De koppling van mijn Toyota gaat heel zwaar, tevens kraakt het pedaal bij het intrappen. heeft iemand enig idee.
Bij Toyota willen ze versnellinsbak loshalen en tevens de koppelingset vervangen, zit het probleem dan wel in de bak?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja als je de koppeling wil vervangen zul je inderdaad de versnellingsbak moeten loshalen , het is wel zo dat een zwaar gaande koppeling meestal wel een versleten koppeling is
Volgens mij is hier een modificatie voor.
14 jaar
Hallo ik werk zelf bij de toyota
ik weet niet precies wat voor toyota je hebt maar
Vaak bij toyota`s kraken de pedalen die kan je insmeren met vet tenminste als je het gekraak binnen in de auto hoord.
Als je het buiten de auto hoord dan licht het aan de koppeling
je kan je hevel wel insmeren om het gekraak TIJDELIJK tegen te gaan . dan moet je een beetje D-block (zit een een bruine spruitbus) in het rubbertje bij de koppelingshevel spuiten. Om de hevel heen op je versnellingsbak zit een rubbertje met een klein tuutje eraan waar je dat D-block in kan spuiten (Niet teveel spuiten)
Als het gkraak dan niet weg is dan moet jeje koppelingsplaat vervangen ( moet denk ik al gebeuren want zo te horen gaat het koppelingspedaal al zwaar)
groeten rodney
14 jaar
hey hallo
koppeling vervangen zal de oplossing zijn, drukgroep verooorzaakt de grote tegendruk en de gaffelkogel in de bak is droog gelopen, deze moet je mooi schoonmaken en opnieuw invetten met vet. dus kortom gezegd: versnellingsbak uitbouwen, complete koppelingset vervangen, gaffel gangbaar maken en versnellingsbak inbouwen
mvg robbie f
zelfde probleem heb ik ook gehad maar dan wel bij een avensis 2.0 d4d diesel bj 11-2003 en die techniek is (na genoeg) gelijk
pedaal kraken is op telossen met wat wd 40 oid op het scharnierpunt van het pedaal te spuiten
en het zwaar gaan is ook een bekende kwaal gaffelkogel is inderdaad droog/vuil
en daar is ook een modificatie rubber voor die over de gaffelkogel gaat en die schermt de gaffelkogel af zodat deze schoon en vet blijft (dit wijst zichzelf)
ik kocht de auto met 150.000 km en de koppeling ging toen al zwaar en bij 190.000 km heb ik de koppeling kompleet vervangen(slipte door) en koppeling gaat heerlijk soepel
is de centjes wel waardt
succes
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar