Ik had vrij veel last van trillen zodra ik 124 echte Km reed (130 op de teller)
Eerst zijn de voorwielen al opnieuw uitgebalanceerd (nieuwe kleber banden zitten er net 2,5 maand onder)
maar dat had totaal geen resultaat.
Vandaar maar even naar het bandencentrum en deze heeft ook de achterbanden opnieuw uitgebalanceerd.
Hier op de snelweg voelde ik geen trilling meer, dus even de duitse grens over en kijken of het bij hogere snelheden nog terug zou komen.
Het trillen was gelukkig weg, maar toen ik een paar minuten 160 reed en richting de 170 ging viel plots het vermogen weg en ondanks dat ik gewoon gas bleef geven zakte de snelheid terug naar 120. (schrik)
Toen ik in de achteruitkijkspiegel keek zag ik in de verte nog een blauwe walm hangen. (nog een grotere schrik)
Dus gas los en een poosje op 120 door gereden en wat later kon ik het gaspedaal gewoon weer indrukken en trok hij weer door boven de 160. Echter even later viel weer het vermogen weer weg en ontstond er aardig wat blauwe rook.
Dus weer het gas los een poosje 120 gereden en even later trok hij gewoon weer door.
Wie weet wat dit zou kunnen zijn, duidt dit op turbo problemen of kan er iets anders aan de hand zijn?
Ander probleem wat ik heb is dat bij het remmen het stuur heftig begint te trillen, volgens het garagebedrijf zou dat mijn eigen schuld zijn want ik zou dan een keer met slecht weer van de snelweg af zijn gekomen met warme schijven en onderaan op de rem zijn blijven staan (dat moet hier omdat je anders vanzelf de voorrangsweg op rolt)
Ik zou me er iets bij voor kunne stellen maar denk aan de andere kant "wat een larie koek die probeert onder zijn garantie verplichtingen uit te komen" want dan zou toch half nederland met kromme remschijven rond moeten rijden en met de 100.000 km die ik in mijn laguna heb gereden had ik dat probleem ook niet terwijl die bult nog even schuin is.
Voor de rest denk ik niet dat veel mensen dit ook zullen weten en al helemaal niet terug kunnen vinden in een handleiding oid.
Maar klopt dit of is het inderdaad een broodje aap verhaal?
suc6
Gerrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat betreft de remmen
het klopt dat je remschijven krom kunnen trekken als je op de rem blijft trappen (handrem werkt dan beter )
bij een garage hebben we al een keer iemand gehad die al zijn 4 remschijf had waar er al meer dan 3 van al een keer afgeslepen waren
dus in totaal heeft hij eigenlijk al 7 remschijven gehad en nog geen 180000km op de teller
de klant deed dus hetzelfde als wat hier gebeurt
maar legt dat maar aan hem uit (hij was al niet blij dat na nog geen 40000km de schijven al weer krom waren)
Het komt bij mij dan meer over als zijnde een constructie fout.
Immers een remschijf is er voor gemaakt om er mee te remmen en als je dat er dan in bepaalde situaties niet mee mag doen dan zit er lijkt me iets fout in de constructie.
Daarnaast heb ik 225.000 met de ander auto gereden en ook op dezelfde bult op dezelfde manier voorkomen dat ik de voorrangsweg op rol en daar waren de remschijven na 215.000Km versleten maar nog steeds niet krom.
suc6
Gerrit
16 jaar
een construcitefout zou ik niet noemen
maar het kan zijn dat bij de een eerder komt en bij de andere niet
ps als je het een keer niet doet dan is het niet erg
trillende remmen is en blijft probleem bij dit type.
het inhouden zouden de klepjes op brandstofpomp kunnen zijn (laten uitlezen bij de echte dealer)
De verkoper heeft de remschijven af laten draaien en moet zeggen ik rij nu al 3 weken en een kleine 5000 Km trillingsvrij.
De echte dealer heeft hem al uit gelezen, maar er stond naast een defect achterlicht geen storing in vermeld.
Zelf dachten ze ook aan een brandstof klepje wat bleef hangen en bij de eerst volgende grote beurt zou daar naar gekeken worden.
Hoop dat dat ook invloed heeft op het brandstof gebruik want ik kom ondanks zeer rustig rijden en niet sneller dan 125 Km toch niet verder dan een gemiddelde van 1 op 13.
En dat terwijl ik met mijn Laguna toch vaak rond de 1 op 19 zat en met 50 a 60.000Km per jaar scheelt dat heel wat litertjes diesel.
Zou chiptuning hier wat aanbij kunnen dragen?
suc6
Gerrit
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar