hallo lieve mensen, ik heb een toyota celica t18 uit 1991.
de auto heeft een probleem. de motor slaat naamlijk bij het in trappen van de koppeling af, als hij op bedrijfs tempratuur is.
als hij stationair draaid warm of koud dan ruik je als het ware een onverbrande benzine lucht.
vooral als hij bijna afslaat dan gaat de toerental hangen rond de 500 en 200 toeren waarbij het heel erg naar bezine stinkt.
net voordat hij gisteren middag een keer wou afslaan, heb ik de auto aan de kant gezet en heel gouw dr uit om te kijken als de motor wel reageerd als je de stekker van de injectoren 1 voor 1 eraf trekt.
op 3 van de injectoren reageerde hij snel. maar op eentje, 1 keer wel en weer niet of gaf een late reactie tot niets.
Als eerst denk je naatuurlijk dat de injector niet goed is aangezien er wel nieuwe bougies erin zitten en de verdeler kap er nog goed uit ziet.
lamda is ook goed.
nieuwe benzine filter
wie weet waar het aan kan liggen???
toch wel de injector misschien???
alvast bedankt voor jullie reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk is de stappenmotor en gasklephuis van binnen vies (roet) dit zelf of laten reinigen dan moet het beter gaan
hallo jan henk,
wel bedankt voor je reactie maar de gasklep huis heb ik al gereinigd. en hij is helemaal schoon.
over de stappen motor gesproken, waar zit hij?? als dit de onderdeel is die onder de gasklep huis met 3 boutjes vast zit. dan heb ik die ook al gereinigd
17 jaar
Heeft dit ding geen servicestekkeraansluiting waarmee je de storingscodes kunt uitlezen?
Ik denk van wel.
m
17 jaar
ja dan verder zoeken is al schoon gr jh
17 jaar
ja ik weet dat als je de optie E1 en de TE1 met elkaar door verbind, dat je dan de codes kan uitlezen.
maar helaas geeft hij geen storings code aan.
bij de toyota dealer geweest en ze zeggen dat hij geen codes geeft.
maar de cilinder 1 werkt dus niet altyd mee als de motor goed warm is zoals ik eerder heb aangegeven.
17 jaar
hey mensen na een tydje ziek zijn ben ik even weer terug. ik heb eindelijk mijn auto goed onder handen genomen.
zoals ik al in de boven genoemde storing al zei dat 1 van de injectoren niet mee deed was toch de probleem.
ik heb namelijk de injector van de cilinder 4 flink die niet altyd wouw mee doen , flink heen en weer geschut en de stekker goed schoon gemaak en wat denk je???
weg is de probleem!!!!!
ik heb ook echt veel kilometers gereden . ook van uit almere 2 keer denhaag op een neer
in denhaag nog veel gereden en het ging goed.
dus als nog een oplossing.
groetjes ramoe
16 jaar
[quote=hennep]waarschijnlijk is de stappenmotor en gasklephuis van binnen vies (roet) dit zelf of laten reinigen dan moet het beter gaan[/quote]
hoi daar de motoren van toyota uit de begin jaren 90 hadden nog geen stappen motoren die hebben een gasklep mechanisch aan gedreven met een gas kabel ondanks dat het e f i motoren zijn (eigenlijk moeten we spreken van een smoor klep want hij regelt alleen de ingelaten lucht ) gr daan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar