Hallo,
Ik heb een Avensis verso D4D 2005 200.000 KM op de teller, de koppeling pakt heel vroeg (laag) Op, hij slipt verder niet is dit ergens af te stellen
alvast bedankt voor de reacties
Gr Tom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt tie goed vrij?.
Ik herken het wel,het is een korte slag,heeft die van mij ook.
Word hydraulisch gegeregeld,niks aan te doen,heb ik me laten vertellen.
Ik heb me er ook niet in verdiept nadat ik er aan gewent was.
Hij komt wel goed vrij, maar is dit een teken dat hij aan vervanging toe is.. of is er misschien iets aan het pedaal af te stellen
14 jaar
gezien de KM stand kun je er van uitgaan dat het dicht bij einde oefening is voor de koppeling
zet de auto maar eens in zijn 4 of 5 en laat dan de koppeling maar eens los bij een 2000 toeren
dit vind de auto als de koppeling goed is niet leuk en zal direct afslaan
zo niet en zakt het toeren tal niet direct terug ,dan slipt de koppeling en is het einde oefening
als je van plan bent om de auto nog een tijdje te rijden ,is het zeker de kosten waardt om de koppeling en drukgroep te vervangen!
dan ben je ook van de veel tezwaar gaande koppeling (standard bij de D4D) af
bij vervanging wel even vragen dat er het modificatie rubber van de vork word geplaast
dit rubber komt om het kogel gewricht en voorkomt dat er "vuil"ed weg blijft en het vet op de kogel blijft
14 jaar
ok ik ga het morgen even testen in de 4/5 versnelling
is het modificatie rubber ook nodig bij het model 2005 ?
14 jaar
ja het modificatie rubber is bij mij weten zeker tot de facelift (2006)
en wat het testen betreft niet te fanatiek want dan is het erna zeker nodig!!
14 jaar
Je koppeling op deze manier testen is hem zeker naar de knoppen helpen.
Hij slipt toch niet.
Vroeger zeiden ze,als tie vroeg aangrijpt zit er nog genoeg voering op.
Tegenwoordig met de hydraulische koppelingen heb je dat niet meer,aangrijppunt blijft tot het einde toe hetzelfde.
En om er maar vanuit te gaan dat een koppeling bij 2 ton op is vind ik ook wel wat voorbarig.
Hij grijpt vroeg aan,maar dat is geen reden om de koppeling af te schrijven.
Het zwaar gaan van de koppeling gold alleen voor de avensis en niet voor de avensis verso.
14 jaar
Volgens mij bedoelt Tom dat hij het pedaal heel diep moet intrappen om te ontkoppelen.
Het kan zijn dat je onvoldoende druk kunt opbouwen tussen de cilinder onder het pedaal en de koppelingscilinder.
De slag van de cilinder bij de koppelingplaat is dan te klein.
Ik zou eens kijken wat de slag is van de cilinder bij de koppelingsplaat en dit vergelijken met een andere verso. Dit kun je gewoon zien en meten met een liniaaltje zonder allemaal zaken open te schroeven. Mogelijk heb je een cilinder kapot of lucht in de leiding. Dit is natuurlijk een hele goedkope reparatie.
Groet,
Michiel
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar