Toyota Yaris: aansluiten XENON verlichting H4 op toyota yaris

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine

Hallo heren en dames!

ik heb een xenon set gekocht, echter liep ik tegen het volgende probleem op.

Nadat ik de kastjes en lampjes aangesloten had en ik met mijn sleutel het contact activeer geeft mijn dashboard lampje (groot licht) een signaalmelding, dat mijn grootlicht aanstaat dit gaat ook niet meer uit ook als staat de hendel niet in de grootlichtstand.

De beide lampen van het groot licht branden dan niet, de normale verlichting doet het prima,

...ter controle bij de halogeen lampen zijn ze wel werkzaam en is de melding op het dashboard correct.

Als ik met een stroomzoeker de punten van de H4 stekker controleer, staan op alle 3 de pootjes spanning, klopt dit?...ook als de motor en contact uitstaan en ook als de sleutel NIET in het contact zit...hoe kan dit?..

wat zou hier fout kunnen zitten?

bij voorbaat dank!
mvg michel

michel1

Geplaatst door michel1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Japanse auto's zijn massa geschakelt. daarom meet je overal een plus

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

@michel, ik heb wel een schema voor je

michel1 (0), 13 jaar geleden

hans!

excuses dat ik nu pas reageer!
Ik baal ontzettend dat ik Uw bericht heb gemist aangezien ik met mijn xenonverlichting naar de toyotadealer ben geweest zodat zij het kastje op mijn auto konden installeren. Helaas tevergeefs aangezien zij ook niets konden zonder schema zoals u zegt.

Ik heb dit schema opgevraagd waar ik het kastje gekocht heb (verlichtingkopen.nl ) maar zij vertelden dat ze geen schema hadden en mijn autodealer maar een koekebakker was aangezien zij toch wel moesten weten wat de plus en de min was.

Met andere woorden " ik werd een beetje afgescheept"...

Alle contacten verliepen via de mail omdat ik Rob biemans (van gelijknamige handelsonderneming) NIET persoonlijk aan de telefoon kreeg..helaas..
Uiteindelijk heb ik na weken mailen met deze gasten het pakket terug gestuurd naar verlichtingkopen.nl maar heb tot op heden mijn geld nog niet terug ontvangen.......:-(

ik zal voor de duidelijkheid hieronder "ALLE" contacten plaatsen aangezien "alle" contacten via de mail verliepen en "niet" zoals Biemans suggereert dat ik hem telefonisch aan de telefoon heb gehad....

even een korte uiteenzetting....

Ik heb 26 november een xenon verlichting set ontvangen voor mijn toyota Yaris.
Alvorens tot het bestellen over te gaan heb ik via de mail bevestiging gevraagd WELK setje voor mijn auto geschikt was aan de hand van mijn kenteken.

Rob Biemans handelsonderneming kon in eerste instantie er niet achterkomen welk setje ik moest hebben en heeft mij aangeraden om een H4 set te nemen die men mij ook heeft toegezonden.

Er wordt op de site reclame gemaakt voor het uiterst makkelijke manier van aansluiten.

Wat blijkt nu, Als ik het setje aansluit zoals in de gebruiksaanwijzing staat werkt de verlichting NIET naar behoren. Foutmeldingen etc etc.

Ik heb tientallen malen getracht telefonisch contact te krijgen met deze handelsonderneming maar in tegenstelling tot wat men op het bandje inspreekt neemt men de telefoon niet op.

Via de mail contact krijgen lukt wel, maar dan krijg ik dit soort antwoorden, waar ik niks mee kan.

ik geef een voorbeeld van mijn eerste mail...
To: info@verlichtingkopen.nl
Sent: Friday, November 26, 2010 2:36 PM
Subject: RE: Order update


goedenmiddag rob

ik heb het pakket binnen en aangesloten zoals de instructies vermelden,

op het aansluitmoment geeft mijn dashboard lampje (groot licht) een brandmelding, dit gaat ook niet meer uit.
De beide lampen van het groot licht doen het niet als ik het setje ertussen heb geplaatst, de normale verlichting doet het prima,

...ter controle bij de halogeen lampen zijn ze wel werkzaam en is de melding op het dashboard correct.

waarschijnlijk moet er dan toch een boordcomputerkastje tussen.
Nu wil het geval dat mijn buurman ook bij jullie een xenon set heeft gekocht (zodoende kwam ik aan jullie gegevens) en die heeft nog een H7 boordcomuterkastje nu is mijn vraag kan ik die ertussen zetten of moet ik een nieuw boordcomputer kastje H4 bestellen?

in afwachting
mvg michel

en dan krijg ik als antwoord dit:

From: info@verlichtingkopen.nl
To: michelbrandspsd@live.nl
Subject: Re: Order update
Date: Fri, 26 Nov 2010 18:14:10 +0100


Hoi

Je zou het kunnen proberen.

