👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi, ik heb hier een simca 1100 uit 73 met een kapot blok.Ik wilde er een 1.3 talbot uit een peugeot 309 in zetten, maar ivm het vliegwiel en aansluiting prise as/krukas gaat dit niet.
Heeft iemand een tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kun je het vliegwiel niet over zetten.
groetjes jan.
nee gaat niet
die talbot is in engeland gebouwd
je moet dit zien als vroeger opel en vauxhal
was t zelfde maar motorisch paste er niets
welk jaar is de simca
en welk typels/gls/ti/tii
Het vliegwiel van de peugeot heeft 7 bouten en de simca heeft er 6,plus het feit dat helaas het gat in de krukas van de 309 te groot is voor de prise-as van de bak .In het gat van de krukas van de simca zit een toplagertje, maar die is weer te groot voor de 309...
Bak van de 309 past ook niet in de simca, daar de aandrijfassen niet passen en viseversa.
Het is een simca 1100 GLS uit oktober 1973
Viegwiel helemaal dicht bakken,7 nieuwe gaten boren en een nog kleiner toplagertje plaatsen??
Beetje drastisch maar als het kan is het misschien een leuk id.
is er dan nergens meer een blok of draaiend gedeelte te koop van een simca.
groetjes jan.
Ik heb net een telefoontje uit Den Haag gehad, HEJA zou er een hebben liggen voor 150 euro...
Benieuwd of het echt de goede is.
cars & motors blijf een beetje bij de les sunbeam is in engeland gemaakt
talbot de latere naam van chrysler en daarvoor simca is geheel frans en onderdeel van psa concern
[quote=andreas08]cars & motors blijf een beetje bij de les sunbeam is in engeland gemaakt
talbot de latere naam van chrysler en daarvoor simca is geheel frans en onderdeel van psa concern[/quote]
dan heb ik bij die dealer verkeerde info gekregen
maar geeft niet
t bestaat niet meer en die dealer ook niet
en heb er maar 1 jaar gewerkt
want die dingen kwamen echt uit engeland
en chrijsler heeft talbot volgens mij aan simca verkocht
en in die tijd was er geen sprake van een PSA concern maar waren dit allemaal onafhankelijke merken
daarom heb je nu t probleem dat er niks anders past
anders is berliet zeker altijd van ...geweest
en panhard van citroen
ach ik weet t ook niet allemaal
ben ik denkelijk nog t jong voor
Ja, dit talbot motortje is echt helemaal frans,maar wel 15 jaar nieuwer dan de simca-motor die er oorsprongkelijk in lag en dus waarschijnlijk ietwat gemodificeerd.De 309 zou eigenlijk de nieuwe Horizon worden toen Talbot weer eens "failliet" ging en heeft peugeot het model overgenomen en een 309 genoemd.
[quote=comas]Ja, dit talbot motortje is echt helemaal frans,maar wel 15 jaar nieuwer dan de simca-motor die er oorsprongkelijk in lag en dus waarschijnlijk ietwat gemodificeerd.De 309 zou eigenlijk de nieuwe Horizon worden toen Talbot weer eens "failliet" ging en heeft peugeot het model overgenomen en een 309 genoemd.[/quote]
met een eigen motor
dus frans en niet dat engelse drop werk
Engelse drop weg
Nounou, mooie foto hoor! :-)
Idd franse motor dus. Tja de motor in Den Haag lijkt toch wel de goede te zijn , dus als er niets anders op zit, ga ik hem maar halen...
nou jongens ik heb ook bij simca gewerkt het het is toch de mooiste tijd geweest.
want wat dacht je van zo n 1000 rally en een bagheera nou ik droom er nog van en ze rammelde best maar de motortjes waren wel goed.
groetjes jan.
hoi Jan
Ik heb ook nog een 1000tje staan, waar ik mee bezig ben.Semi automaat met rechthoekige koplampjes,leuk ding.
En idd, de motoren zijn practisch niet kapot te krijgen, alleen wel als je vrouw er mee rijdt en ziet dat de temperatuur oploopt en dan toch volgas door blijft rijden, omdat ze op tijd op haar werk wilde zijn(stress?).Nu cq 8 jaar geleden gebeurt.
De 1100 op stalling gezet en nu wil ik hem weer in orde gaan maken...
nou als je dat motortje op gehaald heb komt het denk ik best goed en ik weet bij die wagens nog dat de versnellingsbak in een 15 minuten op de werkbank lag en dat de synchromes ringen in een half uur vervangen waren maar dat kwam ook dagelijks voor maar het was toch leuk zeker als je net begon dan leek het of je al heel wat voor elkaar kreeg maar dat even terzijde.
groetjes jan.
tja, ik heb de synchromes nog nooit vervangen, maar deze keer is het denk ik wel nodig. Het is trouwens ook een peuleschil om de hele motor eruit te halen.
Ik heb dit wagentje in '92 van de 1e eigenaresse gekocht en toen "gerestaureerd".Er was niet veel nodig, behalve een goede schuurbeurt en spuitbeurt(alleen buitenkant).toen ongeveer 10 jaar mee gereden totdat...De rest ken je. Ik heb er wel vertrouwen in dat het weer goed komt, alleen nu moet er wel wat meer gebeuren haha!
watis er stuk dan aan dat blok
In de 2e cilinder een klep dubbel geklapt en door de zuiger heen!
Hoi,nou ik toch nog even iets proberen;in het oude vliegwiel 2 extra gaten boren, dan kan ik hem toch nog overzetten met 3 bouten en een bronzen busje in de krukas om de afstand tussen prise-as en krukas te overbruggen...
Fingers crossed!
zet je er toch en nieuwe zuiger en een paar kleppen in
Hoi allemaal.
Nou ik heb toch idd het vliegwiel overgezet.Zit nu met 5 bouten vast en heb een bronzen busje in de krukas gedaan voor de prise-as.Nog even een nieuwe kopp.plaat regelen en monteren die hap...
Ik laat nog wel weten als ie klaar is!
we wachten in spanning af of het lukt in ieder geval sukses er mee.
groetjes jan.
Bedankt!
groetjes Menno.
Yes! het heeft even geduurd, maar het is voor elkaar!Motortje loopt e.d.
Alleen nog koelsysteem in orde maken, APKtje erop en rijden maar!
Wat is het geworden, Engelse drop of Boursin?
bourdrop met van die gekleurde korreltjes
Menno Mooi Dat Het Gelukt Is Kan Je Er Weer Ouder Wets Lekker Mee Rijden Ach Dan Herleven De Goede Oude Tijden Weer .
Groetjes Jan.
Ja, het is de 309 geworden,gelukkig ben ik handig met een boor! Hahaha!Ik heb een paar gaten erbij geboord in het oude vliegwiel, nieuwe voeringen op de kopp.plaat geklinkt en de 2 onderste gaten v.d. bevestiging voor de bak aan de motor uitgeboord/aangepast.
En ja, de bak zit precies goed voor de motor!
en lekker electronische ontsteking, wel zo makkelijk!De benzine die nog in de tank zat/zit was natuurlijk ook zeven jaar oud(zolang heeft ie stil gestaan...)maar hij loopt erop als een zonnetje...
Groetjes Menno
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Talbot Simca of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar