ik heb een suzuki samurai en als ik hem start als hij koud is dan loopt hij 30 seconden goed en begint daarna slecht te lopen,dit duurt een minuut of 4 en dan ineens loopt hij als een zonnetje. ben hem aan het opknappen en heb de bougie's,kabels,verdelerkap,rotor al vervangen en heb de ontsteking ook op tijd gezet,kleppen zijn ook gesteld.wil niet zomaar aan de carburateur beginnen te stellen en doen omdat ik gehoord heb dat het nogal een moeilijk geheel is om hem af te stellen. wie heeft een idee of een oplossing wat het zou kunnen zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk toch dat je het bij de carburateur moet zoeken , denk met
name aan de choke / koudloop regeling .
is het een samurai met gewone carburateur of een met tbi
(carburateur met injectie) ?
ik heb in mijn wp-handboek namelijk 2 types carburateurs staan
voor de samurai.
gr. Tinus
ja het is een samurai met een gewone carburateur. heb inmiddels wat speling van een veertje afgehaald doormiddel van de vertanding van de choke te verzetten,dit heeft het probleem gedeetelijk opgelost. als je meer weet hoop ik het graag te horen.
gr andre
18 jaar
dacht ook al dat het aan de choke zou liggen , is vrij lastig
af te stellen , denk dat de choke klep te strak staat afgestelt
waardoor hij te weinig lucht krijgt of het vacuum membraam werkt
niet goed , dit membraam zorgt ervoor dat de choke klep een
klein beetje geopent wordt bij een koude start , meschien is
er een vacuum slangetje los of kapot .
laat iemand anders de auto starten en kijk zelf hoe de choke klep
reageert als de motor aanslaat , deze moet dan een beetje open
gaan . doet hij dat dan is waarschijnlijk de afstelling ontregelt
ik hoor het verder wel .
gr. tinus
18 jaar
ik ben even bezig geweest met de afstelling van de choke,de motor loopt nu vanaf het begin goed en ik kan ook meteen weg rijden.maar nu heb ik een nieuw probleem en dat is dat ik in de hogere versnellingen 4 en 5 bijna geen vermogen meer heb.als ik ook maar een beetje tegen wind heb kom ik niet verder dan 80Km/h.ik blijf er nu maar even af en zal kijken of ik wat afstel gegevens kan vinden.
18 jaar
De samurai carburateurs staan nu niet bekend om het goedblijven doen. Als je er eenmaal problemen mee krijgt, dan blijft het vaak ook zo. Ikzelf heb ook erg veel problemen gehad met de carb.. heb echt van alles geprobeerd, tot ik er vrij snel achterkwam dat de carburateur eigenlijk versleten was. Er zat speling op de div asjes en zoog een hoop valse lucht; met als gevolg .. niet af te stellen. Na wat speurwerk op het internet heb ik voor een goedkoop alternatief gekozen.. Ik heb namelijk de originele carb vervangen voor een daihatsu charade carb. En dat bevalt me goed.. is zeer goed aftestellen (eigenlijk erop gezet en liep gelijk goed). en op de weg / in het terrein valt ie me niet tegen. voor meer info hier over moet je hier maar eens kijken: http://home.planet.nl/~hup00026/suzukisa...
Voor een werkplaats handboek moet je dit bestand maar eens downloaden... duurt wel even, maar dan heb je ook wat! het is namelijk een bestand van 350 MB! .. http://www.suzukiinfo.com/sierra/zukboys...
suc 6
Dannie
18 jaar
Tja, das niet zo slim om in het wilde weg aan je carb te gaan staan draaien...
Je hebt de verrijkings klep strakker gezet.... let op.. die moet een opening kennen in ijskoude toestand van 2 a 4 mm.
Dit is eenvoudig met het tandheugeltje (waar het veertje aanzit)te verstellen.
Verder is een bekend euvel dat de vacuum of onderdruk slangetjes poreus worden.
Haal een meter van dat spul kost je ongeveer 5 a 6 euro 9 van de tien keer zijn kleine problemen die je had dan opgelost.
Verder als het echt niets meer helpt kun je op mijn site www.suzukisj413.nl nuttige carb informatie vinden en een lijstje met passende vervangeners die je op de sloop kunt kopen vanaf een tientje of vijf
Groet
De IJsbeer
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar