Suzuki Baleno: Motortemperatuur zakt boven 105km/uur

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: Benzine

Hallo,
Heb sinds kort problemen met de motortemperatuur. Zit nu al een 2de nieuwe thermostaat in, maar dat helpt niet. De motor komt lekker snel op temperatuur, de wijzer staat dan in het midden. Ga ik nu sneller dan 105 km/uur, dan zie je de temperatuurmeter zakken naar een 1/4 stand. Laat ik de wagen van 130 weer afzakken tot 104 km/uur, dan stijgt de temperatuurmeter weer naar het midden en blijft op die snelheid konstant in het midden. De kachelwarmte reageert hier ook op. Daalt de temperatuurmeter, dan wordt de kachel ook kouder. Gaat de wijzer weer naar het midden, dan wordt de kachel weer warmer. Bij snelheden onder de 105 km/uur heb ik geen probleem.
Nu kwam ik erachter, dat mijn garage geen originele thermostaat gemonteerd had en nu naar de Suzuki dealer gebeld had voor een originele. De dealer kon aan bovenstaand probleem ook geen oplossing meegeven. Deze storing was daar niet bekend.
Weet iemand misschien wat er aan de hand is. Lager dan 105 temperatuur goed, sneller dan 105 temperatuur zakt snel.
Alvast hartelijk dank.
G.van der Heide

freetimeweb

Geplaatst door freetimeweb (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Meest logische verklaring is toch weer de thermostaat. Verkeerde type, verkeerd gemonteerd, lek ergens in thermostaathuis, zo iets.

freetimeweb (0), 14 jaar geleden

We wachten af. Donderdag komt die originele thermostaat er in.

johan 56 (0), 14 jaar geleden

Er is blijkbaar een partijtje alternatieve thermostaten van slechte kwaliteit op de markt momenteel.
Zie ook
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

freetimeweb (0), 14 jaar geleden

We kunnen dit probleem afsluiten. met de originele thermostaat geen probleem meer. Vervangende thermostaten zijn lichter van gewicht en hebben ook een lichtere drukveer. Omdat de thermostaat onderin het motorblok gemonteerd zit, moet de drukveer zwaarder zijn, die de schommeling van temperatuur meteen opvangt, dan sluit hij ook weer de opening normaal weer wat sneller af en blijft de temperatuur ok. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.