Particulier Toyota Yaris uit 2010 gekocht met 230.000 op teller . Heb een service beurt uit laten voeren bij een garage. 1/2 jaar lang probleemloos gereden en ineens melding geel, motor management. Oliepijl hoog. 4-5 mm boven pijl.
Vanuitgaande dat oliepijl op max is gevuld.
Het vermoeden rees dat diesel pomp olie zou lekken of verstuiver zou lekken . Hij rookt niet bij starten, loopt normaal stationair en trekt goed op. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?.
Preventief oliewissel uit gevoerd en foto gemaakt van pijl stok . Alle hulp is welkom .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of er gaat iets mis met het regenereren van het roetfilter. Dan krijg je ook diesel in de motorolie.
Zijn de foutcodes al uitgelezen? Zo ja, wat waren deze? (Exacte tekst en nummer indien mogelijk.)
Yaris met een 1.4D4D hebben een passieve roetfilter, zonder brandstofinspuiting. Bij 2.2D4Dcat is wel actieve roetfilter, maar de brandstof wordt gespoten rechtstreeks in de roetfilter. Dus in geen enkele geval kan er diesel in de olie terechtkomen wegens regeneratie. Er moet een andere oorzaak zijn.
4 jaar
is uw probleem al opgelost?
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar