auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Baleno: Stotteren Suzuki Baleno 1300 S 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Heb hier een Suzuki Baleno 1300 S staan van het bouwjaar 1997.
De auto stottert flink tijdens het rijden en bij elke keer stotteren gaat het Check Engine lampje branden.
Met uitlezen niets kunnen vinden.
Inmidddels de lambdasonde vervangen maar mocht helaas niet baten....
Iemand suggesties ?
Alvast bedankt !

Geplaatst door

Autoclassique (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Neem aan dat de bougies + Kabels al bekeken zijn met het koudere weer?
Is hij uit te lezen tijdens het stotteren ?

Maarten6789 0
badge

14 jaar

Goedendag,

Ik zou zeggen dat er iets mis is met de ontsteking. Indien dit al gecontroleerd is vraag even na waar de klant getankt heeft, wij hebben de laatste tijd veel problemen gehad met klanten die bij de Tinq of Tango hier in Veghel getankt hadden. Na een volle tankt Total of Shel zijn veelal de problemen opgelost.

Succes ermee...

runtoteun 0
badge

14 jaar

Koude start is geen enkel probleem en de motor loopt tussen het haperen door als een zonnetje, alle klappen zijn dan raak.
Kabels, bougies, ontsteking zijn prima.

Denk overigens niet dat het in de benzine zit, maar je weet het natuurlijk nooit.
Als je foute benzine hebt dan moet het blok continue niet meer mooi lopen lijkt mij.

Zit zelf misschien nog aan de egr te denken.
Als ik die afsluit en het blok loopt nog NIET goed kun je dan uitsluiten dat deze stuk is?
Ik hoop dat jullie mijn formulering een beetje begrijpen.

Autoclassique 0
badge

14 jaar

Het kan geen valse lucht zijn door een slang die ingescheurd word tijdens het kantelen van de motor tijdens het optrekken ??

Maarten6789 0
badge

14 jaar

Uiteindelijk is een en ander opgelost en het was de MAP-sensor aan het schutbord die moeilijk deed.
De motor begon al een stuk mooier te lopen nadat ik het complete EGR-gedeelte gereinigd had.
Aan de kant van het inlaatspruitstuk was het gat volledig dichtgekoold met roet en ik moest nog flink doordrukken om alle verontreinigingen weg te halen.
Ook de EGR-leiding van uitlaat- naar EGR bij inlaatspruitstuk was aardig vol van binnen en heb deze ook goed schoongemaakt.
De EGR-klep zelf heb ik ook goed gereinigd en gangbaar gemaakt en het membraam was heel en dit is met een spiegeltje erbij van onderaf goed te zien als je flink gas geeft en het membraam beweegt dan mooi op en neer.
Na dit alles liep de motor dus wat mooier maar nog niet goed en het Check Engine lampje bleef hardnekkig branden.
Na de reiniging van het EGR-gedeelte begon het stationair ineens flink te schommelen en toen was het vrij simpel en heb de MAP-sensor vervangen en sindsdien loopt de motor weer perfect en de het lampje op het dashbord blijft uit.
Eigenlijk was dit dus een combinatieprobleem.
Jullie bedankt voor de hulp.

Autoclassique 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.