close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Talbot Simca Rallye : Simca rallye 2 carburateur probleem

één van de twee solex PHH 35c carburateur blaast of zuigt lucht uit het chook schijfje, ik heb van bovenaf alles nagekeken maar zie geen afwijking, alles is gangbaar( stifjes kogeltjes), als ik er een doek op druk is het luchtgeluid weg en gaat het toerental omhoog! de rechter stationair lucht sproeier reageer bij de minste verdraaiing terwijl de andere sproeiers nauwelijks enige reactie vertonen.
ik moet de carburateur er nog afhalen maar weet niet waar ik naar moet kijken.
en ik heb idee dat hij stationair op drie poten loopt, bij enig gas loop de motor mooi rond.

Geplaatst door

zeno (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

http://ebookbrowse.com/carburateurs-sole...

De principewerking staat daar beschreven, maar mooier is de tekening nij item 8.


Let vooral op of de schijf wel helemaal terug komt in de 0 stand en of het veertje wat de schijf aan moet drukken niet gebroken is.

Volgens mij hoeft de carburateur er niet voor verwijderd te worden.
Het betreft een zg startcarburateur
Door de extra lucht wordt het mengsel heel erg rijk. De bougies zullen wel vet worden.

Cor bedank voor de reactie,
Ik zit net te denken of de gasklep wel een beetje openstaat! het zuigt zo hard dat het geluid boven het motorgeluid uitkomt in het ritme van ontstekings- volgorde ( lijkt op een lekkende bougie)

zeno 0

12 jaar

Het probleem zit in één aanzuigbuis (denk ik), per een ronde één aanzuiggeluid uit de chook schijf, ik ga de carburateur toch even uit elkaar halen, van af de boven kant ziet het er allemaal goed uit, ik heb de gasklep instelling net herhaald (beschreven in het werkplaats handboek) maar helaas zonder effect.

zeno 0

12 jaar

Carburateur los gemaakt (gelukkig) verturies heel los, acceleratie pomp werkte ook niet naar behoren,
Inderdaad verschoof het schijfje, in heb een strakker veertje geplaatst tot nu is geluid weg, bij uitgetrokken chook is sissen beide carburateurs een beetje.
ik denk zaak gesloten.

zeno 0

12 jaar

Vraag?

De motor loopt regelmatig stationair, maar geeft een zwarte rook (mengsel te rijk??) roken heeft hij eigenlijk nooit gedaan.
als ik een van de stationair sproeiers(2) verdraai en gas geef knalt de motor in de carburateur (2) motor neemt goed op

ik heb een elektronische ontsteking.
motor start in een slag
kleppen zijn gesteld.
kelken met K&N filters.

zeno 0

12 jaar

Denk erom!!! Ondanks de diameter welke vermeld zijn op de stationaire sproeiers zijn deze regelmatig verschillend. Op de Simca fabriek heb ik gezien dat men de stationaire ( doseurs sproeiers) soms opboordde om een goed lopende motor te krijgen. In de technische mededelingen op of een cursus werd daar ook melding van gemaakt. Dus. niet de doseurs onderling wisselen.

Als de compressie gelijk is en de ontsteking staat op tijd bij het stationaire toerental moet je met een zg trekmeter de afstelling tussen de carburateurs onderling controleren. ook het verschil van de beide gaskleppen van 1 carburateur moet minimaal zijn. sluit tijdens het meten het gat van de carterventilatie tijdelijk af.

wij stelden eerst met een dicht gat en later corrigeerde we de ene carburateur met de gemonteerde slang.

Er bestond een set met 4 vacuummeters om de druk onder elke gasklep gelijk te krijgen. Maar door het verschil in uitslag van de 4 mechanische mvacuummeters werd je op het verkeerde been gezet. Het grootste probleem was eigenlijk dat men de gaskleppen tijdens de montage niet netjes in het huis liet passen en daardoor onstonden er verschillen in trek op de progressiekanalen. Eerst maar eens controleren met een trekmeter of door langs de gaskleppen te kijken bij gedemonteerde carburateurs, waarvan je hebt gezorgd dat de gasklep helemaal terug is gesteld (oude stand onthouden)

schone bougies doen het ook beter dan vieze)))))

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Talbot Simca of stel zelf een nieuwe vraag.