close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Celica: Uitlaat ploft bij stationair

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine

Mijn uitlaat ploft bij stationair draaien, heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken ?Laatst net nieuwe bougies erin gezet, hiervoor deed het probleem zich ook al voor.
Ik heb alleen de bougies niet afgersteld en er zo ingezet omdat ik niet weet op hoeveel mm ze moeten staan op een Celica 1.6 St-I TC 16.

Geplaatst door

jaawis (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougies Kun Je Niet Afstellen Dat Is Onzin Ik Denk Meer Aan Jouw Bobine Doe Die Maar Ewens Vervangen

MESUT ONAY 0

13 jaar

Wat ik bedoel met die bougies zijn die contactpunten die je af kunt stellen op een bepaald aantal mm's.

jaawis 0

13 jaar

heeft er geen invloed op

jan5047 0
badge

13 jaar

Probeer Gewoon Maar Je Bobine Maar Het Kan Ook Je Katalysator Zijn Die Verstopt Is Geraakt.
Moet Je Gewoon Paar Boutjes Moertes Van Je Uitlaatspruitstuk Los Schroeven En Ff De Spruitstuk Opzij Leggen. Starten En Kijken Wat Hij Dan Doet

MESUT ONAY 0

13 jaar

Deze heeft geen kat.......en met een defecte bobine loopt de motor niet.....

moderator 0
badge

13 jaar

bougie's op 0.8, een keertje je kleppen stellen,kon wel eens wonderen doen.en deze heeft toch gewoon 4 bougiekabels,een voor een eraf trekken en kijken bij welke cilinder dit gebeurt,dan weet je wat meer.

Bougies staan nou op 0.8mm.
Kleppen zijn nou ook gesteld maar het probleem blijft nog steeds.
Iemand enig idee ?

jaawis 0

13 jaar

Vacuumslangetjes ook vervangen.
Tevens als ik hem op contact zet dan hoor ik een soort relais tikken, heb er een foto van gemaakt, en hoop dat iemand me vertellen kan wat dat ding eigenlijk is, en of dat zo hoort (Dat blaawe).

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/717/sdc10642r.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/717...][img]http://img717.imageshack.us/img717/6509/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

jaawis 0

13 jaar

[quote=moderator]Deze heeft geen kat.......en met een defecte bobine loopt de motor niet.....[/quote]
Deze heeft echt wel een kat zoniet dan is ie er tussen uit gehaald de celica's uit de de jaren 90 hadden een kat st i = injectie deze hadden een een lambda sonde voor de kat .

Het tikken is normaal het is een soleniod een soort omloop klepje .

Heb je het orginele lucht filter nog ?

Want zo'n zand vreter is ook niet best voor de motor als er nog langer mee wilt doen .

Hoe is het gesteld met de rotor + rotorkap is deze niet zo dusdanig ingebrand ? ( deze gaan lang mee maar heben niet de eeuwigheid )

Deze zit op de zijkant rechterzijde (vooraf gezien) op de nokkenas gemonteerd kijk maar eens of deze niet slecht is .

Ik heb bij mijn eigen ook laatst de rotor + kap vervangen nadat de motor begon over te slaan in vollast. ( na 300.000 km )

Onder de rotorkap zit ook de hallgever heb je deze niet per ongeluk verdraaid op het slobgat hieraan kun je de timing exact afstellen .( mechanisch )

Maar moet niet nodig zijn mits je dit je niet los gehaald heb zonder te markeren .

daandc 0
badge

13 jaar

Helaas de originele luchtfilter niet, ik heb het ook niet zo op deze sportfilters..
Rotor en rotorkap, is die verdeleren zeker waar die bougiekabels aan zitten ?

Ik heb die hallgever niet verdraaid, want ik heb echt totaal geen verstand van die zaken, hoewel ik wel graag leer, maar ik heb geen flauw idee wat wat het is allemaal.

Zal morgen eens naar de distributieriem kijken hoe die er op het oog uitziet, deze zit er alweer 98.000 km op, dus die is aan vervanging toe, kan deze de medische klachten veroorzaken ?

De toerenteller danst steeds, en staat geen moment stil, de motor reageert daar weer op, en af en toe een raar zuigend geluid uit de luchtfilter stationair, net alsof ie water opzuigt.

