close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis: koppakking kapot ja/nee en hoe kan ik dit controleren en wat kos

Bouwjaar: 2003

beste heren,

Ik heb een toyota avensis van mei 2003 deze gooit koelvloeistof uit het reservoir. Wat ik gezien heb is dat de temperatuur niet oploopt (tot nu toe)
Bij het gasgeven maakt hij een geluid (hoort zich aan als een aandrijfriem) ook als ik hem na een nacht gestaan te hebben start loopt hij net als op 3 pitten. Na een paar keer gas gegeven te hebben is dit weg.

Mijn vraag is wat is er kapot is het de water pomp of de koppakking of wat kan het nog meer zijn????? en wat gaat dit grapje kosten.

Loont zich dit nog voor een wagen van 10 jaar oud.??

Ik zien graag je mening tegemoet gr ron

Geplaatst door

ron1234 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vraag is heb je een diesel of benzine? Als je hem start rookt hij dan ook? loopt de temp op?

Zo als je het omschrijft heb je een defecte koppaking. Ik zou even na een garage gaan en die laten checken. Als de diagnose dan gesteld is kun je meteen een offerte vragen.

Highway 670
badge

11 jaar

Ik heb een benzine. Hij rookt bij het start maar dat toch al 6 jaar sinds ik hem al heb. Ben bij de dealer geweest en hebben erna gekeken. de temperatuur loopt niet op blijft net onder de helft. dit is normaal. echter duwt hij de koelvloeistof naar het reservoir en dat loopt dan over. Ze hebben nagekeken de termostaat is ok de slangen zijn ok en de koppakking was volgens hun niet aan de orde. Eventueel zou de cylinderkop een scheurtje kunnen hebben.

Wat hun vermoeden was dat de dop van de radiator niet goed was omdat er geen koelvloeistof terug genomen werd uit het reservoir. Deze hebben ze vervangen en dan moest ik de komende dagen kijken of heb niveau van het reservoir zou stijgen of dat dit gelijk bleef.

Wat mij wel is opgevallen nadat er nieuwe bougies in zitten dat de wagen `s morgens slecht loopt. Net alsof hij op 3 cylinders loopt. Dit verdwijnt nadat ik enkele keren gas heb gegeven.

Mijn vraag nu is kan de radiatordop de oorzaak zijn. En waarom loopt de wagen bij starten zo slecht?

Ik weet het zijn het zijn enkele vragen maar ik heb geen zin om de motor kapot te rijden.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet zodat ik het een en ander kan uitsluiten

ron1234 0

11 jaar

[quote=ron1234]echter duwt hij de koelvloeistof naar het reservoir en dat loopt dan over. en de koppakking was volgens hun niet aan de orde. Eventueel zou de cylinderkop een scheurtje kunnen hebben.
Wat mij wel is opgevallen nadat er nieuwe bougies in zitten dat de wagen `s morgens slecht loopt. Net alsof hij op 3 cylinders loopt. Dit verdwijnt nadat ik enkele keren gas heb gegeven.[/quote]
Met zulke verschijnselen zou ik als eerste aan lekke koppakking of gescheurde kop denken.
( Laat ) de koppaking eens afpersen middels de cilinders 1 voor 1 onder druk te zetten. Dat zal wellicht meer duidelijkheid geven. Worden de koelwaterslangen hard? Staat er 's morgens nog (veel ) druk op het koelsysteem na een hele nacht stilstand?
De koelventilator werkt wel goed?

Petje57 0
badge

11 jaar

De koelwaterslangen worden niet hard. (dit heb ik als eerste gecontroleerd) Er staat `s morgens verder heel weinig tot geen druk op het koel systeem (na de hele nacht stilstand)
De koelventilator werk gewoon als de auto op temperatuur is en de termostaat werkt ook en heeft sirculatie (je zie als hij op temperatuur is dat de termostaat open gaat) dit is gemeten met een digitale temperatuur meten gemeten.

Men zegt ook als de koppakking kapot is dat hij dan grijs rookt? Dit is echter niet het geval. hij rookt wel zwart zoals teveel verbrande benzine.

Het is dan ook niet erg duidelijk wat het is?

ron1234 0

11 jaar

Een optie( meest goedkope) is voor de eerste start van de dag eerst bougies een voor een uithalen en kijken of die nat zijn. Zo ja of het naar benzine ruikt of kvs.
Het kan ook zijn dat er radiateurdop stuk is, plus cilinderkop gescheurd. Bij mij was cilinderkop gescheurd en na start liep de motor beroerd een paar seconden.Nadat er een en ander warmer werd stopte gepruttel Er was geen kvs verlies omdat er alleen langs de kleppen gescheurd was en bij de eerste start v/d dag slecht liep.

voyager 0

11 jaar

Je schrijft dat je dit ook gehad hebt dan neem ik aan dat je dit hebt laten maken? Wat heeft jouw de reparatie van de cylinderkop gekost met uit- en inbouw.
Het zal wel weer een duur grapje worden.

ron1234 0

11 jaar

@ ron1234: We praten hier op de site niet over geld en/of de hoogte van de kosten.
Deze zijn door diverse oorzaken nooit vergelijkbaar.
Indien u dat wilt weten, kunt u de betreffende rechtstreeks via de mail hierover benaderen.

moderator 0
badge

11 jaar

Wie weet hoe ik kan controleren of de waterpomp goed genoeg functioneert (dus niet alleen draai maar ook genoeg transporteert.) en hoe kan ik deze het beste demonteren.

ron1234 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.