goede dag
het volgen doet zich voor
eerst starte hij twee dagen heel slecht
daarna starten hij niet meer
nu bleek dat als er gestart werd dat de onstekingspuntjes niet oppenneer gingen
als ik aan het slangetje zuig wat aan de onsteking is bevestigd dan draaid de onstekking
als ik dan de verdelerkap er op zet en dan onderdruk kreeer met mijn mond start hij
gelijk
en als ik de onderdruk een tijdje vast houd en daarna op de orginelen plaats breng dan loopt de moter op zich zelf
wel niet als een zonnetje maar dat is pas als hij warm is
als ik dan de motor uitzet en daarna weer start is er geen probleem
wie heeft er een idee wat dit is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactpuntjes vernieuwen en de ontsteking goed af (laten) stellen.
Oké dank u wel voor u oplossing
Maar kunt u uw antw ook toelichten waarom dat u dit denkt
Dit meer om het waarom te begrijpen ik vermoed uit uw antw dat de contactpunten dus op zijn?.
10 jaar
De contactpuntjes horen als deonstekingsas draaid open en dicht te gaan.
Bij jou gebeurt dit niet of onvoldoende , als ik het zo lees.
Dat wil dus zeggen of het fiber nokje wat over de as loopt is versleten en daarmee eigenlijk ook je contactpuntjes, of ze staan niet goed afgesteld.
Daarom contactpuntjes vervangen en op de juiste wijze afstellen.
Fibernokje bovenop de hoge kant van de as , 4 mogelijkheden kies er 1, voelermaatje van 0.4 mm tussen de puntjes en ze zodanig afstellen dat het voelermaatje net er sleepend tussendoor wil.
Maar gezien de vraag en de manier waarop je bezig bent dit overlaten aan iemand met kennis , anders zijn we straks verder van huis ben ik bang.
draai dan ook de bougies er even uit , zullen door de slechte vonk ook wel vervuild zijn, gebruik als je de contactpuntjes vervangt een magnetische schroevendraaier , schroefje kan dan niet in je ontsteking vallen wat bij hobbyisten wel eens voorkomt ,
vr Thorpe
Niels dit is techniek uit de oude doos !
Dit onderdeel is aan slijtage onderhevig en moet tijdig gewisseld worden ......... Iedere 10.000 km .
Het is niet alleen het slijten, maar ook is het tijdstip van ontsteken wat steeds later plaats vindt .
Stel dat je het zelf wilt doen . zorg dan voor wat warmte bestendig vet om op die 3 nokkige as te smeren . B.V. kogellagervet .
Geen vet met metaaldeeltjes.
Onder de rotor zit nog een smeerviltje om de nokbus te smeren ........doe daar een paar druppels motorolie op ! Vanaf je oliepeilstok ?!
Groet.
goed zo punt op de i Punt , Niels hoop voor je dat er nog olie aan je peilstok zit
gr Thorpe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar