Na een keer fors remmen bleek de EGR-koeler stuk (van de schok?): inwendige lekkage naar cilinders (veel witte rook, eigenlijk stoom, bij gas loslaten, motorlampje brandde) en ook onder de koeler waar balgaansluiting zit lekt ie. Die koeler schijnt een beetje het zwakke punt van deze D4D-motoren te zijn. Na maken bypass kon ik verder met mijn reis. Geen storing meer gehad.
Toyota-dealer zegt dat ze er alleen bij kunnen om te vervangen als ze de motor uitbouwen, 2 dagen werk, kan dat ook anders, bv vanuit cabine??
Technische inspectie in België maakt hier geen probleem van, ga egr softwarematig maar dicht laten zetten als dat nog niet is gebeurd. Als motor voor iets anders moet worden uitgebouwd zien we dat dan wel weer.
1 week
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.
Niks is onmogelijk maar ze zullen het niet voor niets zeggen.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.
Google eens komt er misschien wel een creatieve oplossing voorbij.
Heb je zelf al gekeken hoe het zit , werkt ook nog wel eens verhelderend.
3 weken