Graag jullie mening en advies!
Mijn Avensis 2.2 D-4D (163.000 km) heeft alweer een lekkende koppakking. Anderhalf jaar geleden bij dealer gekocht. Bij vorige eigenaar en onder extended warranty is 80.000 km geleden koppakking al eens vervangen. Dat lijkt mij nu dus geen serieuze optie meer.
Zowel dealer als Toyota geven niet thuis, willen mij ook niet tegemoet komen. Mijn opties zijn denk ik hele motor vervangen of afscheid nemen van deze verder fijne auto.
Ik hoor / lees meestal dat het probleem steeds blijft terugkeren omdat er nu eenmaal een probleem is met alle 2AD onderblokken.Weet iemand of de vervangende motor die de dealer mij aanbiedt echt beter is dan de oude die er uit komt?
Is er iemand die de 200.000 km met een vervangende Toyota 2AD-motor heeft gehaald?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dank je 405! Dit 'warranty bulletin' wordt uitgelegd als 7 years OR 180.000 km (so whichever is first). De dealer heeft Prior Approval gevraagd en kreeg die niet van Toyota NL.
Toyota NL vindt het 'heel normaal' dat een auto van 9 jaar oud en anderhalf jaar na aanschaf bij een dealer kosten met zich meebrengt van bijna de helft van het aanschafbedrag, voor een defect dat onder de warranty viel maar niet voldoende is hersteld, omdat het fabrieksvoorschrift voor de reparatie -kennelijk- enkel de symptomen bestrijdt. Het blijkt veel vaker voor te komen dat de koppakking opnieuw gaat lekken, ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het niet bekend was toen deze bak aan mij werd doorgeschoven. Ik vind het belachelijk en oneerlijk maar ik weet niet of/hoe ik dit ooit zou kunnen winnen. Ik vind dat ik een heel redelijk voorstel heb gedaan om de kosten te delen, maar krijg niet thuis.
Als ik nou wist dat Toyota iets heeft geleerd en veranderd aan de 2AD, en een gereviseerd blok waarschijnlijk wel 200.000 km meegaat kan ik er wel vrede mee hebben 4000 euro extra te investeren in de volgende kilometers. Als niet - dan is het afscheid van dit Toyota-Avensis-D4D-barrel helaas de enige rationele beslissing.
Mijn buurman heeft dezelfde auto en heeft er nu 340.000 km op zitten.De enige extra reparaties waren katylisator en de egr klep.Misschien toch eens op de Onderdelenlijn kijken voor een andere motor of toch de koppakking laten vervangen en wellicht weer 100.000km rijden.IK neem aan dat de genoemde 4000 euro voor een blok is en niet voor de vervanging van een koppakking.
Ferry
9 jaar
Beste Frank, gebruik in de zoekfunctie >>D-CAT<< eens en je komt ook mijn ellende tegen met deze motor; mij is ook beloofd dat de nieuwe motor gemodificeerd was en veel beter; de eerste ging na 147000km stuk en die 2de ging jl februari bij 184000 naar de haaien. Laat je niks wijsmaken, die motoren deugen gewoon niet en daarom levert inmiddels BMW de diesels aan Toyota !!!
9 jaar
Idd,wegdoen uithuilen en opnieuw beginnen.
Ook de modificatie kon niet voorkomen dat het weer fout ging.
Overigens is dat niet de reden waarom er nu een BMW diesel inligt,overigens ook met Toyota ontwikkelt.
Tooyta gaat grootschalig inzetten op hybride auto's en daarom komt een diesel onderaan het lijstje.
Want ook de BMW/toyo diesel is geen kracht patser met 115pk.
9 jaar
Thanks all! Inmiddels uitgehuild en een paar illusies armer. Jammer, de auto reed verder prima.
Maar eens in een andere vijver vissen voor de volgende bolide ...
(Genoemde 4000 euro is inderdaad voor vervangen van heel blok).
9 jaar
Ik heb 7 jaar gewerkt bij Toyota dealer in België en ik ken dit probleem maar al te goed. Hun AD-motoren zijn gewoon niets waard. Ik heb wagens gehad die op een jaar tijd 3 cilinderkoppakkingen aan hun been hadden. Nu hier in België wordt de motor zelf niet meer opengemaakt. Toyota werkt volgens een ruilsysteem. De ganse motor wordt vervangen door een gereviseerd exemplaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar