close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Celica: Geen druk op het rempedaal

Bouwjaar: 1990

Heb nieuwe schijven, nieuwe zuigers, nieuwe remblokjes etc, alles vervangen en nou zit ik met het probleem dat ik geen druk meer op mijn rem heb als ik de motor start...

Nou had ik eindelijk druk op het pedaal, als ik nou de auto start heb ik er totaal geen druk meer op ???? Beetje sponsachtig als je hem vaak indrukt...

En met de motor uit, heb ik wel een goeie druk ?
Maar zodra ik hem start, weer niet....

Zodra ik de vacuumslang van de rembekrachtiger eruit haal dan heeft hij wel weer druk...?
Zet ik de auto daarna uit, en als ik dan 10 minuten later de slang los haal van rembekrachtiging dan zuigt hij weer lucht aan....

Hoop dat iemand enig idee heeft, want ik weet het niet...

Geplaatst door

jaawis (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk toch dat er nog steeds lucht in het systeem zit , heb je achter ook ontlucht?
als de motor loopt zakt je pedaal altijd iets naar beneden, maar niet tot op de bodem
Als je de slang van de rembekrachtiger los trekt is het logies dat hij dan zuigt , het vacuum in de bekrachtiger verdwijnt, deze lucht komt trouwens niet in je hydraulische gedeelte als je dit soms dacht.
Als de motor uit staat een paar keer het rempedaal intrappen om het vacuum kwijt te raken , dan even een paar minuten wachten , dan de rem intrappen en kijken hoe ver dit gaat , gaat dit verder dan toen je het vacuum weggetrapt had zit er nog lucht in.

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Bedankt voor je reactie,

Heb er al 3 liter remvloeistof doorheen gespoeld/ontlucht...
Heb alle remmen ontlucht...
Rempedaal zakt gelijk als een baksteen naar beneden, net alsof er niets op aangesloten zit.... (Hij gaat makelijker dan de koppeling naar beneden)
Met een paar keer snel achter elkaar remmen dan bouwt hij wel ietsje druk op, maar dat is er binnen 1 seconden ook weer af...
Met de motor uit zit er genoeg druk op, maar zodra ik hem start kan je hem compleet met je pink naar beneden krijgen....

Vreemd genoeg branden mijn remlichten nou ook als ik de sleutel uit het contact haal....
Valt me nou op omdat het donker is, of dit vanmiddag ook al zo was weet ik niet..

Met de motor uit hoor ik de vacuum wegtrekken, met de motor aan hoor je totaal niks daarvan...

Heb de boel 2 keer ontlucht met de motor uit, en 1 keer met de motor aan, maar er veranderd niks aan de remdruk, behalve dat hij bij de tweede keer iets harder werd als de motor uit staat, maar met de motor aan voel je totaal geen druk erop komen, en komt er alleen maar remvloeistof uit (Zonder luchtbelletjes).

En verder zitten er nergens lekkages, heb me verrot gepompt (Uiteraard niet zover tot die Cilinder want dan heb ik die weer stuk), maar nergens komt lekkage uit, ook zakt het vloeistofniveau niet in het rempotje.... (Dus dat moet ook wel goed zijn)

Heb nou de rem onder druk gezet, door een stok tegen het rempedaal te drukken, mischien dat dit iets uithaalt... Had ergens gelezen dat het lucht er op deze manier dan via het resevoire uitkomt, maar ik weet wel zeker dat er geen lucht meer inzit...

jaawis 0

12 jaar

Heb je niet ergens veel vrije slag in je remsysteem , achter trommel of schijfrem?
Met trommelrem niet veel speling tussen voerring en trommel?
Anders zou ik haast denken dat je de hoofdremcilinder kapot getrapt hebt .

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Bedankt voor je reactie, de schijfremmen zitten tegen de schijven aan.
De trommelremmen schuren een beetje aan met draaien....?

Als het die hoofdremcilinder was dan had je tog ook geen druk gehad als de motor uit was...?

Het heeft zoveel moeite gekost het systeem te ontluchten, dus dan zou ik ook zeggen als er ergens speling opzat, het rempedaal ook niet op druk komt met de motor uit, maar mischien zie ik dit weer verkeerd....

De remmen voelen met motor aan gewoon net alsof de leidingen leeg zijn..

jaawis 0

12 jaar

Waarom heb je nu een nieuwtropic geopend dit schept verwarring je kunt het beter bijhet ouwe houden http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

jan5047 0
badge

12 jaar

Excuus ik dacht omdat dit een andere probleem is, het mischien makelijker is om een nieuw topic te openen zodat anderen die hetzelfde probleem hebben mocht het probleem opgelost worden het via de zoekmachine's/topic overzicht makelijker terug kunnen vinden.

jaawis 0

12 jaar

Nog een keer het ontlucht verhaaltje.

Pompen totdat je druk hebt, dan voet op het rempedaal, en vasthouden, nippel open, pedaal zakt naar de bodem, en dan de nippel weer dicht. Pompen, en opnieuw totdat er geen lucht in zit.

RA-LA-RV-RA is de volgorde hoe je ontluchten moet.
Koppeling voelt wel goed aan, en functioneert ook goed? Deze is namelijk hydraulisch en werkt ook met de olie van het remsysteem.

Mvg.

Djurres 0

12 jaar

Dit zal wel werken als we LV er ook bij doen en rustig pompen zodat de olie de tijd krijgt om toe testromen en met twee man dus.

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Ja gister de hele dag bezig geweest, uiteindelijk maar met draaiende motor gedaan omdat we met de motor uit het pedaal niet eens meer in konden drukken, zo hard was hij...

Wij doen op volgorde, RA, LA, RV en dan LV... Dus dat deden we al goed, en voor de rest ook het pedaal op druk brengen, vast houden, nippel opendraaien en dan weer vast...

We kregen uiteindelijk naar 2 liter vloeistof ook weer een beetje druk, heb een proefrit gereden, en het duurt nou ongeveer 100 meter voor ik stil sta, dus zometeen weer meer ontluchten....

Wat me opviel is dat er veel troep uit de leidingen kwam, een soort wit spul, leek wel verfachtig spul, en toen had ik spontaan meer druk...
dus het komt uiteindelijk wel goed.

Gelukkig remmen de gereviseerde schijfremmen ook weer goed....

Nou is het dus ook wel slim de koppelingsvloeistof te vervangen heb hier een appart resevoir voor, maar heb geen idee waar ik dit af kan tappen en of zoiets dan ook ontlucht moet worden... En ik kan hier ook gewoon dot 4 voor gebruiken neem ik aan...

Mensen bedankt voor al jullie hulp, dat waardeer ik echt enorm!!

jaawis 0

12 jaar

Als het goed is zie je op de versnellingsbak een cylinder zitten. Daar zit ook een nippel op zoals op een remklauw. Daar kun je de remvloeistof aftappen. Het eenvoudigste is om het potje bijna leeg te pompen (met het koppelingspedaal), nieuwe vloeistof in het potje kiepen en dan met het koppelingspedaal de leiding in pompen.

Nico8119 0

12 jaar

bedankt zal direct op zoek.. moet de koppeling oon ontlucht worden dan ?

jaawis 0

12 jaar

De remmen hebben trouwens weer druk!!!
Technisch is de auto gelukkig weer goed helemaal.

Bedankt!

jaawis 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.