Ik ben al even opzoek gegaan naar de luchtmassameter, maar kan dat ding nergens vinden, want dit zou ook de oorzaak kunnen zijn tog ?
Heb wel een stekkertje in mijn luchtfilter, die aan een plastic geval zit in de filterbuis, maar dat is gewoon plastic, zonder gaatjes dus dat ding kan helemaal doet niks doen. Neem dan ook maar aan dat dat geen luctmassameter is.

jaawis 0

13 jaar

Jaawis luchtmassameter zit er bij dit type motormanagement nog niet op .

Dat plastic dingetje wat je zo zegt dat is de inlaatluchtsensor. ( deze meet de tempratuur van de ingelaten lucht)

Wat betreft rotorkap dat is inderdaad het ding waar de vier bougie kabels op zitten .

Over dat rare zuigende geluid ! haal de carterventilatieslang eens los kijk eens of hier geen drab in zit mischien dat dit het rare geluid geeft ?

En controleer het slangetje van de map sensor ook eens deze geeft de onderdruk door aan de ecu. ( voor vervroeging )

En het loont de moeite om als je het luchtfilter er af haalt het gasklephuis even te reinigen is zowieso altijd goed .

Zelf begin ik met de basiszaken in dit soort gevallen controleren van slangetjes op scheurtjes / vervuiling / etc .

daandc 0
badge

13 jaar

Haha ok dus geen luchtmassameter.
Dan hoef ik daar ook niet meer naar te zoeken.
Thnx voor de uitleg.

Ik zal die rotor morgen even controleren, en de carterventilatieslang, zit deze op het carter ?
Heb toen wel eens een slang los gehad die liep van het carter of ergens daar in de buurt naar voren bij radiateur ergens, daar kwam toen olie uit, is dat die slang (2 naast elkaar) ?

Het slangetje van de Vacuumsensor is de MAP tog ? die kleine slangetjes heb ik kortgeleden net vervangen.

Heb de luchtfilter er laatst ook afgehad, heb de luchtfilter schoongemaakt en weer in de olie gezet, uiteraard eerst goed op laten drogen maar dit had ook geen verbetering.

Gasklephuis, kan ik inderdaad ook wel even proberen, net een beetje opgezocht hoe dat moet, volledig eraf dus, en dan met remmenreiniger tog (Eerst nog ophalen, want heb ik hier hiet, of volstaat velgenreiniger ook wel ?) en is een nieuwe pakking nodig ?
De kant waar de luchtfilter opzit ziet er nog blinkend uit in ieder geval, dus is het dan wel nodig ?


Bedankt voor de uitleg!!!!

jaawis 0

13 jaar

. (excuus bericht stond er 2 keer op)

Ohjah heb ik ook een stappenmotor ?

In ieder geval zit er veel angekoekte olie in de gasklephuis, de klep ging ook niet helemaal dicht.
Maar helaas ik heb weer tegenslag want die 4 bouten die zitten zo vast, dat mijn dopsleutel kapot gedraaid is, en met een gewone sleutel draait de bout rond. had alles al ingespoten met wd40, maar dit baat niet echt.

Wat kan ik nou het beste doen, want er zit veel zwarte zooi achter die klep ?

Edit: 3 bouten inmiddels los door verwarming.

jaawis 0

13 jaar

Hee Jaawis nee een stappenmotor heb jij er niet op zitten jouw gasklep wordt met een bowdenkabel bediend .

Gasklephuis kun je reinigen met carburateur cleaner of remmenreiniger .

De zwarte drab hoort er niet thuis achter de vlinderklep .

Je hoeft niet je hele gasklep huis los te halen van het blok .

Zelf doe ik het wel eens op de fasted way .


Gasklep kantelen en vast zetten met een ty en rap remmenreiniger er in spuiten en met een doek er in ( geen papier of i/d dit blijft achter in het huis )

Het kan evt ook met perslucht er bij dan treft het meer doel door de druk er achter .

Goed met het doek al de zwarte drab verwijderen en met pers lucht droog blazen .

Daarna zal je gasklep ook wel soepeler kantelen .

Maar het beste is loshalen .

De bout die je niet los krijgt kun die niet lostikken met klein rits beiteltje of een centerpunt of met een griptang erop .

Anders is er in de handel een speciale dop voor dolgedraaide moeren .

