auto geeft erg weinig vermogen, lijkt wel of de motor die erin ligt veel te klein is t.o.v. het gewicht van de auto.
Optrekken voelt erg zwaar alsof de motor niet wil.
bovendien is het brandstofverbruik hoger als voorheen (toen de problemen er niet waren) en blijft oplopen.
motor loopt verder prima, ook stationair. Kan er gewoon normaal mee rijden.
starten ook altijd perfect, slaat binnen een seconde aan.
Wel lijkt het af en toe als ik de auto laat uitrollen in een willekeurige versnelling, je een "duwtje" in je rug krijgt (alsof je heel kort het gaspedaal aantikt).
Ook hoor ik, als ik onder de kap aan de gasklep draai, een soort psssjt geluid. zelfde geluid als ik de gasklep weer loslaat maar dan harder. Carburateurreiniger op de slangen gespoten maar geen verschil in toerental.
Ik vermoed zelf dat de auto af en toe op 3 cylinders loopt. Als ik heel dicht bij de uitlaat luister lijkt het erop dat er af en toe 1 cylinder wordt overgeslagen, dit is echter bijna niet te horen.
Echter als dit zo zou zijn dan zou het stationair toerental ook niet stabiel bijven lijkt me.
de Problemen zijn ontstaan sinds de auto een keer zeer hevig inhield bij koude motor, na plm. 20 seconde was dit over en reed de auto weer normaal. Verder nooit meer last van gehad.
- Luchtfilter en bougies gecontroleerd, zag er allemaal goed uit.
- verdelerkap ook even eraf gehaald, contactpuntjes waren een klein beetje zwart. schoongemaakt met klein staalborsteltje/schuurpapier. heeft echter niet mogen baten.
- Lambdasonde is 4 maanden geleden vervangen (auto liep toen continu te rijk).
- bougies zijn ook gecontroleerd na vervangen van lambdasonde en waren goed.
Iemand nog een idee wat ik verder kan controleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je backfire gehad en zit de klep van de luchtmassameter vast. Net na luchtfilter.
Michiel
[quote=Michiel7811]Heb je backfire gehad en zit de klep van de luchtmassameter vast. Net na luchtfilter.
Michiel[/quote]
De luchtmassameter zit aan het schutbord en loopt met een vacuum slangetje naar het inlaatspruitstuk.
vandaag dit slangetje en de aansluiting op het spruitstuk gecontroleerd maar was niet verstopt, kon er gewoon doorheen blazen.
Net ook nog een stukje gereden, maar merk dat in de hoge toeren (vanaf +/- 5000 rpm) het vermogen gewoon goed is. vanaf 3000 rpm is het ook nog wel te doen (je voelt dat de motor dan pas echt "wil"), maar daaronder is het echt waardeloos.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar