Beste mensen,
wie heeft hier ervaring mee?
De motor loopt prima, zowel op gas als benzine en regelt stationair ook wel af bij stilstand.
Meestal naar 800 toeren, maar de laatste dagen blijft hij ook wel rond de 1100 hangen.
Het probleem is dat als ik gas geef en dan weer loslaat dat de motor dan rond de 1500/1700 toeren draait en wéér begint met afregelen (alleen bij stilstand natuurlijk) dus rijdend zit ik met een motor die steeds rond de 1500/1800 toeren blijft hangen.
Alleen bij een stoplicht regelt ie weer even terug.
Dit doet hij zowel op gas als benzine dus ik vermoed dat een defecte sensor hiervoor verantwoordelijk is.
Kan dit de luchtmassa sensor zijn? De dealer noemt het de luchttemperatuursensor en rekent er 61 excl voor.
Mij een beetje te veel om als gokje te vervangen.
Het gele check engine lampje brand niet dus ik denk dat uitlezen ook niet veel uithaalt.
Wie heeft ervaring en weet wat er aan de hand kan zijn?
Bijvoorbaat dank,
Johan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat hem eens uitlezen. Het lampje hoeft niet altijd te gaan branden. Het zou de luchtmassameter kunnen zijn maar die zijn duur ja!
Zit er een elektronische inspuiting/shoke op?
Dennis
Ik heb hem inderdaad uit laten lezen en hij gaf een storing aan op de gasklepsensor maar op dat moment gaf hij na het resetten geen storing meer aan, dus die heb ik maar niet direkt vervangen, de dealer vraagt er 181,- voor.
Maar nu het gekke, de afgelopen tijd ben ik met de caravan na zuid-limburg geweest en na 200 km rijden waren de klachten praktisch weg. Een enkele keer is ie stationair nog wat verhoogt (rond de 1000 toeren) maar meestal regelt ie stationair rond de 700/800 af en blijft daar ook op staan.
Wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik hoor het graag want ik weet het niet meer.
15 jaar
Na de warme weken van augustus volgde er een koude week en meteen was het probleem er weer.
Mijn conclusie was: dat kan haast niet anders dan de temp. sensor naast het luchtfilter zijn (in dit type zit geen luchtmassameter) maar helaas, 74 voor zo'n klein plastic gevalletje uitgegeven en nog houdt hij zijn stationaire afregeling niet vast.
Ik heb wel het idee dat het brandstofgebruik iets minder is geworden, da's ook niet weg natuurlijk maar waarom houdt ie zijn stationairafstelling niet meer vast, dat blijft nog steeds de vraag.
En wie kan mij uitleggen waar de stationairafregeling zit?
15 jaar
Oh ja,nog even die vraag.
De motor heeft elektronische inspuiting op benzine.
Lpg gaat via een verdamper.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar