sloop geweest. Er is mij verteld dat ik op zo'n 170 tot 200 euro moet rekenen voor een nieuw gedeelte, tweedehands wat minder maar die hadden ze niet liggen. Op internetshops kwam ik op hetzelfde uit.
Kan het kwaad als ik de schotjes uit mijn huidige demper verwijder, of is dit slecht voor de auto? Ik kan het geld eigenlijk niet missen momenteel.
Ik heb gehoord dat het geluid in ieder geval anders word maar of het schade aanricht is me niet duidelijk
Alvast bedankt!
Thomas

thomas88 0

17 jaar

Ik heb een Swift GLS uit 1997 en had hetzelfde probleem, bij een bepaald toerental rammelt de achterdemper omdat er een schotje is losgetrild.

Je kunt dit probleem op 3 manieren oplossen:

1. Een nieuwe achterdemper kopen, was voor mijn Swift rond de 190,= euro omdat dit een vrij groot gedeelte is.

2. Het schotje eruit halen..... hoe weet ik niet, want dan zul je de uitlaat open moeten maken of voor gynacoloog moeten gaan spelen.... ;-)

3. De goedkoopste oplossing: een vuisthamer pakken en een deuk in de demper slaan tot het betreffende schotje 'klem' komt te zitten, waardoor het rammelen ook weg is. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je geen gat in de demper slaat want dan kun je alsnof een nieuwe uitlaat kopen.

Ik heb uiteindelijk toch een nieuwe achterdemper gekocht...... bij de officiele merkdealer bleek deze vreemd genoeg toch het goedkoopste.

Suc-6

Alpina 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.