close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis Verso: Trilling in pedalen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2 liter

Sinds een aantal maanden trillen de pedalen tijdens het rijden. De wielen zijn opnieuw gebalanceeerd .
Ik hoor soms ook een tikkend geluid als ik wegrijdt met het stuur sterk naar links.
Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn.

Geplaatst door

Toroli (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

d4d motor? deze willen ook nog wel eens een trilling geven, dit zit dan in het vliegwiel

Mercury 0
badge

15 jaar

Trillen de pedalen dan ??
En dat tikkend geluid als ik scherp naar links draai ?

Toroli 0

15 jaar

Wellicht wel wat laat ,maar denk aan buitenste homokineet (rechts) omdat die dan meeste omwentelingen maakt.

de buitenste of binnenste maken dezelfde omwentelingen van dezelfde as,je as zal toch niet van rubber zijn

.

Nico8119 0

14 jaar

Als de binnenste homokineet speling of slijtage heeft dan voel je dit bij rechtdoorrijden,vaak een gebonk bij bepaalde snelheid is mijn ervaring of optrekken,
de buitenste scharnieren het meest in de bocht en als daar een probleem zit ,hoor je het dus in een bocht heel duidelijk,hoe scherper de draai en hoe harder je de bocht neemt hoe meer je het zult horen,
Dus als het geluid meegaat met de snelheid v.d bocht heb je veel kans .

Dus Robbby dezelfde snelheid draaien ze wel (zelfde as) maar de knik is anders snap je ,omdat wiel aan de buitenkant scharniert en niet aan de binnenkant ,

ik snap het wel maar jij schrijft dat de buitenste homokineten meer omwentelingen maken als de binnenste van dezelfde as,en dat is ......

bedoelde hiermee,dat als hij een geluid maakt als je een linkse bocht neemt ,dat het dan MEESTAL
de rechtse aandrijfas is en daarvan de buitenste homokineet,

Omdat het rechtse wiel (en hele as)bij een bocht naar links een grotere snelheid moet draaien ,en daarom is er meer KANS op.

Maar het blijft altijd gissen,heb ook al eens meegemaakt dat het in een band zat (het canvas)
de oplossing was toen de band eraf halen en andersom monteren,

Alleen dit geeft een minder sterk geluid,

Omdat ik het beiden hem meegemaakt herken ik het verschil meestal wel,maar van op afstand is het altijd moeilijk beoordelen,heb weer totaal geen verstand van de diesels en die hebben misschien ook wel eigenaardigheden,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.