close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla 2003: nieuw accu

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 3ZZ-FE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

onlangs nieuwe accu geplaatst. ongeveer een half uur gereden om verder op te laden.
een dag later wilde de auto niet starten. de spanning bleek 12.0 volt te zijn.
Na starthulp startte de auto direct. starthulp eraf, auto uit en gelijk weer starten. dit werkte prima. ik heb dit vijf keer herhaald.
volgens de pechhulp kan dat aan de startmotor liggen, want ook met slechts 12 volt (die spanning bleef gelijk) moet de auto kunnen starten..
heeft hij gelijk?

Geplaatst door

okka (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met 12 volt kan (ik schrijf dus echt 'kan') een auto wel eens starten. De ladingtoestand van een accu is 12,8 V = vol, 12,6 V = half vol, 12,4 V net voldoende. Zojuist bij een Citroen XM dit nog even gecontroleerd. Deze wagen heeft 2 weken geleden even stationair gedraaid, met een accu die ik eigenlijk al heb opgegeven. Na deze twee weken - dus nu - meet ik 12,3 V en hij start. Als de Toyota - en elke andere auto - na een paar keer starten, draaien en dan de volgende dag nog maar 12,0 V aangeeft, dan is er iets mis met het laadsysteem. Dus motor starten, laten aanslaan, voltmeter (multimeter op spanningsstand) aansluiten op de accupolen en bij draaiende motor moet de uitlezing tussen de 13,8 en 14,2 V bedragen. Wellicht een lekstroom.

atte 10
badge vip badge

4 jaar

Akku opladen met een lader,12uur laten staan daarna akku testen, een nieuwe akku die een half jaar of langer in opslag heeft gestaan heeft ook geen capaciteit meer, heb je een langparkeerder zal deze sulferteren en inwendige sluiting veroorzaken waardoor deze zich zelf ontlaad.
Een accu onbelast meten is zinloos,je zult hem belast moeten meten tijdens het starten en kijken naar de terugval.

de nieuwe accu was waarschijnlijk gesulferteerd. van de garage kreeg ik een nieuwe die nu ook beter in de hoogte past. verder geen problemen meer gehad. de spanning (na een dag in de garage) blijft nu schommelen rond de 12,6V.

okka 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.