De koppeling van mijn avensis diesel werkt alleen helemaal onderin. overigens doet ie het dan ook prima, geen slippende koppeling en geen toeren daling als ik hem in z'n versnelling zet en schakelt verder prima.Nu is ie voorzien van een hydrolische koppeling, nu heb ik begrepen dat daar weinig aan valt af te stellen. maar er zou toch wat aan te doen moeten zijn want een beetje vreemd vind ik het wel.
Alvast bedankt,
jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jos ik neem aan dat het altijd zo geweest is.
je kan hoogstens kijken of je bij het koppelingspedaal wat kan stellen ik heb zelf een corolla en die had dat probleem ook en toen kon ik bij het koppelingspedaal de slag instellen misschien kan dat bij jou auto ook en anders zou je het bij de toyota na moeten vragen want in de praktijk bij de meeste auto s is het zo dat hydraulisch bediende koppelingen niet testellen zijn.
groetjes jan.
he jos,ik denk dat het juist goed is als hij zo diep reageerd,dat houdt in dat de platen nog lekker dik zijn.ik heb wel een vraag: gaat het intrappen van het koppelingspedaal bij jou ook zwaar? bij mijn avensis diesel gaat hij vrij zwaar,men zegt bij de dealer dat dit normaal is,maar ik twijfel hieraan
groetjes dave
18 jaar
Soms wil de olie verversen ook wel helpen.
18 jaar
@Jos
Bedoel je dat 'ie pas ontkoppelt als je het pedaal tot de bodem hebt ingeduwd ?
Dat kan betekenen dat er lucht in de leiding zit want de koppeling zou bij (ongeveer) 2/3 pedaalslag vrij moeten zijn Het hydraulische systeem stelt zichzelf, ongeveer zoals een remklauw dat doet. Slijtage van de kopp plaat wordt zodoende gecompenseerd voor de hele levensduur.
@Dave
Zwaar werkende koppeling is vaak het gevolg van vervuilde draaipunten en of een sterk vervuilde prise-as huls waar het druklager overheen moet kunnen schuiven. Na 'n paar hondderduizend kilometer hoopt zich daar vuil op en dat geeft geleidelijk aan steeds meer weerstand. Ook het verdrogen van het vet op de spiebaan van de prise-as (de koppelingsplaat moet in radiale richting een beetje (1mm is al genoeg) kunnen schuiven over die spiebaan teneinde 'plakken' of licht slepen van de plaat te vermijden. Als je dergelijk tekortkomingen constateert, zit de koppeling (drukgroep, plaat en druklager) al dicht bij het einde van zijn levensduur.
4 maanden
Zie nu pas dat de vraag 18jr oud is! Maar goed, de oplossing blijft actueel, denk ik dan maar!
4 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar