Ik wil even rijden met de Avensis 2.4 automaat 2005 van mijn dochter maar als ik de contactsleutel draai gaan er lampjes branden op het dashboard en klinkt een klik-geluid vanonder de motorruimte. Als ik verder draai om te starten gebeurt er helemaal niks. Ook met stoere startkabels aangesloten met een stevige auto geen enkel verschil. Wat doe ik verkeerd?
NB ik kan het mijn dochter niet vragen want die zit in de Outback van Australiƫ;-(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Accu leeg.
Starten met donor auto,deze auto op 2500 toeren houden en dat eerst eens 5 minuten doen met aangesloten startkabels.
Dan probren te starten en donorauto op 2500 toeren houden.
Stroom genoeg. toch gedaan wat jij voorstelt. geen enkel resultaat. ook wat tikken op de startmotor helpen niet.
12 jaar
Hoeveel spanning zit er nog in de accu?.
Als tie echt helemaal leeg is zou ik er een nieuwe inzetten,zal dan ook niet helemaal best meer zijn.
12 jaar
hey hallo
zet je accu eens over van je verso D-cat. kijk dan of hij wel wil starten.
mvg robbie f
Goede ideeen, dank. Ga ik binnenkort mee aan de slag.
12 jaar
Andere accu, geen effect!
Massa ipv op de accu op de auto: geen effect.
Grrrr.....
12 jaar
Vandaag een multimeter binnen gekregen.
Meet op de Verso 12,85V
Op de Avensis 11,85V en met dimlicht aan 11,45V.
Is het toch de startonderbreker?
12 jaar
Starten met reserve sleutel.
12 jaar
Reservesleutel heeft hetzelfde resultaat: nada cq niks.
12 jaar
Hoor je wel de klik van het relais,het lijkt erop dat de startmotor vast zit.
12 jaar
Bij de eerste draaibeweging gaan de lampjes van olie, remmen, gloeispiraal ed aan en klinkt er bovendien een klik-geluid, bij verder dtaaien om te starten gebeurt er helemaal niks. Ik heb ook mett een blokje hout en een hamer tikken gegevven op de startmotor, maar hoe hard mag dat? Ijzer op ijzer?
12 jaar
11,85 volt is niet goed...
Geladen 12 volts Accu Soortelijke Massa kg/m3 Rustspanning Volt
100 % 1280 12,7
60 % 1210 12,3
20 % 1140 11,9
Naast de reservesleutel ook een acculader meegenomen, dus er is weer werk aan de winkel. Maar met mijn eigen accu aan echt zware startkabels en mijn Verso op 2500rpm geeft ie ook geen sjoege.
12 jaar
Als je het kontakt omdraait en je hoort de klik blijft dan op het dashboard alles netjes en helder branden?.
Of is er nog flauwtjes wat lich te zien beginnen er her en der wat relais te tikken of te klapperen.
12 jaar
Dat eerste, alles blijft branden zoals het hoort!
12 jaar
Dan zit of de startmotor vast of toch de startonderbreker.
Blijft het lampje van de startonderbreker knipperen tijdens het starten.
12 jaar
Het rode ledje gaat uit als met de AB de auto open gemaakt wordt. Er knippert dus niks.
12 jaar
Is tie ook uit tijdens het starten?.
12 jaar
Yep.
12 jaar
Misschien zit er ergens een schakelaartje verstopt als extra startonderbreker. Dus toch maar even proberen je dochter te bereiken en vragen hoe je de auto gestart krijgt.
12 jaar
als je nou een plus op de stuurdraad van de start motor doet de kleine aanluiting draaid dan de startmotor wel goed rond
de auto wel in de vrij zetten
als hij dan wel goed draait dan zit het dus in 1 van de voorwaarden om te starten oa startblokeering oid maar het zou dus ook de automaat kunnen zijn die geen goede melding geeft of de auto in de p of n staat en moet je bij deze auto,s niet het rempedaal ingetrapt houden als voorwaarde?
maar gewoon eerst proberen te starten met een draadje via de + van de accu
gr andre
12 jaar
Geen verstopte schakelaars meldt mijn dochter. Ga woensdag de accu eens flink doorladen. En ff allen de startmotor onder stroom zetten. Moet bij het laden van de accu deze losgekoppeld worden van de auto cw kabels eerst eraf halen? Of kan het blijven zitten?
12 jaar
Accu kan gewoon aangesloten in de auto blijven.
Dat van die automaat is een goede.
Staat tie idd wel goed inde P-stand en moet idd de rem niet ingetarapt worden bij het starten.
Ik zou niet zomaar ergens stroom op gaan zetten,een ECU of stuurapparaat is maar zo opgeblazen door een piekspanning.
12 jaar
Met de versnelling is niks mis. Je hoeft bij deze automaat ook geen rem in te trappen. Bij mijn eiegn Verso handgeschakeld moet ik wel de koppeling intrappen, anders start ie niet. Ik merk namelijk geen enkel verschil, hij laat de startmotor niet ronddraaien bij de 2de stand van de sleutel. Als een startmotor vast zit hoor je toch nog de klik van het relais in de 2de stand van de sleutel. Hij staat nu een paar uurtjes aan de lader, morgen nog een paar uurtjes en dan na 6 uren laden de accu meten en opnieuw aan de sleutel draaien, met een klein beetje vertrouwen bedank ik vast iedereen voor het meedenken.
Ik houd u allen op de hoogte.
12 jaar
Gemeten: 11,85 Na 2,5 uur normaal laden een voltage in rust gemeten van 12,86V. Is die accu dan na 1 maand stilstaan kapot met dit resultaat. NB starten ho maar.
12 jaar
Lees elders op internet dat er ook een zekering in de stroomkring naar het >starten< zit van 30A in de zekeringkast onder de motorkap.
Weet iemand welke dat zou moeten zijn. Lees in het zelfde artikel : zekering 22 AM2 van, 30A tbv startsysteem, zekering IGM en ST. Betreft wel een Avensis van 2003 :( Deze is van 2005.
Zekering gevonden: die is OK!
12 jaar
Toch nog maar een keer, weet je zeker dat die automaat handle in de "p" of "n" staat. Sorry maar ik vraag het toch maar nog een keer. Storing die je door geeft is wel het zelfde als een verkeerde "versnelling".
12 jaar
Harm,in die richting zit ik ook te denken,of de hendel een paar keer heen en weer bewegen.
Een paar keer de rem in trappen of ingetrapt houden.
12 jaar
Dat zou je iid denken. Ik heb dat allemaal al in het begin en daarna en daarnet nog maar een keer gedaan. Zou mooi zijn als dat de oplossing was, maar niet dus. Mijn Verso start ook aleen maar met ingetrapte koppeling, maar deze Avensis blijft stil, ook bij intrappen van links, rechts en beide pedalen. De versnellingshendel heeft ook al vele malen alle standen doorlopen.
12 jaar
heb je startmotor nu al eens rschtstreeks aangestuurd
Beste Jan, dat wordt me ontraden door anderen op internet omdat het zomaar je ecu of een ander nuttig onderdeel kan vernielen. Dan ben ik nog verder van huis.
12 jaar
kan geen kwaad als je het orginele draadje los haalt en je zet dan spanning op ,LET OP WEL IN P en contact aan
Er zijn nu zoveel dingen geopperd en geprobeerd dat het tijd word om er een dealer er naar te laten kijken.
Of je dochter heeft een truukje waardoor die start of kent het probleem.
Als een startmotor echt vast zit klapt de zekering eruit bij doorstarten en dat is het allemaal niet.
De startonderbreking ook niet,automaathendel en rem ook niet.
12 jaar
From Down Under alleen maar vraagtekens. En ik meldde al eerder dat er geen verstopte schakelaar in de auto zit. Vandaag komt er hulp :-)
12 jaar
En het is: de startonderbreker van het alarmsysteem. Die er tussen uit en lopen als een zonnetje. Met dank aan iedereen voor het meedenken en aan Robbie F speciaal voor zoeken en herstellen ter plaatse !!!!!!
12 jaar
In post 17 is dit ook al opgemerkt,is het een aftermarket systeem wat erop zit?.
Normaal is het lampje uit en kun je starten en het antwoord was dat dat goed werkte?.
Hoe zit dat nou?.
12 jaar
hey hallo
ik ben gisteren bij de auto geweest. hier is vanaf de dealer een cobra alarm op ingebouwd. dit levert toyota als alarmsysteem op verschillende modellen. dat paul dacht dat het orgineel was is nog niet zo gek want je ziet er erg weinig van. het start singaal is onderbroken doormiddel van een relais. ik heb het relais er tussen uitgehaald om zo de startonderbreker van het alarmsysteem te overbruggen. de plaatselijke toyota dealer gaat het oplossen door het relais er tussen uit te laten en de draad verbindingen netjes weer in orde te maken. als toyota monteur moet ik zeggen dat het alarm systeem erg knullig is ingebouwd.
mvg robbie f
ik wist niet dat een dealer ook nog naderhand alarm inbouwde.
Het zijn niet zulke zo jat gevoelige auto's dacht ik,maar mooi dat het opgelost is.
12 jaar
[quote=primera p11]ik wist niet dat een dealer ook nog naderhand alarm inbouwde.
Het zijn niet zulke zo jat gevoelige auto's dacht ik,maar mooi dat het opgelost is.[/quote]
een avensis 2.4 executive automaat was toen der tijd een vrij dure auto. veel verzekeringen accepteerde de auto niet zonder een klasse 3 alarm. zodoende dat dit systeem er toen der tijd in ingebouwd.
mvg robbie f
[quote=primera p11]In post 17 is dit ook al opgemerkt,is het een aftermarket systeem wat erop zit?.
Normaal is het lampje uit en kun je starten en het antwoord was dat dat goed werkte?.
Hoe zit dat nou?.[/quote]
Ik zei het nog eerder in post 8 :-)
12 jaar
[quote=robbie f]hey hallo
ik ben gisteren bij de auto geweest. hier is vanaf de dealer een cobra alarm op ingebouwd. dit levert toyota als alarmsysteem op verschillende modellen. dat paul dacht dat het orgineel was is nog niet zo gek want je ziet er erg weinig van. het start singaal is onderbroken doormiddel van een relais. ik heb het relais er tussen uitgehaald om zo de startonderbreker van het alarmsysteem te overbruggen. de plaatselijke toyota dealer gaat het oplossen door het relais er tussen uit te laten en de draad verbindingen netjes weer in orde te maken. als toyota monteur moet ik zeggen dat het alarm systeem erg knullig is ingebouwd.
mvg robbie f[/quote]
Als er een apart alarm in de auto zit, dan zou er toch ook een apart kastje met een alarm aan/uit knopje bij de auto moeten zitten?
12 jaar
Nee hoor, canbus uitbreiding via de normale startonderbreking.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar