Toyota Corolla 1999: Auto houd in, uitlaat ploft

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4E-FE, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 63

Hallo nog even een bericht mijn corolla moet donderdag voor keuring echter heb ik nog een probleem met de ontsteking of wat ook maar.

Auto lijkt veel pks kwijt te zijn, auto houd erg in vanuit stilstand, uitlaat ploft door onverbrande benzine... Als ik bepaalde snelheid aanhoud dan voel je hem schokken alsof je af en toe een duwtje krijgt.

Heb vandaag de bougies vervangen, 3 zagen er goed uit 1 die was roetzwart, maar na vervanging van de bougies is het probleem er nog steeds.

Wat kan ik testen?
En wat kan het zijn...

Als ik bougiedop 1 eruit haal gaat auto heel raar lopen en wil die uitslaan, zelfde met de 4e, maar bij 2e bougiedop merk je geen verschil in stationair lopen, bij de 3e gaat die iets rustiger lopen..

Zegt dit iets?

Friesland

Geplaatst door Friesland (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1370) PRO, 3 jaar geleden

Cilinder 2 doet dus niet goed mee , pak de bougiedop los , steek daar een oude bougie in , leg hem op het ijzer van de motor , en kijk of hij vonkt als je de auto start , wel een stevige vonk , kun je in principe de ontsteking uitsluiten .
Is dit een mono of multipoint injectie ?

Friesland (0), 3 jaar geleden

Bedankt heb even geprobeerd, Cilinder 2 zonder bougiedop merk je echt geen verschil met of zonder de dop erop stationair. Enkel bij de 1ste wil de auto uitslaan. Heb nu alle 4 met een nieuwe bougie getest en ze vonken wel allemaal maar het is wel een oranje vonk...
(bij alle 4 vonken ze wel hetzelfde oranje)


Geen idee of het mono of multipoint is

kaleido 1 (1370) PRO, 3 jaar geleden

Monopoint dan zit er 1 injector in je gasklephuis , multipoint dan heb je in je inlaatspruitstuk 4 injectoren zitten.
Compressiemeting/lektest geeft antwoorden.
Ik vermoed problemen met klepspeling of kleppen.

Jandeawoo (0), 3 jaar geleden

Hallo nieuwe bobine en bougie kabels . Zou je probeem verholpen moeten zijn
Je kan de bougiekabel die je los haalde en geen verschil van merk .helemaal los halen aleen die bougiekabel van de bobine af halen en dan schroever draaier paken en even op de ijzer van de bobine zeten zie je een onsteking .. bougie kabels kapot zie je niks .. bobine en bougiekabels bestelen

    Maar er komt wel gewoon een vonk door de bougies hoor, dus dan ook van de bobine toch.
    Enkel op alle 4 cilinders heb je gewoon oranje vonken. Hoort dit blauw te zijn? - Friesland (0), 3 jaar geleden

Friesland (0), 3 jaar geleden

Zag net dat er bij 1 bougiedop op die 2e cilinder dus ook vonken weg komen aan de zijkant van de bougiedop... Waar de pijl staat op de foto

Hans4040 (290) PRO, 3 jaar geleden

Ja...dan slaat de vonk over naar de cilinderkop en niet naar de bougie.
Nieuwe of andere kabel monteren.
Gelijk maar alle 4 vervangen.

Friesland (0), 3 jaar geleden

Moet morgen vroeg voor de apk. Kan ik hier even een lapmiddel voor gebruiken omdat als ik nu bestel ik het niet op tijd binnen heb... Misschien een stuk rubber eromheen lijmen?

Hans4040 (290) PRO, 3 jaar geleden

Je kan het proberen met flink wat tape of inderdaad een stuk rubber eromheen.
Of je gaat naar een garage in de buurt en vraagt daar om een (gebruikte) bougiekabel...vaak hebben ze wel wat liggen.

Friesland (0), 3 jaar geleden

Ga me best doen is die oranje vonk op alle bougies dan wel normaal?

En hoe weet ik of die bobines nog goed zijn, kan ik die doormeten? Ofzo om er zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt...

Friesland (0), 3 jaar geleden

Op 20k ohm meet ik een weerstand van 8.4 op die bougiekabel..
Weet niet welke waarden er bij deze bougiekabels horen...

Hans4040 (290) PRO, 3 jaar geleden

Weestand meten van de kabels heeft helemaal geen zin...hij doet het of hij doet het niet.
Een lek in de isolatie kan je niet meten met jou ohm meter, dan moet je al een megger hebben.
Deze bewuste kabel is beschadigd en slaat door naar massa...dus, vervangen.

Friesland (0), 3 jaar geleden

OK heb er lijm op gedaan, en nu rijdt ie weer lekker vlot, dus zal er nog even mee bezig maar probleem lijkt dus dan opgelost.. Bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.