close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Celica: Achter Ruitenwisser gaat niet uit!

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine

Hallo,

heb even een klein probleempje wat ik dan weer niet voor elkaar krijg, en dat is de achter ruitenwisser.
Deze blijft maar doorgaan, en als je hem op stop zet, dan stopt hij gewoon niet.
Dit probleem had ik al langer, dus gewoon het stekkertje maar losgetrokken uit de ruitenwisser maar als iemand nog een sugestie heeft waar dit aan kan liggen dan hoor ik het graag.

De bekabeling ziet er gewoon nog als nieuw uit, dus denk niet dat het hem daar aan ligt.

Geplaatst door

jaawis (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iemand enig idee hoe het kan dat de ruitenwisser gewoon doorgaat ?
Bedrading ziet er goed uit. Heeft hij een relais ergens mischien die niet meer werkt ?
Of kan ik ergens anders zoeken ?

jaawis 0

13 jaar

Er zit in de wissermotormechanisme een soort schakellar, een soort nokkenas die over twee contacten loopt die maakt het mogelijk als je de stroom uitzet dat ie terugkeert naar startpositie.Deze is of kapot of zodanig verbogen zodat er steeds contact maakt en zodoende blijft lopen ipv. stopen.

voyager 0

13 jaar

Bedankt voor je antwoord, heb het motortje uit elkaar gehaald, hier zat zoveel vet in dat die contactring niet eens meer te zien was, en beide contacten zaten compleet aan elkaar vast met al dat vet (Neem aan dat vet ook geleid aangezien, heb dus even zon vuuraansteker schokje op het 1ste contactje gezet en kreeg zelf een schok als ik dan het tweede contactje aanraakte.. dus dat is iig niet de bedoeling). Heb dus alle vet er maar uitgehaald, en opnieuw ingevet waar nodig, zometeen zal ik hem er opzetten en ben benieuwd of hij het dan doet.

jaawis 0

13 jaar

heb hem er weer op, maar helaas hij gaat niet uit.
Verder werkt alles wel, dus ruitenvloeistof, en hij blijft aan, maar als ik hem op uit zet dan blijft hij gewoon doorgaan..

Heb ik nergens een relais ofzo van de achterruitenwisser ?
En kan ik ergens anders het probleem nog zoeken ?

Heb geen flauw idee, hoe ik dit achterhalen moet, in ieder geval als ik meet dan staan er op beide contactjes stroom....

De printplaat etc ziet er nog als nieuw uit...

jaawis 0

13 jaar

Hoeveel draden zitten er aan de motor?
Ik denk 3, massa , schakeldraad, en 1constante plus draad.
Kijk eens of je constante plus hebt op de motor.
Volgens mij diend deze om de motor aan 2 kanten plus te geven zodat hij stopt.
Misschien is deze onderbroken waar hij de achterklep ingaat.

ja er lopen naar de stekker die in de motor gaat 3 draden...

Ik heb laats een plus aangelegd van de motor naar Centrale vegrendeling, deze kabel had ik door een klein gaatje getrokken waardoor de mantel beschadigd was, toen toevallig deed de ruitenwisser het wel... Daarna later die plus er weer afgehaald omdat ik zag dat hij verbinding maakte met het frame en toen had ik weer hetzelfde dat de ruitenwissers weer niet uit gingen..

Kan dit dat verklaren wat je zegt ? of is dit slechts toeval geweest ?

Als ik het goed begrijp moet er dus een constante plus zitten dus ook zonder contact ?
en een plus die aangaat met contact of ruitenwisser aan ?

Met de ruitenwisser aan op uitstand heb ik op alle 3 draden voltage volgens mij....

De kabelbende die de achterklep ingaat ziet er goed uit, er is in ieder geval niks aan beschadigingen te zien, waar ze dan uitkomen oplaatst is me onbekend maar volgens mij komen ze naast me deurstijl uit, daar zie ik dezelfde kleur draden lopen.

jaawis 0

13 jaar

Nee de plus die Ik bedoel is via contact.
Ik weet niet zeker of dit zo is
Maar 3x plus kan niet.

Het kan ook zijn dat de massa niet goed is.
Dan pakt hij massa via de schakeldraad en schakelaar als deze uit staat.

massa had ik al geprobeerd met los kabeltje van motor naar frame. Heb zoiweso op 2 draden voltage met contact aan omdat die ruitenwisser dan gelijk aan springt, zal die andere zo nog even meten....

Maar waarom deed ie het laatst wel toen ik een plus op het frame per ongeluk had zitten ? was dit toeval of duidt dit tog op iets ?
Heeft me wel een paar zekerinkjes gekost, ghehe

Ben al een tijd aan het zoeken van hoe en wat, maar kan er maar niet echt uitkomen

Ik heb dus nergens relais te zitten die dit regelen en mischien kapot kunnen zijn ?

jaawis 0

13 jaar

Heb net de boel nagemeten, er staan op de eerste twee draden 12 volt... en vreemd genoeg op de derde draad 1.50 volt ?
Dus op alle 3 draden voltages.. ?

Het lijkt me dus dat dat het probleem is ? Als ik nou bijvoorbeeld de derde 1.5 V doorknip die naar de stekker loopt,. en dan een nieuwe draad vanaf motor gewoon naar het frame toeleg ?

Of los ik hier niks mee op ?

Edit: Ik heb die draad waar 1.5 volt op stond doorgeknipt, als ik deze aan het frame leg dan blijft hij ook gewoon doorgaan en stopt dus niet, maar als ik hem nergens op aan sluit dan werkt de interval vreemd genoeg wel, deze gaat dan om de 15 seconden aan...
En als ik hem dan op off zet dan blijft hij ook uit.

Dus... volgens mij ben ik dan een stukje dichter bij de oplossing...
Hoop dat iemand hier meer over weet.

Bedankt

jaawis 0

13 jaar

heb die derde draad maar doorgeknipt helemaal, en heb een nieuwe draad aangelegd van af de motor naar voren, en nou is het probleem opgelost.

Waarschijnlijk dus ergens contact gehad met een andere draad.

Bedankt!!

jaawis 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.