auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Swift 1990: Stationair toerental

Bouwjaar: 1990

Mijn swift loopt sinds een tijdtje bij warme motor hoog stationair. Ben al een beetje aan het puzzelen geslagen en heb onder andere de vacuum slangen bij het gasklephuis gecontroleerd.
Zowel bij warme motor als bij koude motor staat hier een behoorlijke zuigkracht op en als ik m'n vinger op het slangetje druk loopt de motor erg laag stationair. Lijkt me dus dat dit de stationair regeling is.
De slangen gaan via het luchtfilterhuis door een soort van sensor en verdwijnen dan in de aansluiting op het gasklephuis. Wanneer ik het stekkertje van deze sensor loskoppel en ik start daarna de motor draait ie zowel koud als warm laag stationair. Alleen zo laag dat ie bijna afslaat en warm bijna niet wil aanpakken. Er staat dan ook geen onderdruk op de vacuümslangen. ik krijg ook geen storingen ofzo.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Misschien die sensor tussen de slangen of toch iets anders?

Geplaatst door

The11311 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nog even een aanvulling:
Ik ben dit probleem al eens eerder tegengekomen op dit forum. Dan wordt er alleen gepraat over bijvoorbeeld: soldeer eens een weerstandje bij de draden van je temperatuursensor op, of: gooi eens een brandstofreiniger in je tank. Dit heb ik allemaal zelf ook al eens geprobeerd zonder resultaat.
Het verklaart in mijn optiek alleen niet waarom met het stekkertje op de sensor er wel lucht via de vacuümslangen wordt aangezogen en zonder niet.
Zo te zien is het echt wel een redelijk vaak voorkomend euvel bij een swift 1300 alleen stoort verder niemand zich er aan? Heeft nog niemand eerder een oplossing hiervoor gevonden? Volgens mij komt het je verbruik alleen maar ten goede zonder dit probleem.
Verder heb ik op dit forum dus nog geen enkele echte oplossing gezien waardoor de topicstarter echt geholpen is en heeft aangegeven dat zijn motor weer keurig stationair loopt. Degene die mij verder help heeft dus de kennis in huis om nog veel meer swiffies met hetzelfde probleem mooi te laten lopen...

The11311 0

19 jaar

hallo,
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn swift 1.3 gs.

gewoon die regelklep die achter op de injectie geschroefd zit vervangen.
dus, ff langs een sloperij
groet, robert

robert10087 0

19 jaar

Dank je. Zodra ik er tijd voor heb ga ik hem vervangen.

The11311 0

19 jaar

ff ter aanvulling nog:
ik neem aan dat het om een monopoint injectie gaat.
de 1.3 t/m bj:92 heeft een heel laag stationair toerental
+/- 750 tpm, jongere bouwjaren +/- 850 tpm.
Er valt weinig af te stellen aan een mono-point, het enige wat je kunt doen is het volgende:
vacuumslang van luchtfilter naar die klep dicht knijpen,
aan de rechterkant van de monopoint zit een zwart dopje, hierachter zit een schroef om de toerental te regelen.
met warme motor en dicht geknepen slang stel je deze af tot dat de motor mooi stationair loopt.(rond de 800 tpm)
groet Robert.

robert10087 0

19 jaar

Weer zo'n wereldtip! Bedankt allemaal! Zodra ik tijd heb ga ik aan de gang en laat jullie de uitkomst weten!

The11311 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.