hallo kan iemand mij uitleg geven over de werking van de carburateur van deze swifts er zitten zoveel potjes slangetjes en hefboompjes aan dat ik echt niet weet wat mijn probleem veroorzaakt het lijkt of ie niet op de automatische choke springt bij koude start maar nu heb ik me laten vertellen dat dat die klep is die je bovenin ziet als je het luchtfilter eraf haalt die zou bijna dicht moeten zitten als de motor koud is aangezien die dat zit als de motor koud is lijkt het of de automatische choke wel werkt want als ik kijk met warme motor staat de klep wel open alleen de motor gaat niet harder in toeren met koude start lijkt er dus op dat de choke het niet doet heeft iemand hier verstand van?en weet iemand of en waar ik het probleem verder kan zoeken?met warme motor is overigens niks aan de hand rijd perfekt dan tis puur dat ie niet hard in de toeren gaat met koude start
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, Trekt de auto dan ook slecht op met een koude motor?? Loopt de temp meter ook op of blijft hij lager dan normaal?
Heb je ook iets verander of is het zomaar begonnen?
nee als ik met veel gas wegrijd scheur je weg maar doe dat niet want is erg slecht temperatuur blijft keurig zoals het hoort de fan slaat ook goed aan als ie warm wordt auto trekt dus goed op alleen als ik het gas loslaat gaat ie te zacht lopen met koude motor normaal moet ie op de choke springen als je gaspedaal voor starten intrapt dacht ik dan loopt ie iets harder stationair en valt dus niet stil als ie warm is zal die dan zakken in toeren moeten ik hoef ook maar een klein stukje te rijden en dan blijft ie al lopen bij stoplicht gewoon normaal 1000 rpm alleen als ie koud is heb ik gevoel dat ie niet op de choke springt anders zou die veel harder moeten lopen na de start jij denkt waarschijnlijk an koppakking maar dat is het niet snap gewoon echt niks van die carburateurs die klep bovenin zou de chokeklep zijn?met koude motor moet ie haast dicht staan nou dat staat ie dan ook als ik kijk als de motor warm staat ie open als ik luchtfilter eraf haal maaaaaar wie zegt me of dat het gedeelte wel is van de choke dat weet ik dus niet zeker of is het toch een ander probleem heb em trouwens zo gekocht heb dus niks verandert hoor wel veel over ecu inleren maar deze swifts hebben toch geen computer van 89?nou hoop dat je wat an heb om iets te weten hopelijk weet je wat meer
20 jaar
Ik heb zelf een samurai, en als het goed is heeft deze exact dezelfde carburateur. Later niet meer maar uit '89 volgens mij wel. Ik heb er ook steeds problemen mee maar begin hem wel steeds beter te bergijpen. Heb hem al eens helemaal uitelkaar gehaald met een tekening van de garage erbij natuurlijk. Zoals je dat vertelt heb je het inderdaad over de choke klep en die lijkt goed te werken. Ik weet niet of je het ontdekt hebt maar er zit een soort half tandwieltje. Dit is het choke gedeelte. Er loopt een koelwslang in en weer uit. Dit verwarmd een wassen element waardoor het uitzet. Het radertje (halve tandwiel) gaat naar beneden en neemt oa de choke klep mee. Dit lijkt bij jou te werken. Ik had het andersom bij mij ging de choke niet uit en dit kwam doordat het koelwater niet goed langs de choke kwam en die bleef dus aan. Aangezien we nogal wat suzuki onderdelen hebben liggen ook carburateurs kon ik mooi dingen overzetten om te kijken waar het probleem vandaan kwam..
20 jaar
Dag cor
Ergens bij deze carburateur moet er nog een schroefje zitten waarmee je de hoogte van je stationair kan stellen bij een koude motor. Er zit iig een draaiknopje aan de linkerkant (van voren gezien dus passagiers kant) daarmee stel je de stationair bij warme motor. er moet er dus ook nog 1 voor de koude motor zijn. zul je ff moeten testen maar ik vermoed dat deze er in de buurt zit. Ik heb zelf ook een probleem met deze carburateur en het is een ramp.
20 jaar
Volgens mij is er maar 1 schroefje om het stationair toerental te regelen. Dit zit onder het grote vacuumpotje. Volgens mij zitten er daar 3, maar je moet de grootste hebben.
Er zit 1 stel schroef voor warm stationair toerental, dit is een lange schroef die de gashandle open drukt. De stelschroef voor de koudemotor (choke scrhroef) komt tevoorschijn als je de gashandle bijna volledig open draait. Onderop zie je hem dan zitten en als je hem in draait gaat het toerental bij koude motor omhoog. Maar uit het verhaal begrepen leek me niet dat dat het probleem is maar je kan het uitproberen.
20 jaar
qoute>"met warme motor is overigens niks aan de hand rijd perfekt dan tis puur dat ie niet hard in de toeren gaat met koude start"
lijkt me toch wel dat je in deze richtig moet zoeken. en anders heb ik nog wel een aisan carburateur. Ik heb namelijk problemen gehad met het inhouden van de motor na 45min. Ik heb een andere carb gekocht maar deze verhielp het probleem niet. dus ik heb er 1 over.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar