auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Carina E: Electrisch raam

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4AFe

Beste lezers,

Het electrisch bedienbare raam RV loopt zeer ineens zwaar en langzaam zowel op als neer.

Ik krijg het gevoel dat het motortje op doorbranden staat.

Is het een kwestie van smeren van de betreffende onderdelen ? Zo ja met welk soort vet ?

Of heeft het probleem een andere oorzaak ?

Bedankt voor het meedenken en de evt reacties.

Jaap.

Geplaatst door

jaap1060 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou wat je kunt proberen is de ruitgeleiding met siliconen spray intespuiten.
dus raam naar beneden en dan de rubbers waar de ruit door glijd inspuiten vaak helpt dit.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Heerlijk een Carina E op problemcar, de meeste zijn naar de Export gegaan, zo zonde...jarenlang in gereden.

De raambediening is een wat zwakker punt bij deze auto's, smeren kan helpen idd, maar vaak laat de staalkabel vanbinnen het afweten of vreet zich in de buitenmantel.
Als het vaker voorkomt dan zou ik het complete mechaniek eens vervangen, zijn leuke imitatiesetjes voor te krijgen.
Hoe is het met je ruitenwissers? deze hebben de neiging er plots mee te stoppen doordat de bediening onder de paravan uit elkaar donderd. :D

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Beste Jan en Christiaan,

Siliconenspray blijkt voorlopig een hele goede oplossing. Raam gaat weer soepeltjes (gesmeerd) op en neer. Bedankt voor de uitstekende tip.

De deur openmaken en delen van het mechaniek vervangen lijken mij een crime. Ik hoop dat silispray afdoende is.

Ik heb inderdaad 2 jaar geleden het ruitenwissermechaniek vervangen. Voor de rest rijd ik 12 jaar in mijn Carina E en daarvoor in een Carina 2.

Nauwelijks kosten. 150.000 km gereden.

Ik heb van Toyota wel het beeld dat de Carina's, Corolla's en Starletjes van eind 80 en de jaren 90 geweldig van kwaliteit waren. Ook de Camry.

De toyota's van na 2000 lijken me stuk minder. Als ik zie op problemcar hoeveel storingen de Yaris en vooral de Avensis vertonen dan lijken mij dat zeer matige auto's.

bedankt

jaap1060 0

13 jaar

ja jaap dat idee heb ik ook zelf heb ik advensis van 1998 en die doet het ook geweldig met zijn 240000 km op de teller.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

[quote=jaap1060]Beste Jan en Christiaan,

Siliconenspray blijkt voorlopig een hele goede oplossing. Raam gaat weer soepeltjes (gesmeerd) op en neer. Bedankt voor de uitstekende tip.

De deur openmaken en delen van het mechaniek vervangen lijken mij een crime. Ik hoop dat silispray afdoende is.

Ik heb inderdaad 2 jaar geleden het ruitenwissermechaniek vervangen. Voor de rest rijd ik 12 jaar in mijn Carina E en daarvoor in een Carina 2.

Nauwelijks kosten. 150.000 km gereden.

Ik heb van Toyota wel het beeld dat de Carina's, Corolla's en Starletjes van eind 80 en de jaren 90 geweldig van kwaliteit waren. Ook de Camry.

De toyota's van na 2000 lijken me stuk minder. Als ik zie op problemcar hoeveel storingen de Yaris en vooral de Avensis vertonen dan lijken mij dat zeer matige auto's.

bedankt[/quote]
Het is niet alleen een idee !!! het is ook zo .

Ook meneer akyo toyoda waagt zich aan de lage lonen landen en goedkoper produceren .

Kijk maar naar de aygo daar kun je in de kofferbak visjes houden daar deze slecht afgekit zijn en nog meer van deze ongein .

De jaren 90 auto,s en de motoren was beter over nagedacht en eenvoudiger maar helaas is dit ook de schuld van het c.a.r.b deze pleiten voor schonere auto,s dus meer troep ( lees elektronika voor het milieu ) erop met de gevolgen vandien .

daandc 0
badge

13 jaar

De 4AFE motor is een onverwoestbaar stuk techniek, motorenbouw van de bovenste plank, nog nooit eerder betrouwbaardere motoren gezien.
Na drie ton blokken nog veroest droog van buiten en geen enkel storing.
Ik rijd zelf al al jaren Mitsubischi, toyota, opel en ford... de twee japanners springer er ruimschoots boven uit.
Je kunt geen betere occasion kopen als een Carina E een Corolla of de eerste lichting Avensis.
De latere auto's zijn goed maar geen echte toyo's meer...

Zucht

C.Jonker 0
badge

13 jaar

amen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.