Een RAV 4 van 2005 heeft nog een gekartelde distributieriem. Deze moet binnenkort op 105.000 km worden vervangen. Ook de rollen en (wordt aangeraden) de waterpomp.
Nu is er aan de distributiezijde van de RAV4 zeer weinig ruimte tussen het blok en het buitenplaatwerk.
Met een speciale sleutel kan ik de aandrijfriemen los nemen en een afdekkap los krijgen, maar dan blijft er nog steeds een erg nauwe opening voor het aftrekken van diverse wielen/poelies.
Mijn vraag is dus wat bij de RAV4 de beste werkwijze is als de distributie moet worden gewisseld?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hey hallo
is dit het nieuwe type rav4? want als het een 2.2 is zoals in je specificatie's heb je geen distributieriem er op zitten maar een ketting. is het de oude 2.0 d4d met riem dan is het makkelijkste dat je de rechterkoplamp demonteerd om meer ruimte te krijgen. maar laat eerst ff weten welke motor je hebt: 1CD-FTV of de 1AD-FTV,2AD-FTV,2AD-FHV.
Mvg robbie f
Sorry, beetje slordig van mij. Het is een RAV4 D-4D 5-DRS 4 WD 2.0 L (!), Type CLA21. motor 1CD-FTV, van 2005.
Deze RAV4 heeft een distributieriem; de ketting is van latere uitvoeringen.
Ik heb hier onder meer de technische documentatiebladen AC-4, EM-11 en CO-4, maar niet de meer uitgebreide onderhouds- en reparatiemanuals voor de RAV-4.
De illustraties in de documentatiebladen tonen het gebruik van vrij forse trekkers met vrij uitzicht op het blok, alsof dit voor de job is getild.
Ben benieuwd.
14 jaar
Nog meer aanwijzingen of tips?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar