Misschien hoort het zo, maar ik ervaar het als hinderlijk.
Na het starten bij een koude motor blijft de (automatische)choke erg lang aktief. Het toerental zit op ongeveer 2400rpm en blijft mijn inziens te lang zo hoog staan.
Mijn vragen zijn :
-is er misschien een sensor die vervangen/schoongemaakt moet worden, en zo ja welke dan ??
-als de motor op bedrijfs temp. is loopt hij goed staioner (600rpm),maar bij het aanscakelen van de aanjager loopt het stationer toerental iets op tot 1000 rpm, wat kan ik hier aan doen ??
Mvg Dave
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zou je Koelvloeistof temp sensor kunnen laten vervangen, deze regelt namelijk je choke zeg maar.
en het laatste is logisch aangezien de motor dan meer belast word.
Dave, ik heb gelijk zulk probleem gehad, op het inlaatspruitstuk zit een vacum aansluiting die naar je MAP sensor gaat, voor op de motor.Deze heeft een blauwe en een rode stekker.Controleer eerst of je vacum krijgt op rode aansluiting.De uitgaande slang hiervan gaat naar een vacumdoos op jou multipoint carburator.Op die doos zit een torxboutje en als je die een slag of 10 uitdraaid, zal je merken dat jou motor 1250 omw/min maakt.krijg je geen vacum op het spruitstukpijpje,ga er dan met een boortje van 1.5 mm doorheen.
Moet lukken zo, succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar