Toyota Land Cruiser 100: hoogteregeling

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4.2

als je de hoogtregeling in de hoogste stand hi wilt zetten komt deze terug in de normaalstand op tableau. In stilstaande positie. het lampje flikkert hi maar komt terug in N. Het achterste van de wagen gaat omhoog maar vooraan maar een klein beetje. en keert dan terug.
Om te zakken werkt deze goed voor en achteraan ook bij het terugkeren naar normaal
Regeling hard of zachte vering werkt goed en in de laagste stand lo en n geen problemen. Juist de hoogste wil deze niet nemen.
Lampje van off ligt niet aan en flikkert niet.

jds

Geplaatst door jds (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Land Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

bowie1404 (0) PRO, 17 jaar geleden

is bulletin van controleren sensoren die de hoogte van de auto aflezen

eweehgbw (0), 17 jaar geleden

Ik heb een Landcruiser 100 4.2 diesel uit 2002 die een jaar geleden ook steeds problemen had met de hoogteregeling.
Ik rij heel veel, vaak 10.000 per maand. Ik kocht hem in augustus 2005 met 93.000 op de teller en nu (feb 2007) zit ik richting de 280.000.
Vooral na lange ritten (A'dam - Brussel met 140 km/u gemiddeld) werd de vering ongevraagd op de allerhardste stand gezet (sportief) terwijl het knopje gewoon Comfort aanwees.
Verder wilde hij dan niet naar H en ook niet naar L. Als je dat probeerde dan knipperde H of L eventjes en
vervolgens ging gewoon N weer branden. Als ik na 1 of 2 uurtjes terugkwam bij m'n auto deed hij het meestal wel. De dealer (Louwman in Zuidoost) kon niks vinden (eerst zeiden ze dat mijn banden uitgezet waren door het warmworden en dat daardoor het compete systeem van slag zou zijn geraakt, wat ik belachelijk vond).
Uiteindelijk zijn alle drie de hoogtesensoren vervangen (ik geloof dat ik er zelfs rond de 2000 euro voor betaald heb).
En toen ik laatst bij ze was voor een ander hardnekkig probleem wat ze al vier keer niet hebben kunnen traceren (in zijn achteruitversnelling nagelt-ie verschrikkelijk en heeft-ie bijna geen vermogen meer), toen trad spontaan weer dat hoogteregelingsprobleem op.
Iedereen haalde zijn schouders op en "focuste" zogenaamd eerst op het nagel-probleem wat echter nog steeds niet is opgelost (ondanks dat de gegevens van de meet-computer naar de importeur (zouden) zijn gestuurd met een verzoek of zij er eens naar willen kijken. Er blijkt een vreemde verschuiving van het inspuitmoment plaats te vinden als je de motor in zijn "achteruit" belast, die heel anders is dan de verschuiving die optreedt in de "Drive" versnelling.

Enkele maanden geleden begon mijn stuurhuis te lekken. Moest vervangen worden, want repareren doen ze niet. Ging 2100 ex btw aan materiaal en dan daarbovenop nog het nodige voor de manuren kosten. Uiteindelijk heb ik het stuurhuis bij A&R Powersteering in Eck en Wiel compleet laten reviseren voor 390 euro incl. btw. Er bleken alleen twee rubberen O-ringen door uitdroging te zijn gaan lekken, maar omdat ze hem toch helemaal gedemonteerd hadden hebben ze hem met mijn toestemming gereviseerd.

Ik meld dit niet om Louwman af te zeiken, maar blijkbaar kan de officiele dealer in bepaalde situatie geen goede diagnose stellen en vind het dan veel aantrekkelijk om een dure vervanging uit te voeren, in de hoop dat het probleem dan wegblijft.

Maar bij mijn hoogte regeling heeft het dus niet echt geholpen.

Menno (0) PRO, 17 jaar geleden

Het probleem komt mijn bekend voor ik heb het zelfde probleem gehad
Met een Toyota Land Cruiser 100.

Het probleem zat hem in de voorste hoogte sensoren.
Er komt spatwater in de hoogte sensoren waar door dit probleem
Veroorzaakt wordt.
Ik had twee nieuwe sensoren gemonteerd, het was tijdelijk opgelost
Want naar een paar maanden kwam de klant terug met de zelfde kwal
Nu blijkt dat er een verbeterde versie is die wel water dicht is
Die heb ik gemonteerd en het probleem is nu al langere tijd verholpen.

Maar als je het zeker wil weten dat het probleem bij jou auto het zelfde is
Moet je de hoogte sensor meten meet een scoop, als de hoogte regeling niet
Goed werkt.


M.V.G Menno.

daanje (0), 17 jaar geleden

De hoogte is ook goed uit te lezen door de dealer met behulp van de tester kunnen ze zo zien welke sensor een verkeerde hoogte aan geeft.
ook moeten de nieuw sensoren worden afgesteld op de juiste hoogte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.