Toyota Avensis Verso: Koppeling pakt heel erg laag

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4D

Hallo,

Ik heb een Avensis verso D4D 2005 200.000 KM op de teller, de koppeling pakt heel vroeg (laag) Op, hij slipt verder niet is dit ergens af te stellen

alvast bedankt voor de reacties

Gr Tom

vanvoj

Geplaatst door vanvoj (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Komt tie goed vrij?.
Ik herken het wel,het is een korte slag,heeft die van mij ook.
Word hydraulisch gegeregeld,niks aan te doen,heb ik me laten vertellen.
Ik heb me er ook niet in verdiept nadat ik er aan gewent was.

vanvoj (0), 14 jaar geleden

Hij komt wel goed vrij, maar is dit een teken dat hij aan vervanging toe is.. of is er misschien iets aan het pedaal af te stellen

cobus klus (0), 14 jaar geleden

gezien de KM stand kun je er van uitgaan dat het dicht bij einde oefening is voor de koppeling
zet de auto maar eens in zijn 4 of 5 en laat dan de koppeling maar eens los bij een 2000 toeren
dit vind de auto als de koppeling goed is niet leuk en zal direct afslaan
zo niet en zakt het toeren tal niet direct terug ,dan slipt de koppeling en is het einde oefening

als je van plan bent om de auto nog een tijdje te rijden ,is het zeker de kosten waardt om de koppeling en drukgroep te vervangen!
dan ben je ook van de veel tezwaar gaande koppeling (standard bij de D4D) af
bij vervanging wel even vragen dat er het modificatie rubber van de vork word geplaast
dit rubber komt om het kogel gewricht en voorkomt dat er "vuil"ed weg blijft en het vet op de kogel blijft

vanvoj (0), 14 jaar geleden

ok ik ga het morgen even testen in de 4/5 versnelling

is het modificatie rubber ook nodig bij het model 2005 ?

cobus klus (0), 14 jaar geleden

ja het modificatie rubber is bij mij weten zeker tot de facelift (2006)
en wat het testen betreft niet te fanatiek want dan is het erna zeker nodig!!

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Je koppeling op deze manier testen is hem zeker naar de knoppen helpen.
Hij slipt toch niet.
Vroeger zeiden ze,als tie vroeg aangrijpt zit er nog genoeg voering op.
Tegenwoordig met de hydraulische koppelingen heb je dat niet meer,aangrijppunt blijft tot het einde toe hetzelfde.
En om er maar vanuit te gaan dat een koppeling bij 2 ton op is vind ik ook wel wat voorbarig.
Hij grijpt vroeg aan,maar dat is geen reden om de koppeling af te schrijven.
Het zwaar gaan van de koppeling gold alleen voor de avensis en niet voor de avensis verso.

Michiel7811 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij bedoelt Tom dat hij het pedaal heel diep moet intrappen om te ontkoppelen.
Het kan zijn dat je onvoldoende druk kunt opbouwen tussen de cilinder onder het pedaal en de koppelingscilinder.
De slag van de cilinder bij de koppelingplaat is dan te klein.

Ik zou eens kijken wat de slag is van de cilinder bij de koppelingsplaat en dit vergelijken met een andere verso. Dit kun je gewoon zien en meten met een liniaaltje zonder allemaal zaken open te schroeven. Mogelijk heb je een cilinder kapot of lucht in de leiding. Dit is natuurlijk een hele goedkope reparatie.

Groet,

Michiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.