RXDF09 Merken Toyota Carina E (T19) Combi 1.8i 16_V Kat. (AT191) (79kW) 7AFE 02-1995è09-1997
goedendag heren en dames...
heb hier een toyota carina op gas staan met hetvolgende probleem...
de auto is hier binnen gekomen met een verbrande klep op cilinder 4...
dus kop gedemonteerd nieuwe klep geplaatst gelijk ook de koppakking vervangen...
kop wederom gemonteerd en starten maar...
en tot mijn grote verbazing begon de auto gelijk na het starten extreem erg te roken...
dacht mischien oude rommel in de uitlaat dus warm laten draaien...
maar de rook bleef...
dus na wat denken toch maar weer de kop eraf met de gedachte mischien een klepseal beschadigd...
dus kleppen eruit nieuweseals erin (alle 16) en wederom de kop erop met weer een nieuwe koppakking...
maar helaas nog steeds roken...
nog een toevoeging tegen roken erin maar ook dat mocht niet baten....
dus nu de vraag wie o wie heeft er een idee dat me kan helpen met een oplossing...
want het stomme van het probleem is dat de auto totaal niet rookte voor dat ik aan de reparatie begon...
m.v.g. jan
Geplaatst door jan_vw (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat voor kleur rook?
jan_vw (0) PRO, 14 jaar geleden
blauw dus olie en dat verbruikt ie ook....
JWJ23 (0), 14 jaar geleden
Olieschraapveer op de zuiger gaar. Daar gaan ze ook blauw van roken
jan_vw (0) PRO, 14 jaar geleden
zou kunnen inderdaad...
maar voor de reparatie was er totaal geen rook...
dat is dus ook het stomme van het hele verhaal...
primera p11 (0), 14 jaar geleden
Persoonlijk had ik gelijk de hele kop laten reviseren,was gelijk alles nieuw geweest.
Want meestal is niet alleen die ene klep gaar.
ik denk toch dat de kop de oorzaak is van het olie verbruik.