Met vriendelijke groet,
R.Biemans Handelsonderneming



ja kijk daar wordt ik dus niet vrolijk van he en krijg ik dus niet het gevoel dat ik serieus behandeld wordt..maargoed ik blijf beleeft en reageer met mijn volgende mail hieronder:

From: michel brands
To: info@verlichtingkopen.nl
Sent: Friday, November 26, 2010 8:15 PM
Subject: RE: Order update

laat ik het dan anders formuleren aangezien U de expert ben ik ik slechts een klant..
Zijn de H7 boordcomputers DEZELFDE als de boordcomputers die op de H4 gaan?

mvg
michel

dan volgt er dit antwoord:

From: info@verlichtingkopen.nl
To: michelbrandspsd@live.nl
Subject: Re: Order update
Date: Fri, 26 Nov 2010 21:00:39 +0100


Ja dit is hetzelfde, maar naar mijn weten heeft H4 zelden een boordcomputer die stporing aangeeft op het dashbord.

Met vriendelijke groet,
R.Biemans Handelsonderneming


Toen hield mijn lekenkennis op en heb ik een erkend toyota garage om hulp gevraagd om het kastje in te bouwen. Ook bij de garage bleek dat het kastje NIET zomaar aangesloten kon worden als men van de verlichtingkopen.nl beweert.
Mijn garage bood aan om als tussenpersoon tusen Rob Biemans handelsonderneming op te treden om zo de verlichting WEL correct aan te sluiten.
Ook mijn garage kon telefonisch geen contact krijgen om opheldering te vragen hoe het kastje dan wel pcies aan te sluiten.
Om de evengoed helderheid te verschaffen jegens verlichting.nl heb ik ze geinformeerd met onderstaande mail:

From: michel brands
To: info@verlichtingkopen.nl
Sent: Friday, December 17, 2010 9:49 AM
Subject: RE: Order update


hallo,

Ik ben met het verlichtingspakket naar mijn toyotadealer geweest.
Ook zij kwamen tot de conclusie dat dit kastje niet zomaar aan kon worden gesloten zoals in gebruiksaanwijzing was vermeld.

Het probleem is dat bij bepaalde autos zoals toyota en nissan, zoals ik dus heb, er spanning op de stekkers blijft staan, ook al staat het contact uit.
met andere woorden, het kastje werkt dus pcies verkeerd om. Als je hem dan WEL aan sluit blaas je het kastje op.

mijn vraag aan U is, hoe los ik dit op of dient dit kastje omgeruild te worden?

ik hoor van u
michel brands

wederom ontstond bij mij een lichte verbazing na de reactie van Verlichtingkopen.nl

From: info@verlichtingkopen.nl
To: michelbrandspsd@live.nl
Subject: Re: Order update
Date: Fri, 17 Dec 2010 10:54:59 +0100


Dan moet je even het dimlicht en grootlicht omdraaien op de driepolige stekker van de lamp en dan de voeding die nu op de ballast zit omdraaien.


Met vriendelijke groet,
R.Biemans Handelsonderneming

hierop reageer ik met:
Toyota dealer probeert u zelf te bereiken aangezien hij het antwoord wat u mij mailde niet goed begreep

zijn naam is a .kl zijn telefoonnummer is 0227 - *****

mvg michel brands

Hierover ontstond dus ook de verwarring van mijn garagebedrijf. Even voor de duidelijkheid, Ik mag toch aannemen dat als ik een kant en klaar setje koop ik dit ook als zodanig redelijk makkelijk aan kan sluiten. Dit was ook de reden dat mijn garage bedrijf wilde spreken om een stroomschema zoadat ze goed konden bepalen HOE het zaakje dan aangesloten moest worden.

From: michel brands
To: info@verlichtingkopen.nl
Sent: Wednesday, December 22, 2010 9:38 AM
Subject: RE: Order update


kunt u mij het schema mailen van het kastje.

Mijn garage heeft u getracht telefonisch hierom te vragen echter is dit tot op heden nog niet gelukt.
Daarom vroegen ze mij om u hierom te mailen.

Het door u eerder geadviseerde advies om een en ander om te draaien klopten volgens hun niet. Vandaar dat ze dit met u telefonisch wilden kortsluiten.

michel brands

Schijnbaar was dit lastig voor de handelsonderneming Biemans want ze antwoorden wederom met de nu volgende mail:

"Ik heb geen schema, ik mag aan nemen dat als het een garage zijn hun gewoon kunnen meten of de + of - geschakeld wordt.
Meten = Weten"


Met vriendelijke groet,
R.Biemans Handelsonderneming


werd mijn irritatiegrens dus bereikt....en kon ik een wat dwingendere toon niet onderdrukken aangezien ik de order op 17 november heb geplaatst en we nu eind december zitten ik en ik nog steeds geen verlichting heb.

From: michel brands
To: info@verlichtingkopen.nl
Sent: Wednesday, December 22, 2010 11:34 AM
Subject: RE: Order update


kijk hier heb ik dus geen zin in.

waarom neemt u de telefoon niet op als men u probeert te bereiken.
Het zou u sieren om zelf even met de garage te contacten om een en ander uit te leggen.
Dit had u veel meer tijd bespaart dan aldoor mijn emails te gaan beantwoorden.
Ik heb u de naam en telefoonnummer doorgegeven van mijn autogarage namelijk a. K. van gelijknamige garage te bereiken onder telefoonnummer 0227-***

Mocht u dit weigeren zal ik het kastje vandaag nog retourneren wil ik
1 of mijn geld terug
of 2 mij een kastje toezenden die WEL geschikt is voor mijn type auto, aangezien ik sterk de indruk heb dat U mij het verkeerde kastje heb toegezonden.

Tevens maak ik een topic aan op het trosradarforum en maak ik dit aanhangig bij de Geschillencommissie te Den Haag

hopende dat u mij nu WEL op een correcte manier van dienst kan zien.

in afwachting

michel brands

Ik geef toe een forse reactie maar ik werd er echt spuugzat van van die vage nietszeggende antwoorden te ontvangen.....
maargoed zoals verwacht kreeg ik onderstaande reactie:

Hoi

Toevallig heb ik inderdaad een oproep gemist vanmorgen om 9 uur ofzo, kan niet iedereen terugbellen.

En als je al begint zon topic aan te maken ben ik al helemaal klaar met je, probeer ook alleen te helpen maar als je begint te dreigen zoek je het maar mooi uit.


Met vriendelijke groet,
R.Biemans Handelsonderneming


Tja...als je dan aangeeft dat je "toevallig" een oproep hebt gemist....dan weet ik niet hoe ik de andere etterlijke telefonische pogingen ze te bereiken zou moeten kwalificeren....volgens mij mist hij wel meer pogingen dan 1.....

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

Michel,

dit is een heel vervelende situatie waar we hier op problemcar ook niets mee kunnen, helaas.
Er zit verschil in de wijze waarop de verlichting wordt geschakeld;
het is namelijk afhankelijk van het feit of de auto in Japan of in Frankrijk is gebouwd.
Die van jou is blijkbaar in Japan gebouwd, want de verlichting wordt inderdaad massa geschakeld,
[b]waarvoor mijn excuses aan Renaultmonteurtje.[/b]

Ik heb wel een schema voor je, maar daar heb je niets aan als je de goede spullen niet hebt...
meer kan ik ook niet voor je doen en zal je er toch met de handelaar van de lampen uit moeten zien te komen.
Misschien is het een optie om er eens naartoe te gaan? het adres staat op de site...
Succes.

mvg,
Hans.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=Hans4040]Michel,

dit is een heel vervelende situatie waar we hier op problemcar ook niets mee kunnen, helaas.
Er zit verschil in de wijze waarop de verlichting wordt geschakeld;
het is namelijk afhankelijk van het feit of de auto in Japan of in Frankrijk is gebouwd.
Die van jou is blijkbaar in Japan gebouwd, want de verlichting wordt inderdaad massa geschakeld,
[b]waarvoor mijn excuses aan Renaultmonteurtje.[/b]

Ik heb wel een schema voor je, maar daar heb je niets aan als je de goede spullen niet hebt...
meer kan ik ook niet voor je doen en zal je er toch met de handelaar van de lampen uit moeten zien te komen.
Misschien is het een optie om er eens naartoe te gaan? het adres staat op de site...
Succes.

mvg,
Hans.[/quote]
Geen probleem Hans

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Leuke communicatie.
Het geeft maar weer eens aan waarom dit een handelsmaatschappij is.
Morgen hebben ze bankstellen staan en verkopen ze die.
Die jongens kopen partijen en voor de rest hebben ze er geen hol verstand van,is niet erg.
De kennis moet jezelf hebben om dit soort setjes aan te sluiten.
Je kunt in dit soort gevallen bijna niet terug vallen op de verkopende partij,schepen je af met een antwoord waar je niks mee kan.
De meeste antwoorden zijn in de trant van,u bent de eerste waar we dit probleem tegen komen.
Of,ik kan niet bij u in de auto kijken hoe het zit,waarschijnlijk zit het daar toch niet goed.
Er zijn maar een paar setjes compatible met de moderne elektronica van tegenwoordig en die kosten niet een paar tientjes.
Dat de garage overigens zo behulpzaam is is wel netjes.
De meeste garage´s hebben hun voorkeur voor set of merk of ervaringen met bepaalde merken en gaan niet over tot montage van vreemde merken.
Elektronica is zo opgeblazen en kan tot hoge kosten lijden.
je zal de eerste niet zijn die een ECU opblaast na gekloot met ballasten en-of piekspanning op het boordnet.

Robvae (0), 10 jaar geleden

Voor de niet werkende xenon inbouwen/aansluitenaftermarket) in mijn Toyota yaris model 1999 heb ik de min en plus van de stadsverlichting op de h4 fitting omgewisselt.
De stekker van het grootlicht kan zo blijven zitten.
Zie link hieronder
http://www.toyotavanpeople.com/forum/vie...

Werkt op meerdere autos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.