close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Baleno: water lekkage

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1600

ik heb de koppakking laten maken nieuwe waterpomp nieuwe termostaat nieuwe radiatuer en nog steets water verliezen wat kan het nog meerzijn wiekan mij nog meer suggesties geven wat het dan kan zijn . met vriendelijk dank rene hoek

Geplaatst door

cmhoek (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je een zichtbare koelvloeistof lekkage?? of verlies je water doordat het koelvloeistof tankje steeds bijgevuld moet worden doordat het niveau steeds zakt ??
indien je geen zichtbare lekkage hebt maar het water niveau daalt wel, dan kan het zijn dat er nog lucht in het koelsysteem zit en daar door het systeem bijgevuld moet worden .
zeker aangezien de vitale delen van het koelsysteem vervangen zijn en het systeem dus opnieuw gevuld is , denk ik eerder aan lucht in het systeem .
moet je veel en vaak bijvullen ???


gr. Limbra

limbra 1520
vip badge

14 jaar

ja ik moet elke 100km tankje bij vullen. hoe zou ik hem dan kunnen ontluchten. hoe moet ik dat dan doen.

cmhoek 0

14 jaar

ontluchten gaat bij mijn weten bij een Baleno niet via een ontluchtings nippel maar de lucht ontsnapt vanzelf via het KVS-tankje na een paar ritten , knijp eens in de koelslangen om te kijken of er misschien een hard nekkige luchtbel in de slang zit , kun je meestal zien aan het borrelen (lucht) in het KVS-tankje als je in de slangen knijpt. (bij warme motor , aangezien de thermostaat dan open staat , let wel op zaakje is heet )
de eerste keer na een rit bijvullen is dus vrij normaal na vervanging van koelvloeistof , maar als je aan het bijvullen blijft na iedere rit dan is er denk ik toch iets anders aan de hand .
misschien is de nieuwe koppakking al kapot , of is de cilinderkop niet of niet goed gevlakt .

ik zou er mee naar de garage gaan en het koelsysteem dan af laten persen (onder druk laten zetten), meestal komt de mogelijke oorzaak dan naar boven.
want als blijkt dat de nieuwe koppakking toch kapot is , kun je er beter niet te lang mee door blijven rijden .

gr. Limbra

limbra 1520
vip badge

14 jaar

Dit probleem ook gehad. Van veel zoeken ontdekt dat er water bij de olie zat. Dus cilinderkop verwijdert, maar geen defecte koppakking.
De kop opgespannen op een vlake tafel ( met daartussen gladde rubberen mat) en alle koelvloeistof openingen dicht gemaakt.
In één van de deksel, klein gat gemaakt zodat je er druk op kunt zetten, met blaas pistool. Hoorde de lucht ontspannen, maar kon niet ontdekken waar. Toen de kop ingespoten met kruipolie. Bleek er een scheur te zitten tussen het koelkanaal en de bovenzijde van de kop.
Net onder de nokkenas, en liep van de eerste naar de tweede, door naar het 3de en 4vierde bougie gat, ieder keer via de vriesdop
(Scheur was na het reinigen van de kop met blote oog niet te zien.) Reparatie; andere kop gemonteerd

als je mij mail stuur zal ik je foto´s toesturen hoe het eruit zag...

calypsod54 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.