Toyota AVENSIS: Injector cleaner

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1AZ-FSE, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 108

Hallo, wat is een goede injectorreiniger voor benzine motor, t’gaat om een toyota avensis station 2.0 L
Bouwjaar 2004. Alvst bedankt..

gilbertb

Geplaatst door gilbertb (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Forte of Abcon zijn wel de betere denk ik.

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Hallo, ik heb het advies opgevolgt het heeft wel enige verbetering aangebracht maar soms hapert hij nog als je het gas intrapt... en gestationeerd lopen dat wisselt nogal.. welke bougie’s horen in deze auto... daar hoor je ook verschillende meningen over...

Warri (0), 6 jaar geleden

Inhouden van de motor kan worden veroorzaakt door een vervuild gasklephuis. Vrijwel iedere garage kan deze reinigen en kost normaal gesproken enkele tientjes. Stationair kan ook door het gasklephuis komen, maar kan ook veroorzaakt worden door een defecte / vervuilde stationair regelaar.

Wat betreft de bougies, hiervoor wordt door Toyota Iridium geadviseerd b.v. IFR6T11

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Okee, bedankt voor de snelle reactie ga hier mee aan de slag.. wordt vervolgt👍👍👍

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Hallo, ik heb veel gedaan aan de avensis, 2 van de 4 lamdasondes vv links onder en recht boven en gashuisklep schoongemaakt, als ie koud is loop ie eerst 2200 toeren duurt een paar min dan zakt ie weer,
Maar nu zakt hij tever in toeren.. wat zou dit kunnen zijn.. hij geeft geen storing aan... graag jullie oordeel...

kaleido 1 (1385) PRO, 6 jaar geleden

Wat is te ver in toeren ?
Gasklephuis inleren .

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Hij zakt telaag in toeren, slaat bijna af... gashuisklep hebben ze ingeleerd... heb erook al 200km mee gereden soms doet ie het normaal en soms slaat de auto bijna af.. wat ook raar is dat hij bij het overschakelen bijna niet in toeren daalt of nauwlijks....

kaleido 1 (1385) PRO, 6 jaar geleden

Geen valse lucht ergens , spuit eens met remreiniger rond je gasklephuis en kijk eens of hij daar op reageert .

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, ga ik doen... misschien is de pakking niet goed meer!!!! Wordt vervolgt👍👍

Warri (0), 6 jaar geleden

Het hoge stationair toerental is normaal bij koude motor voor deze auto. Ik heb me laten vertellen dat dit te maken heeft met de milieueisen. Door het hoge toerental bij koude motor warmt de katalysator sneller op, waardoor deze efficiënter gaat werken en er dus minder schadelijke stoffen worden uitgestoten.

Ik neem aan dat je de lambda sondes hebt vervangen n.a.v. een foutcode?

Wat betreft het schommelen van het stationair toerental, dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de stationair regelaar welke op het gasklephuis geschroefd zit. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en na het vervangen van deze regelaar geen problemen meer gehad.
Ik heb geen idee wat deze origineel kosten, maar ik heb die van mij 1,5 jaar geleden uit China gehaald voor €30,- incl. verzenden en de auto doet het er prima op.

Hieronder een voorbeeld van hoe zo'n regelaar eruit ziet:
https://i.ebayimg.com/images/g/eEYAAOxye...

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Hallo, bedankt voor jullie reactie’s, ik heb gisteren de gashuisklep met remreiger bespoten maar geen lekkages, de stationneer regelaar heb ik nog niet aangedacht wel aan de koeloeistof sensor.. ivm met het harde stioneer lopen als is koud is.. dat kan ook een euvel zijn... ik ga dinsdag hier mee verder wordt wederom vervolgt...

gilbertb (0), 6 jaar geleden

En ja, 2 lambdasondes vv 1 links onder en 1 rechtsboven in

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Hallo allemaal, even een feedback op alle reactie’s, auto schokt nog steeds onder de 3000 toeren, heb de luchtmassameter schoongemaakt heb de bougies vervangen.. auto geeft geen foutmelding meer aan en toch bokt hij nog vooral bij koude motor.. hij doet het als je vermogen vraagt en vooral van de tweede naar de derde versnelling.. onder de 3000 toeren.. daarboven trekt hij als een beest en geen gebokker meer...
iemand nog enig idee.. volgens mij heb ik er alles aan
Gedaan nu... hopende op een antw... alvast bedankt....

gilbertb (0), 6 jaar geleden

Hallo Allemaal, het probleem is opgelost. Er scheen in 2007 een softwareupdate te zijn geweest voor dit probleem van deze auto’s, hebben ze ook een terugroepactie voor gehad, dus ben naar de dealer geweest vrijdag hun hadden deze update gelukkig nog.. na anderhalfuur aan de kast tehebben gehangen is het gelukt om de software erop te krijgen.. en ja het probleem is verholpen.. tis een hele andere auto geworden qua rijgedrag.. allemaal bedankt voor het meedenken.. gr Gilbert..

    hoi gilbert bij welke toyota dealer hebben ze die update uitgevoerd mvg jeroen - toyo-fan (0), 8 maanden geleden

toyo-fan (0), 8 maanden geleden

gilbert kan je vertellen welke dealer dat is waar je die update heb laten uitvoeren bvd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.