close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis Verso: Inhouden bij 3500 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4D

Ben al enige tijd bezig met een Avensis verso die inhoudt bij ong. 3500 t/min.
Er komen bij het uitlezen geen foutcode,s tevoorschijn.
In de 1e en 2e versnelling trekt hij na een lichte hapering bij 3500 toeren door naar 4800 t/min.
In de 3e versn. en hoger blijft hij hangen rond de 3500 t/min.
De klepjes op de branstofpomp zijn vervangen evenals de luchtmassameter en het brandstoffilter..
De turbo druk is stationnair 100kpa bij acceleren ong, 130 kpa.
Zet ik rechtstreeks vacuum op de turbo loopt de druk op tot 165 kpa gemeten met bosch kts.

Wat is de voorgeschreven turbodruk of heeft iemand een oplossing?

met vr. gr. Gerard.

Geplaatst door

Gerard van Ingen (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

turbo druk lijkt mij te laag
fout kan volgens mij nog in turbo (kuisen van de turbo) of uitlaat (verstopping van de uitlaatfilter) zitten

snoeck 0
badge

15 jaar

De druk die je meet is een absolute druk. Dus bij stationair 0 bar turbo druk en bij acceleren 0,3 bar druk.
Beetje laag inderdaad.

oldford 0
badge

15 jaar

Ben nog steeds bezig met deze auto
Ondertussen nieuwe turbo gemonteerd.
Druk komt niet boven 130 kpa.
Zet ik rechtstreeks vacuum op de turbo loopt de druk op tot 190 kpa.
Het vacuum regelklepje werkt, stationnair 0,5 atm onderdruk ,maar laat het vacuum
naar de turbo zakken tot 0.3 atm onderdruk, bij ongeveer 4000 toeren.
Dan is de turbodruk ong. 120kpa.
Zou een nieuwe regelklep helpen of toch een software fout .
Wie kan advies geven.

Gerard.

Probleem opgelost.

Oude turbo axiale speling van ruim 1 millimeter op het asje en regel en het asje van de beweegbare vanen zat ook vast. Ruim 14 dagen geleden nog gangbaar.
Turbo vervangen resultaat niet geweldig. Druk liep uitendelijk op tot 135 KPA.
Rechtstreeks vacuum op klep van turbo druk liep op tot 190 KPA maar nog niet goed optrekken.
Luchtmassameter vervangen lichte verbetering.
Roetfilter gedemonteerd en auto trok goed. ook al gedaan bij oude turbo , zonder resultaat.
Was niet verstopt door roet maar door deeltjes ter grootte van een zandkorrel waarschijnlijk losgelaten materiaal van kat/roetfilter zelf.
Op de ouderwetse manier met een holle pijp door het filter geeft als resultaat een zeer goed trekkende auto.
Turbo komt nu bij acceleren op 1,79 Kpa.

Bedankt voor de reacties en het meedenken.

Gerard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.