close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Samurai 1987: SJ 413-> nieuwe carburateur gemonteerd en.....

Bouwjaar: 1987

Hallo,

Ik heb op mijn SJ 413 een andere carburateur gemonteerd.
de carb. komt van een Samurai af, is grotendeels identiek aan
de orginele carburateur, alleen aan de rechterkant zijn die vacuumdingen ( kleine messingkleurige "potjes") die zijn wat anders, de SJ heeft daar 2 aansluitingen en die van de Sam slechts 1.

ik heb de carb. gemonteerd, starten doet hij maar valt meteen weer stil, toerental gaat omhoog naar dik 2.500 toeren en valt meteen weer stil.

na de eerste pogingen heb ik die vacuum"potjes" omgezet van de SJ carb naar de Sam. Carb maar dat maakt verder geen verschil...

wie snapt wat er aan de hand is ?
de carb. reageerd ook heel fel op de gaspedaal....

HELP !!

groet

Roger

Geplaatst door

erka (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de carburateur heeft idd meer vacuum slangetjes dan de carb. van
een samurai.
ik denk dat je beter af was geweest als je een nikky carburateur
uit een mazda 626 (of zo) gemonteerd had. een nikky carb. is veel
eenvoudiger van opzet en geeft ook nog eens meer vermogen .
denk zelf dat het met de carb. van de samurai niet zal lukken
om je auto goed aan het rijden te krijgen.
is de carb. (van de samurai) wel goed afgesteld?

suc6 tinus

Tinus11474 0

19 jaar

He Tinus,

dank je voor je reactie.

een Nikky is inderdaad een optie, er zijn ook andere opties als een continu vacuum carb. ( een forum lid, Auke wees me hierop )
maar ik heb nu eenmaal de carb van de Samurai ( overigens op het eerste gezicht identiek aan de oude carb ).

Ik heb verzuimt om een nieuwe pakking te plaatsen tussen carb en spruitstuk, dus dat ga ik eerst doen daarna zien we wel verder...

ik ben maar een leek op dit gebied, dus ga lekker sleutelen morgen :-)

groet

Roger

erka 0
badge

19 jaar

Inmiddels is de gemonteerde vervangingscarburateur van de samurai ook er weer vanaf gehaald...
na wat zoeken ben ik bij een Carburateur terecht gekomen van een Mitsubsidie Colt ( bwj 89 ).
deze carburateur heeft het zelfde voetstuk ( montage vlak voor op het spruitstuk ) en behoeft slechts een kleine aanpassing.
bij de samurai carb. zitten 3 aansluitpunten voor koelwater, bij de Colt slechts 2 ( enfin, ff op www.suzuki-samurai.nl kijken voor uitleg ).
na montage liep de Jeep bijna meteen perfect !
een geslaagde operatie dus !

erka 0
badge

19 jaar

een carburateur van een colt gaat idd ook .
fijn voor je dat het gelukt is en nu maar lekker toeren in je
jeepie , ik weet bijna zeker dat hij ook nog eens meer power
heeft nu. ik heb zelf ook een sj413 gehad , 7 jaren heb ik er
plezier van gehad en hij heeft me maar 1 keer in de steek gelaten
toen was de originele carburateur defect (gelijk een nikky erop
gezet) verder elke 2 jaar de fusee kogel pakkingen (dit komt
vaker voor ) voor de rest een tof karretje , moest hem helaas
verkopen wegens gezins uitbreiding (vond ik wel jammer).

sucses verder met je soes Tinus

Tinus11474 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.