close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Wagon R: Suzuki wagonR, houdt in op lpg, soms knal in uitlaat, regelen kl

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,3 MM

Hoi,
heb probleem met wagon op LPG.
Houdt in rond 2000 toeren (vooral in vierde als hij vermogen moet leveren in lage toeren) en geeft soms knal in uitlaat.
Heb hem als eens laten afregelen op lpg. Eerst reed de wagen helemaal niet meer goed op lpg. Mengsel te arm afgesteld was de uitleg. Bijgeregeld en even goed (1 dag). Parameters stonden goed zeiden ze.

Geeft soms een foutcode, die gaat dan weer uit na een tijdje. Bij uitlezen zij men mij dat het de kleppen of de injectoren waren. Busje erin, lampje blijft aan gaan. Batterij even afkoppelen en blijft uit gedurende een ruime tijd.

Zou dus graag de kleppen regelen (controleren). Deze zijn hydraulisch, maar er zou toch een basisinstelling zijn. Ik stam nog uit de tijd van de tuimelaars en platines.

Hoe controleer ik deze? koud/warm? Welke speling? Moet ik op iets speciaals letten?
Alvast bedankt
Jef

Geplaatst door

NonkelJef (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mogelijk bedoelde men met kleppen: verbrande kleppen. Dat is een mogelijk gevolg van langdurig te arm staan.
Knallen in de uitlaat zijn misfires. De onverbrande brandstof ontploft dan in je uitlaat en dat kan de katalysator behoorlijk beschadigen.

Hoe loopt de motor op benzine als je daar een hele dag (of dagen) op blijft rijden?
Is de fuel trim op benzine al eens gecontroleerd? Om veroudering van sensoren in het benzine gedeelte uit te sluiten.
Is de fuel trim op gas al gecontroleerd? Om een te arm staan van het gas-systeem uit te sluiten.
Wat zijn de exacte foutcodes die je kreeg (en krijgt)? Liefst compleet met nummer.

oldford 0
badge

12 jaar

Hoi,
op benzine niet echt een probleem.
Trek goed zelfs in lage toeren. Alleen gaat het toerental soms naar 500 t op ralenti(warme motor). Is ook al eens stilgevallen. Gaf toen geen foutcode.
Is compressie test een optie om kleppen te controleren of kan je de eventueel verbrande kleppen daar niet mee dedecteren?

Ondertussen nog even langs in garage en laten uitlezen. de enige code die er volgens hen nog in stond was een c1122.

Op mijn vraag hoeveel klepspeling en warm of koud te regelen, konden(wilden) ze me geen antwoord geven. Ze moesten dat opzoeken en ik moest vrijdag maar eens terug bellen.
Kan er iemand me daar de gegevens van geven?


Groetjes
Jef

NonkelJef 0

12 jaar

Kleppen zijn NIET hydraulisch. stellen dmv plaatjes. Zal wel veel te strak staan.

Succes!

paulmichiel 0
badge

12 jaar

Kleppen geregeld, stonden inderdaad te strak.
Maar oorzaak was slecht bobijn.

NonkelJef 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Wagon R of stel zelf een nieuwe vraag.