van deze toyota yaris 1.0 vvti 2002 is de motor vervangen door een gebruikte motor (aanrijdingsschade). Motor is compleet overgebouwd incl eigen kabelboom maar loopt niet! Nu blijkt dat er twee type motoren zijn nl japanse en franse, Uiterlijk identiek, wie weet waar het verschil tussen beide motoren zit, nl de cilinderkop of het draaiende gedeelte,Ik kan nl nog de cilinderkop overzetten, maar weet niet of dit zinvol is.Ik heb bij de ingebouwde motor wel brandstof, een enkele keer een vonk,maar motor geeft geen krimp wie weet raad ? bvb dank
( oude motor liep perfect maar lekte olie door een haarscheurtje)
Geplaatst door GERRIT3631 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Mechanic7621 (0) PRO, 19 jaar geleden
Hoi, wij zitten met hetzelfde probleem. Motorblok gescheurd na aanrijding. Occ. motor gevonden. Deze was identiek buiten de nokkenassensor en de klopsensor. Deze hebben we van de oude motor genomen en toch slaat de motor niet aan. Bij navraag bij Toyota blijken er ook verschillen te zitten in de variabele kleptiming. Daarom zou hij niet aanslaan. Kan deze VVT los vervangen worden ? Weet er iemand raad ? Alvast bedankt
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
IK ZIT ZELF TE DENKEN OM DE CILINDERKOP OVER TE ZETTEN, MAAR BEN ER NOG NIET MEER AAN TOE GEKOMEN,MAAR VAN DIE NOKKENASSENSOR EN KLOPSENSOR KLOPT INDERDAAD, DE FRANSE HEEFT EEN 3 DRAADS SENSOR,
Mechanic7621 (0) PRO, 19 jaar geleden
Probleem gevonden. Er zit verschil in de getande schijf die de het krukassignaal geeft. Na lang zoeken eindelijk gevonden.
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
Goed gevonden,! hoe hebben jullie het probleem verholpen,kun je deze omzetten van de andere motor?, Wij hebben wel gezien dat de nokjes van de nokkenassensor langer waren, deze liep anders tegen de sensor aan, maar deze kun je met een drevel voorzichtig er verder in slaan, wij hebben ze toen afgesteld op 0.8mm
Mechanic7621 (0) PRO, 19 jaar geleden
Die pennetjes hebben wij ook moet verzetten. Voor de krukassensor gewoon distributiedeksel verwijderen. Daarachter zit een getand schijfje. Veel succes.
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
Nou hij doet het bij ons ook weer, schijfje overgezet en lopen,
bedankt voor de reakties !