Je carterventilatie slang zit tussen kleppendeksel en gasklephuis . cartergassen moet worden afgezogen door gasklephuis . ( milieu redenen )

daandc 0
badge

13 jaar

Edit: Heb hem nou eindelijk los met veel moeite en tijd. Der zal een paar milimeter vuil in.ook dat ijzeren plaatje die eropzit zal vol met drap. En dat kleine luchtgaatje onder de klep zat verstopt.....

foto van de klep toen ie er nog opzat: (Voor de klep mooi schoon, daarachter een dikke bende wat niet echt op de foto te zien is, maar er was een dikke rand...

[img]http://img830.imageshack.us/img830/8389/...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/hertje]hertje[/url] at 2011-09-14

Hier fotos:

[img]http://img714.imageshack.us/img714/2594/...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/hertje]hertje[/url] at 2011-09-14

[img]http://img856.imageshack.us/img856/2627/...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/hertje]hertje[/url] at 2011-09-14

Ben nou bezig de gasklephuis schoon te maken, maar dit vergt even wat tijd in ieder geval.

En wat moet ik nou doen met dit gat waar de Gasklephuis afkomt (spruitstuk gedeelte) ?
Ook schoonmaken of ?
En is er verder nog iets daar ergens in de buurt wat ik ook gelijk even kan schoonmaken, controleren of dergelijk, nou ik éénmaal bezig ben heb ik zin om meer te doen!

In ieder geval is de Gasklephuis goed schoon geworden, hij gaat nou ook weer helemaal dicht, en hij gaat makelijk open/dicht, wat dus eerst heel stroef ging.

Edit: Ohjah heb ik er dan wel een ERG dinges op ?, en waar zit die ?

jaawis 0

13 jaar

Heb het gasklephuis er weer op, Hij begon met 2500 toeren toen ik hem starte, en dat zakte en ging weer omhoog, en zakte, tot op het laatst hij op 1900 toeren bleef stationair.
Heb dus die schroef maar versteld (boven gaskabel, weet niet of dit de juiste is ?), maar ook dan kan ik hem maar tot 1200 toeren losschroeven omdat hij dan dat stukje van de klep niet meer raakt....

Vreemd genoeg even een blokje om geweest, en het eerste wat opviel, ik kon zonder gas te geven de koppeling op laten komen, en dan rijdt hij.
Tweede wat opvalt is dat het net een automaat is omdat hij zonder gas te geven, in elke versnelling gewoon door rijdt, (Circa 20 km per uur, ongeacht de versnelling waar hij in staat). Zo kan ik dus nou ook een scherpe bocht maken in versnelling 5.

Derde wat opvalt is dat de rem veel harder geworden is, normaal moest ik hem een eind in trappen, en nou als ik hem aanraak remt hij al. En het stuur lijkt beter te reageren ?

En als laats heeft hij meer vermogen, en echt een race geluid, wat die eerst niet had
(positief dus)

Maar ik snap niet waarom het stuur directer reageert, en waarom de rem nou veel harder geworden is, en waarom rijdt hij in godsnaam gewoon verder in de versnelling als ik het gas loslaat ? Ik kan dus gewoon nou kilometers rijden zonder gaspedaal te bedienen....

Iemand enig idee ?

Verder wat me nou net opviel is dat als ik de caterontluchtingsslang erafhaal er eigenlijks helemaal geen lucht uit die kanalen komt, dus op naar de volgende test, slang er weer op, en olievuldop eraf met draaiende motor, en tsja toen spetterde er veel olie uit.. (Ook niet goed volgens mij ?)

Ik heb hier nogal een aantal zaakjes dus, hoop dat iemand want antwoorden hierop heeft!!!

Bedankt

jaawis 0

13 jaar

ERG heb ik nog nooit van gehoord !

Wel Exhaust Gas Recirulation maar deze heb je er ook niet op zitten .

Wat het gasklephuis alles schoonmaken tot aan spruitstuk toe en gangbaar maken en nieuwe pakkingen gebruiken want van valse lucht gaat de motor onregelmatig lopen .

Schroef van van de tuimelaar hoor je niet aan te draaien deze dient hooguit als aanslag .

Wat jij zegt met rijden zonder gasgeven alleen met koppeling lukt mij ook met mijn auto en deze draait netjes 750 a 780 stationair dit ligt gewoon hoe je de koppeling doseert .

Hier moet je dus niet naar kijken .

Wat betreft dat je rem harder is geworden heb ik het idee dat je een onderdrukslang vergeten of verkeerd geplaatst heb .( altijd markeren als je het niet weet .)

