Toyota Corolla: Auto springt in noodloop,

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1364, Vermogen (kw): 66

Hallo,
Ik zit momenteel met een probleem waarbij mijn auto in noodloop springt (niet altijd). Dan heeft hij ook minder vermogen en komt er veel zwarte rook uit. Als ik dan men auto uitzet en terug aan is dit probleem “verholpen”, geeft geen foutcode’s aan.. iemand een oplossing?

Kmstand: 207.000

Alvast bedankt :)

Sanderke

Geplaatst door Sanderke (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Met welke apparatuur (dealer, of algemeen EOBD) is er uit gelezen en op welk moment (toen de noodloop actief was of niet).

Sanderke (0), 5 jaar geleden

@Oldford Dit was Delphi denk ik

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Delphi is volgens mij geen dealer-apparatuur en hoe goed dat merk is weet ik niet.
En dan is het nog maar de vraag of dit specifieke apparaat uitlezen van Toyota's op de fabrieksmethode ondersteund.

Ik zou de codes bij de dealer laten uitlezen. En om geen risico te lopen, op het moment dat de noodloop actief is.
Dat houdt dus in dat je het contact niet meer mag uitzetten tijdens de rit naar de dealer en ook niet voor de deur.
Eerst uitlezen, dan kun je het contact pas uitzetten.

Sanderke (0), 5 jaar geleden

[quote=oldford]Delphi is volgens mij geen dealer-apparatuur en hoe goed dat merk is weet ik niet.
En dan is het nog maar de vraag of dit specifieke apparaat uitlezen van Toyota's op de fabrieksmethode ondersteund.

Ik zou de codes bij de dealer laten uitlezen. En om geen risico te lopen, op het moment dat de noodloop actief is.
Dat houdt dus in dat je het contact niet meer mag uitzetten tijdens de rit naar de dealer en ook niet voor de deur.
Eerst uitlezen, dan kun je het contact pas uitzetten.[/quote]
Beste, helaas kan ik dan niet verder rijden of toch moeilijk :/ en het valt niet altijd voor is nu al 2 keer geweest op een week

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

@ oldford de orginele delphi is een gerenomeerde uitleestool met o.a actuator test etc .

Deze kan op goed niveau een toyota benaderen .


En dan heb ik het niet over zo.n chinese cloon .

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat betreft sanderke dit betekend dat je met een tester zult moeten rondrijden zodat je deze kunt uitlezen op moment van storing .

Heb je deze niet dan zul je dit moeten voorleggen bij je garage dat een monteur jouw auto meeneemt om de storing uit te lokken en uit te lezen .

Maar evengoed kan de storing te kortstondig zijn zodat deze niet wordt opgeslagen .

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, wat is gerenommeerd?
De versie van de DS150e die voor 3000 euro wordt aangeboden of die van 15 euro die op diverse sites in NL te bestellen is.

Ik heb een jaar of 10 geleden een keer met een Delphi gewerkt, maar ik vond dat ding niks.
Laten we aannemen dat de kwaliteit beter is geworden, althans van de officiële versies.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Daan je zegt: "Maar evengoed kan de storing te kortstondig zijn zodat deze niet wordt opgeslagen ."
Vindt je dat normaal voor een storing die noodloop veroorzaakt? Ik niet in ieder geval.

Mocht het wel gebeuren dan deugt er iets niet in de software die Toyota gebruikt op zijn motor-management systemen.
Dan maken ze het de klant (en de dealer in de garantieperiode) wel heel erg moeilijk (en dus duur) om een storing te vinden.

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

@ oldford Ik zeg ook dat het niet zo is maar dat het zou kunnen dat die mogelijkheid er is .

Meestal bij toyota en vw etc dan wordt het al gauw getecteerd .

Maar ik sta er niet van te kijken heb het met een ford ka meegemaakt met een fiat 500 motor en sturing erin die ging veelvuldig de fout in maar sloeg geen foutcode op .

Nadat ik dit eens voor de voeten bij ford monteurs had geslingerd gaven deze toe dat dit vaker gebeurd .

Toen ik ze aangaf dat dit niet volgens de eobd regelgeving was konden ze er ook geen antwoord op geven .


Over de delphi een kennis van mij heeft deze in zijn garage (universeel) tot zijn beschikking moet zeggen dat een fijn progamma is met veel mogelijkheden .

Maar ieder zijn ding .

JanNL_FR (0), 1 jaar geleden

Heel handig EOBD. Als de zwarte rook er is op het moment van vraag naar vermogen, bijvoorbeeld flink accelereren of de berg oprijden, dan kan het zijn dat de EGR klepstang vervuild is waardoor deze niet goed regelt en bij sommige merken in de veilige modus schakelt. De sleutel uit het contact en even wachten geeft de klep weer gelegenheid om terug in de stand te komen naar het regelgebied waarin de klep zich de meeste tijd bij normaal gebruik de stang schoon houdt. Vervangen of schoonmaken van de EGR klep zal wellicht gewoon de goedkope oplossing zijn i.p.v. veel gok-werk, omdat er geen storing weergegeven wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.