Ik heb een samurai van 91 waarvan de toerenteller niet gaat, nu vroeg ik mij af waar deze zijn signaal van haalt. En of er mischien een bedradingen schema van is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt mail ,
gr. Limbra
alvast bedankt voor het schema en de informatie nu heb ik eens zitten kijken naar het schema en de wagen. heb een stekkerblokje tegen het schutbord gevonden maar de draad is bruin met wit nu had ik ook achter de toerenteller gekekendaar komt ook geen volle bruine draad op uit.
En op het schema als ik de bruine draad naar de onsteking volg kom deze uit op die filter ik dacht dat het signaal als dat van de onsteking komt normaal aan de bobijn komt ?
aan de bobijn zit ook een bruin draadje met een stekkerblokje wat niet aangesloten is hoort deze dan aan die stekker van het schutbord ?
groetjes
7 jaar
Zit de Bruine draad met losse stekker op de plus of op de min van de bobine ?
De Bruin/Witte draad tegen het schutbord zit daar iets op aangesloten of is het stekkerblokje leeg ? waar gaat die bruin/witte draad naar toe ..., via de kabelboom naar het interieur of naar de min van de bobine ?
er hoort een filter (ontstoring-condensator) tussen te zitten , volgens het schema zit daar de bruin/witte draad op aangesloten en vandaar uit gaat er een bruine draad naar de toerenteller ,
het schema wat ik jou via de mail gestuurd had, heb ik hier ook ff bijgevoegd,
(zodat anderen hier er ook wat aan hebben indien nodig).
https://postimg.org/image/5wxjrsw05/
Volgens mij zit de bruine draad met losse stekker op de min van de bobine, en de bruin witte gaat via de kabelboom naar het interieur volgens mij en is ook niet aangesloten dus zou daar dan ooit dat ontstoringsfilter tussen hebben gezeten ? Kan die twee eens verbinden mischien ?
7 jaar
Ik vermoed dat daar idd een ontstorings-condensator(filter) tussen heeft gezeten , de 2 draden op "goed geluk" verbinden met elkaar zou ik sowieso niet (nooit) doen,
Eerst ff meten met een multimeter, dan weet je 100% zeker dat je geen kortsluiting maakt (mocht de bruine draad van de bobine toch op de plus zitten)
of de bruin/witte draad naar de toerenteller gaat kun je ook meten,
succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar