close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla: distributie vervangen corolla

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

1400 benzine - 2002 - chassis SB1JM28E20E - 71 kw.
Ik moet hier prijsofferte maken voor vervanging van d'riem. Maar ik vind nergens een d-riem.
Bij dealer vertelden ze aan de dame dat het rond de 650 euro gaat kosten. Auto heeft 108.000km

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je zeker dat hij wel een riem heeft?

is een ketting motor zowel de 1400 16v uit de e11 serie(>2002) en ook uit de e12 serie(2002>)
Alleen de 1400 8v, uit de e11 serie heeft een tandriem.

vleeuwen 0
badge

14 jaar

Maar waarom zegt de dealer dan dat d-riem moet vervangen worden? Begrijpe wie kan

jhl 0
badge

14 jaar

In dat geval zou ik even bellen naar de dealer...

is een ketting motor zowel de 1400 16v uit de e11 serie(>2002) en ook uit de e12 serie(2002>)
Alleen de 1400 8v, uit de e11 serie heeft een tandriem.

vleeuwen 0
badge

14 jaar

Probleem bij de "dealer" is dat je meestal een "bureaumanneke/vrouwke" aan de telefoon krijgt die meestal niets van een auto afweten en dan zulke praat aan de klanten verkopen met alle gevolgen van dien. De "dealer" is zich hiervan ook niet altijd bewust.

jhl 0
badge

14 jaar

idd, dat is helaas een probleem bij meerdere bedrijven..

vleeuwen 0
badge

14 jaar

Niet altijd anderen iets verwijten.

Indien je veel aan auto's sleutelt, in het geval JHL hoor je gewoon een database in de werkplaats te hebben.
Autodata is een heel goed hulpmiddel om op terug te vallen.

Indien je Autodata raadpleegt had je kunnen zien dat dit type motor voorzien was van een ketting en geen,
D-riem. Een belletje richting de dealer was dan ook niet nodig geweest en waren er ook geen misverstanden ontstaan.

Het e.a ligt ook vaak bij jezelf.... Inversteren is vooruit zien.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul,
Je antwoordt naast kwestie. Ik heb Tec-Doc, H-Base, Servicebox PSA, ETK, .... Dus van investeren weet ik het wel. Ik vond ook GEEN d-riem via t-doc. Goed mijn vraag lezen. De kwestie is WAAROM (!!!!!) de eigenaar van de wagen aan de andere kant van de lijn hoort bij de dealer dat zijn wagen MOET (!!) binnenkomen om de distributieriem te vervangen op 100.000 km. Dat dit ook nog meer dan 650 euro gaat kosten e.d. Die mens komt dan bij ons (multi-merken) en dan begin je toch effe te twijfelen............

Ofwel ligt het enkel aan ons Belgenlandje en is de mentaliteit in Nederland anders maar de praat die wij dikwijls te horen krijgen van wat de mensen moeten slikken als ze naar de "grote" garages gaan. Daarom ook dat dealer tussen aanhalingstekens zet. Het hangt ervan af wie er de telefoon opneemt.

jhl 0
badge

14 jaar

[quote=jhl]Ik heb Tec-Doc, H-Base, Servicebox PSA, ETK,[/quote]
Toch maar eens Autodata overwegen JHL.
Het bovenstaande (Tec-Doc, H-Base, Servicebox PSA, ETK) geeft toch aan dat het niet geheel dekkend, duidelijk is.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Tja zo kunnen we blijven doorbomen. Nooit TECDOC gebruikt zie ik Paul. Autodata zit verwerkt in TECDOC en scheelt een hele slok op de borrel qua abonnement.

jhl 0
badge

14 jaar

Nouja gisteren opende ik Autodata zag in één oogopslag duidelijk dat de Toyota Corolla, het type waar we hierover praten,
geen D-riem had maar een ketting. Waarschijnlijk is dan Autodata hier toch iets duidelijker in.

Dat Autodata een duurdere abonnementsvorm is ben ik met je eens.
Aan de andere kant, iets wat geheel up to date is is dan ook iets waard.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Volledig akkoord. TecDoc is ook up-to-date. Heb ook direkt gezien dat geen D-riem aanwezig was. Maar je weet waarover de vraag ging. Tot daar einde van dit topic.
Nu kunnen we ook de vraag stellen wat is up-to-date? Vele bronnen vermelden bv. nog altijd dat een VW (uw spec.) 19 tdi - op 90.000 de riem moet doen daar waar dit op 120.000 dan 130 en uiteindelijk op 150 is gekomen voor bep. types. Om in dit geval nog maar te zwijgen dat Autodata vermeldt dat op bep. types corolla benzinemotoren de riem NIET HOEFT GEDAAN TE WORDEN, daar waar Toyota expliciet 100.000 voorschrijft. Idem voor bv. Polo 6N 1400 cc. enz.......

Dus je moet al vele bronnen raadplegen als multi-merk om door het bos de bomen nog te zien.....
Gr.
Jan

jhl 0
badge

14 jaar

Jan zegt volgens mij ook in de post dat hij geen riem kan vinden, dus zijn data is juist. Hij vraagt enkel en alleen waarom de dealer zegt dat de riem moet worden vervangen. Anders krijgen we weer een hele discussie over gebruikte informatie systemen.

Edit. Was net te laat met typen zie ik.

Gr HB

hbr 0
badge

14 jaar

Jan geeft aan dat hij antwoord heeft gekregen op zijn gestelde vraag.
Bij deze wordt de topic gesloten.

Highway 675
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.