Je stuurpomp draait een hoger toerental dus reageert directer . Dit wordt minder als ie weer netjes 750 stationair draait .

Je carterslang moet je eventjes doorblazen met perslucht deze moet goed kunnen ademen richting het gasklephuis .

Je oliedop eraf draaien met draaiende motor is ideaal om te zien of een auto een olieboot is . (Is een van de handige trucjes bij aankoop van een auto)

Maar als er geen blauwe frituurwalm uitkomt is het goed .

O ja het sport geluid zal wel een vergeten pakking zijn valse of iets dergelijks kijk hier eens naar .

Heb je de rotor + kap al vervangen ?

daandc 0
badge

13 jaar

Heb der rotor nog niet na gekeken.
Maar dat ga ik zeker nog even doen.

Stuurpomp heb ik die wel ? want ik heb geen stuurbekrachtiging...

Het hoort tog niet zo dat een auto gewoon door rijdt op zijn stationair toerental?, tenminste dit heb ik nog nooit gehad of meegemaakt...
Normaal slaat de motor dan uit als hij onder een bepaald aantal toeren komt als je de koppeling niet indrukt...

Hij rijdt dus gewoon verder zonder koppeling in te drukken, of gas te geven, dus ik kan kilometers nou rijden zonder ook maar 1 keer gas te geven of die koppeling in te drukken)

De caterontluchtingsslang is zo schoon als wat, zit geen troep in.
Enkel had ik het wel over een raar geluid in de luchtfilter...
Ik dus die slang van het luchtfilter af, en dan houd dat geluid op in de luchtfilter...
Als ik dan de slang ook van de kleppendeksel doe dan fluit hij uit de kleppendeksel waar normaal dus die slang opzit....

Dit lijkt me niet de bedoeling tog?, maar hij zuigt wel lucht aan dus

jaawis 0

13 jaar

Dat van het rijden zonder gas moet je vergeten Er is niks mee aan de hand .

Evenzo met de carter ontluchting .

Jij gaf aan dat ie lichter stuurt nu op hoger toeren .

Wat het geluid op je lucht filter koop anders eens een orginele op de sloop voor een habbekrats en een rotor en verdelerkap die hebben ze daar ook .

Want hier ging het probleem / topic over .

De rest moet je voor zoete koek nemen anders kun je beter een nieuwe kopen en dan moet je ook maar eens afwachten .

Hij heeft vast al wat km 'tjes gelopen !

Als je de rotor en kap hebt vervangen laat het dan maar eens weten hoe het motortje loopt .

daandc 0
badge

13 jaar

Na het schoonmaken van gasklephuis, inc stuk van spruitstuk waar ik bij kon rijdt als een tierelier... Ik heb een vermogen wat ik eerst nooit had.

Pakkingen heb ik vervangen, en had alles al gemarkeerd waar wat op moest de slangen, en tevens zijn ze allemaal op maat waardoor je ze eigenlijks ook niet verkeerd aan kan sluiten...

Maar stationair draait hij voor geen meter....
Nou had ik dus dat Solonoid omloop klepje... Die tikt een stuk of 10 keer bij het op contact zetten, hier zit ook een luchtslang aan, daar komt geen lucht uit in ieder geval.
En aan de linkerkant zit ook nog iets van een sensor (Wit dingetje), de vacuumslang hiervan is te zien op de foto en hier komt ook totaal geen lucht uit. En als ik die stekker erafhaal gebeurt er ook niks.

Neem aan dat deze wel gewoon vacuum moet zuigen ? heb wederom weer geen idee wat het is...

Rotor los gehad, maar alles ziet er nog prima uit, niks ingebrand of versleten.

En wat betrefd die hoger toeren heb ik altijd al gehad. hij blijft op 1400 toeren.
Lager komt hij gewoon niet...
Dus is hier nog wat bij te stellen via een schroef of dergelijk ?

De auto heeft 187.000 gedraaid, dus dat valt nog mee...

jaawis 0

13 jaar

Dat klepje werkt correct .

Maar kun je de tuimelaar verder terug duwen als je de bowdenkabel losgooit ?

Gaat ie dan lager stationair lopen ?

Mischien zit er nog wat roet waardoor die niet goed wil sluiten .

Je kan ook even kijken of de gasklep schakelaar correct werkt .

daandc 0
badge

13 jaar

Dan moet het mis zijn met de gasklep. Het zou kunnen dat die ergens binnenin steunt op iets en dus niet genoeg teruggaat om de boel af te sluiten.Let wel op de gas kabel.Die kan ook ergens blijven hangen (te strak staan)zodat die een verhoogd statinaar toerentaal veroorzaakt.Voor de proef Haal de gaskabel van de poelie af en start de motor.Zijn de stroomkanels goed aangesloten?Er zit op een verhoogde start toerentaal klep.Misschien werkt die er niet om het toerentaal na start te laten zakken(werkt via vakuum en elektrische klep).Wat gebeurt dan?Gezien je stationaar toerental zo hoog is is niet verbazingwekkend dat je zonder gas te geven voruit kunt.Bij mij was de slang die zo'n herrie maakte geplaatst in de inlaat spruitstuk. Tegenover de gasklep.Maar ik had een ander type motor.

voyager 0

13 jaar

Gasklephuis heb ik goed schoongemaakt, al het metaalachtige is weer te zien in ieder geval. Dus daar zit geen zooi meer op. maar hij sluit nou ook weer niet volledig luchtloos, je kan er onder en boven nog wel een stukje papier tussen schuiven bijvoorbeeld..

Die TPS sensor (3 contactjes), die middelst maakt contact met de onderste als alles uit is, als ik er dan aandraai en de gasklep compleet open dan maakt hij contact met met de bovendste.. (Dit hoort denk ik wel zo ?)

In ieder geval trekt mijn gaskabel de klep niet open, want die staat na reiniging van gasklephuis een beetje te slap nog, en heeft een paar mm speling.

De rest zal ik morgen even controleren...

Wederom bedankt

jaawis 0

13 jaar

Heb het gasklephuis er weer even afgehaald, is het verstandig of juist overbodig om ook het gedeelte schoon te maken waar de 2 koelvloeistofslangen aanzitten ? ik weet niet waar dit ding voor dient...
En heb dit dus laatst ook niet schoongemaakt..

jaawis 0

13 jaar

In ieder geval trekt mijn gaskabel de klep niet open, want die staat na reiniging van gasklephuis een beetje te slap nog, en heeft een paar mm speling.


Is bovengenoemde stand met de motor uit of met een draaiende motor?
Er is namelijk groot versschil in gasklep standen bij draaiende en niet draaiende motor.
Als je de motor uitzet komt vacuum te vervallen en gasklep wordt een beitje geopend zodat de motor bij de eerstevolgende start lucht krijgt.
Daardoor kun je en hoort je een kleine spelling te voelen.
Eenmaal op toeren vacuum trekt (hoort te trekken) gasklep ietsje terug in de juiste stand en deze te houden op 750 plm 50 toeren/min.
Met draaiende motor hoort er bijna geen spelling meer te zijn.

voyager 0

13 jaar

[quote=jaawis]Gasklephuis heb ik goed schoongemaakt, al het metaalachtige is weer te zien in ieder geval. Dus daar zit geen zooi meer op. maar hij sluit nou ook weer niet volledig luchtloos, je kan er onder en boven nog wel een stukje papier tussen schuiven bijvoorbeeld..

Die TPS sensor (3 contactjes), die middelst maakt contact met de onderste als alles uit is, als ik er dan aandraai en de gasklep compleet open dan maakt hij contact met met de bovendste.. (Dit hoort denk ik wel zo ?)

In ieder geval trekt mijn gaskabel de klep niet open, want die staat na reiniging van gasklephuis een beetje te slap nog, en heeft een paar mm speling.

De rest zal ik morgen even controleren...

Wederom bedankt[/quote]
Klopt jaawis de tps sensor die maakt op / stationair op 2 contacten / bij halflast is er geen connectie op een van de contacten en bij vollast weer wel op de andere 2 contacten .

Er zitten 3 aansluitingen op, zo uit mijn hoofd psw / e2 / idl e2 = het moedercontact .

Zodat de ecu ziet in welke toestand zich de vlinderklep bevind .

Het is oke als het bowdenkabeltje iets bewegingsruimte heeft .

Want er zit een aanslag op het gasklephuis zelf .

Is de demper van de tuimelaar nog goed kun je deze indrukken of zit ie vast .

daandc 0
badge

13 jaar

Ok bedankt, heb vandaag alles weer vast gezet. Vreemd genoeg kon ik de luchtschroef nou wel bijstellen tot onder de 1000 toeren (mischien tog een lek in de pakking).
Maar als ik hem op 750/800 zet loopt de motor gewoon beroerd en trillen er dingen. Heb hem dus maar op 1000 toeren gezet.

Die demper is trouwens wel goed, die kan ik wel indrukken.

Wat me wel opvalt is dat hij nou stationair totaal geen lucht aanzuigt op die vacuumslangen want kan alle slangen rechts er bijna allemaal af hebben zonder dat er iets gebeurd, van Gasklep naar dat ronde oranje ding, en die 3 die daar weer aanzitten, en van benzinepomp etc...??

In ieder geval blijft de toerenteller niet stil staan, en schommelt steeds op en neer... Met uiteraard ok nog die plofjes uit de uitlaat

jaawis 0

13 jaar

Dat de toerenteller schommelt wijt ik aan een slechte afstelling cq valse lucht .

Dat ie trilt bij 750/800 toeren dat komt omdat heel laag loopt dit kan geen kwaad .

Wat betreft het vacuum dit moet je eigenlijk meten maar dit is wel goed zo .

daandc 0
badge

13 jaar

ja nergens kopmt er valse lucht...
Ik heb maar even een nieuwe Rotor + Verdeelkap + Bougiekabels besteld, deze komen morgen.
Bougiekabels van 21 jaar oud, lijkt me ook niet echt proper..

Kan iemand mij vertellen wat dat oranje ding is op de foto ?, met vacuumslangen die naar het gasklephuis gaan ? (P,Q,R)
Hier komt geen vacuum op, maar heb hem der even afgehaald, en je kan ook niet door de openingen blazen. Tevens zit er een filtertje in wat ook zo zwart is als de nacht...

Hoop dat iemand me vertellen kan wat dit ding doet, en wat het nou precies is..., en wat er voor zorgt dat de onderste opening totaal verkoold is...

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/717/sdc10642r.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/717...][img]http://img717.imageshack.us/img717/6509/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Ik laat morgen even weten, of het vervangen van de rotor, kap, en bougiekabels het probleem heeft opgelost....

jaawis 0

13 jaar

Dat oranje potje zowel als ik het kan zien dat is de evap deze vangen de tankdampen op en deze komen in het gasklephuis terecht .( milieu )

Tja de bougie kabels !!! ik heb nog steeds de eerste erop zitten .

daandc 0
badge

13 jaar

ok bedankt, mijn laatste vraag; mijn achteruitrijlichten blijven soms ook branden.
Zit de achteruitrijschakelaar onderop de bak of kan ik er via de motorkap bijkomen ?

Voor de rest bedankt voor alle hulp!!!

jaawis 0

13 jaar

Ik dacht boven op de bak .

Maar dit is makkelijk te vinden want er zit verder geen elektro op de bak .

daandc 0
badge

13 jaar

Pak eens een plantenspuit en spray eens wat water op je bougiekabels met lopende motor.
Lijkt me echt een probleem van je kabels, deze slaan gewoon door is mijn idee.

Kijk wel uit voor je vingers dat je geen opdonder krijgt.......

Succes

Bavke 0
badge

13 jaar

Probleem opgelost, na plaatsing van nieuwe bougiekabels, verdelerkap, en rotor.
Wat het probleem nou veroorzaakt heeft geen idee dus, in ieder geval één van die dingen.

Bedankt !!

jaawis 0

13 jaar

in ieder geval het is opgelost bedankt voor je antwoord

jan5047 0
badge

13 jaar

Mooi dat het opgelost is .

Je had er achter kunnen komen wat de veroorzaaker was door eerst de rotor en verdelerkap te vervangen en later de kabels bijvoorbeeld dit was een goedkopere oplossing geweest .

Maar je bent er nu van af en dit is het belangrijkste en nu plezierig rijden maar .

daandc 0
badge

13 jaar

Ja daar heb je gelijk in, maar de bougiekabels had ik door gemeten en sommige korte hadden nog meer weerstand dan die langere...
En er zat daar ook roest op het rubbers aan het einde van de kabels.
Mischien zegt dit niet zoveel, maar kan nou in ieder geval weer een tijdje vooruit (Hoop ik)
De benzinelucht is gelukkig nou ook weg, evenals de schommeling in toeren, ploffen uit de uitlaat etc.

En hij rijdt weer als nieuw!

Nogmaals bedankt voor de hulp!!

jaawis 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.