Auto slaat niet altijd aan tijdens starten. Als je contact aan zet en motorlamje gaat branden dat start auto normaal. Als met contact aan lampje niet gaat branden dan start auto wel maar slaat niet aan. Deze storing komt misschien 1x in 2 weken voor. Sleutels al laten programeren en diverse contacten en aansluitingen gecontroleerd, gesoldeerd enz. Als auto hier is doet probleem zich ook niet voor en dus is het lastig zoeken. Iemand een tip of misschien eerder meegemaakt??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het lamje niet brand dan staat er geen spanning op de ECU heb je ook al aan de zakeringkast en zekeringen gedacht en de bijbehorende stekkers.
Ook zou ik eens in de massa gaan zoeken of daar geen aansluiting gaar is en de problemen veroorzaakt.
Heb je ook het hoofdrelais al geprobeerd.
Hans
Massa's al nagelopen en zekeringkast al gecontroleerd. Heb nieuw hoofdrelais besteld uit voorzorg. Het blijft lastig omdat de auto het hier wel steeds goed doet.
Klinkt misschien gek, maar dit hebben wij bij een Renault Twingo meegemaakt doordat de auto in de buurt van een zendmast geparkeerd staat.De klant moet regelmatig de auto iets verder drukken en dan doet die het wel.Het proberen waard om dit te onderzoeken.
Inderdaad Siem is mij net voor ik zat ook te denken aan beinvloeding van buiten af.
Hans
Ik heb al een paar diverse vreemde storingen meegemaakt bij toeval ontdekte ik dat de zekeringen van een dusdanige slechte kwaliteit waren dat ze slecht contact maakten. ik heb toen alle zekeringen in de kast vervangen en geen problemen weer gehad.
Je hebt een defecte zekering.
Als het goed heb je een 1000cc 4 cil. alto
Naast de zekeringkast zit nog een zekering 15 amp. onder een klein kapje, deze is van de injectie.
e zekering maakt slecht contact inwendig en doet het dan wel en dan niet.
Is een bekend probleem en de importeur schrijft voor om alle zekeringen te vervangen.
er is volgens mij maar 3 dingen mogelijk:
1 slechte zekering zoals al besproken
2 main relais tegen schutbord defect
3 de kabelboom vanaf het schutbord wil af en toe vol water lopen,waardoor de massapunten in de kabelboom zelf , gaan ocideren. tip: haal de hele kakelboom vanaf het main relay open ,want het is mogelijk dat er meerdere storingen inzitten!
succes eric
al voorgehad.je moet kijken tegen het het schutbord.in de hoofkabelbundel die onder de relais doorloopt kan vocht doordringen en sommige kabelverbindeingen die in die blauw verbindingen zitten kunnen bijgevolg oxideren en zelfs op het laatste van oxidatie gewoon afbreken.nieuwe verbinding maken en de kabelhuls weglaten zodat geen water meer kan blijven staan.
19 jaar
Hoofdrelais tegen schutbord vernieuwd en tot nog toe geen problemen meer gehad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar