in januari 2009 problemen met oliepomp gehad, deze is vervangen. Forse kostenpost. Kan mijns inziens gebeuren (zelfs bij een Toyota). Nu 2 maanden later is het moertje van het asje vh schoepenwiel in de turbomotor losgeraakt (gewoon losgetrilt). Deze heeft nu het schoepenwiel beschadigd, ergo de hele turbo moet worden vervangen. Ik vind het niet normaal dat dit mogelijk is maar de toyota-dealer geeft aan dat er geen coulance mogelijk is. Wie kent dit probleem en wie ziet mogelijkheden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik ken het probleem niet bij toyota maar bij andere merken wel dan lopt de boel wel eens vast en moet de turbo vervangen worden.
ik kan ook begrijpen dat er geen garantie op zit want de wagen is 5 jaar oud.
al blijft het zeer verveelend maar het is niet anders.
het enigste wat je kunt doen is als je altijd bij de dealer in onderhoud geweest bent een brief naar de importeur testuren en daar beklaag tedoen dan maak je als trouwe klant misschien meer kans op tegemoet koming in de kosten.
groetjes jan.
Nee dit is zeker geen voorkomend probleem, ik heb het nog nooit meegemaakt.. ik zal als je altijd in onderhoud ben bij die toyota dealer vragen om een derde regeling. Hoeveel km heeft de auto gelopen dat is zeker ook niet onbelangrijk.
km stand is 197.000 en het vervelende is dat hij sinds 2 jaar niet bij een dealer is onderhouden maar een algemene garage
15 jaar
ja dan zul je volledig voor de kosten opdraaien vermoed ik en aan de andere kant hij heeft alle een leuke km stand maar het blijft verveelend.
groetjes jan.
tjah dan heb je geen poot om op te staan vrees ik..
Ik denk dat de oliepomp de oorzaak was, zwaar draaien van de turbo en slechte koeling hier door.
[quote=berendonck]Ik denk dat de oliepomp de oorzaak was, zwaar draaien van de turbo en slechte koeling hier door.[/quote]
ja zou zeker kunnen! turbo gaat altijd het eerste kapot bij smerings problemen
Inzake bovenstaande: Op 07-04 is turbomotor vervangen (nota ad 1750,- ) door Toyotagarage **********. Heb met de auto zegge en schrijve 5 km !!! gereden voordat de motor na een kort tikkend geluid uitviel. Wat blijkt? Nu liggen de drijfstanglagers eruit. Je begrijpt dat ik mijn vertrouwen compleet in de auto ben verloren. Probeer er nu met deze dealer uit te komen: wil opnieuw een avensis 2008 aankopen "met de kop eraf" (niet meer dan 40.000 km). ***** is bereid om, jawel, 3000,- voor de oude auto te geven en de nota ad 1750,- dient ook nog gewoon betaald te worden. Doet iedere toyotadealer op deze manier aan "klantenbinding / klanttevredenheid"? Ik vind dit op het onfatsoenlijke om af, of zie ik dit volslagen verkeerd. Gaarne jullie proffesionele reactie
15 jaar
PS voor de duidelijkheid: ook de oliepomp is vervangen bij Toyotagarage******
15 jaar
Het noemen van de dealernaam voegt niets toe aan het topic, verwijderd door moderator.
Hans
mee eens, excuses
15 jaar
[quote=ronald674]Doet iedere toyotadealer op deze manier aan "klantenbinding / klanttevredenheid"? Ik vind dit op het onfatsoenlijke om af, of zie ik dit volslagen verkeerd. Gaarne jullie proffesionele reactie[/quote]
Het is heel simpel....
Het moet voor beide partijen interessant zijn : Zowel voor jou Ronald als voor de dealer.
De dealer geeft welles waar 3000,- voor de auto terug maar neemt daarmee OOK de kosten van een andere motor opzich.
3000,- voor je oude auto is nog helemaal niet zo gek.
Gr. paul
[quote=ronald674]Inzake bovenstaande: Op 07-04 is turbomotor vervangen (nota ad 1750,- ) door Toyotagarage **********. Heb met de auto zegge en schrijve 5 km !!! gereden voordat de motor na een kort tikkend geluid uitviel. Wat blijkt? Nu liggen de drijfstanglagers eruit. Je begrijpt dat ik mijn vertrouwen compleet in de auto ben verloren. Probeer er nu met deze dealer uit te komen: wil opnieuw een avensis 2008 aankopen "met de kop eraf" (niet meer dan 40.000 km). ***** is bereid om, jawel, 3000,- voor de oude auto te geven en de nota ad 1750,- dient ook nog gewoon betaald te worden. Doet iedere toyotadealer op deze manier aan "klantenbinding / klanttevredenheid"? Ik vind dit op het onfatsoenlijke om af, of zie ik dit volslagen verkeerd. Gaarne jullie proffesionele reactie[/quote]
gezien de leeftijd van de auto en KM stand( ga uit van normaale staad) ,kun je er niet beter een kaal motorblok van de sloop met weinig KM in hangen?
dan kun je de turbo ed over kunnen zetten
kost minder als dat je de auto weg "geeft" voor 3000,-
t is maar een idee
15 jaar
Persoonlijk zou ik mijn heil niet meer bij toyota zoeken na al die ellende.
ik zou voor een ander merk gaan, want eentje van 2008 is tegenwoordig ook geen topper meer.
Vooral de diesel wil van de laatste bouwjaren fors olie gebruiken en is zeker geen topper meer.
Ik zou de auto laten repareren en idd niet weggeven voor een paar duizend euro.
Ik vermoed dat het blok al flink op zijn donder gehad heeft door die kapotte oliepomp.
15 jaar
[quote=cobus klus][quote=ronald674]Inzake bovenstaande: Op 07-04 is turbomotor vervangen (nota ad 1750,- ) door Toyotagarage **********. Heb met de auto zegge en schrijve 5 km !!! gereden voordat de motor na een kort tikkend geluid uitviel. Wat blijkt? Nu liggen de drijfstanglagers eruit. Je begrijpt dat ik mijn vertrouwen compleet in de auto ben verloren. Probeer er nu met deze dealer uit te komen: wil opnieuw een avensis 2008 aankopen "met de kop eraf" (niet meer dan 40.000 km). ***** is bereid om, jawel, 3000,- voor de oude auto te geven en de nota ad 1750,- dient ook nog gewoon betaald te worden. Doet iedere toyotadealer op deze manier aan "klantenbinding / klanttevredenheid"? Ik vind dit op het onfatsoenlijke om af, of zie ik dit volslagen verkeerd. Gaarne jullie proffesionele reactie[/quote]
gezien de leeftijd van de auto en KM stand( ga uit van normaale staad) ,kun je er niet beter een kaal motorblok van de sloop met weinig KM in hangen?
dan kun je de turbo ed over kunnen zetten
kost minder als dat je de auto weg "geeft" voor 3000,-
t is maar een idee[/quote]
Dat lijkt mij inderdaad een betere optie. 't Is wel een hoop werk want een sloper verkoopt volgens mij alleen het motorblok. De dynamo, brandstofpomp, versnellingsbak, turbo, etc moeten dan allemaal worden overgezet en voor de zekerheid een nieuwe distributieriem + rollen. Lijkt mij een klus voor een goedkope universele garage.
15 jaar
[quote=Nico8119]Dat lijkt mij inderdaad een betere optie. 't Is wel een hoop werk want een sloper verkoopt volgens mij alleen het motorblok. De dynamo, brandstofpomp, versnellingsbak, turbo, etc moeten dan allemaal worden overgezet en voor de zekerheid een nieuwe distributieriem + rollen. Lijkt mij een klus voor een goedkope universele garage.[/quote]
Waarschijnlijk kan ronald dit niet zelf en is dan afhankelijk van een garage / dealer..... Ronald is dan vervolgens een hoop geld kwijt en is er kwa auto en bouwjaar niet op vooruit gegaan, alleen maar in de achteruit. Ook wordt de auto er geen cent meer waard door.
Gr. paul
Daar heeft Paul zeker een punt.
Je moet gaan leuren met een auto waar ook een universeel ook niet happig op is.
Die heeft geen idee van de voor geschiedenis.
Maar die nota van 1750 euro moet tie gewoon betalen en moet tie nog van die 3000 euro aftrekken.
Dat vind ik wel een vorm die maar een kant op rekent, en dat is richting garage.
Feitelijk krijgt tie maar 1250 euro voor de auto,dat lijkt helemaal nergens op.
Dan sta je een auto van 2004 gewoon weg te geven.
Tenslotte heeft de dealer een reparatie verricht van 1750 euro en er 5 km mee gereden.
Ik zou zeggen 3000 euro +1750 euro=4750 euro en dat als richtlijn nemen kwa inruilprijs.
Tenslotte heeft de delaer geen goede diagnose gesteld, want anders loopt de boel niet na 5km in elkaar.
15 jaar
mbt die verouderde diesel, wat voor merk adviseer je me dan?
15 jaar
Een merk adviseren doe ik niet zo snel meer,dat is in de regel een persoonlijke keuze.
En de toyota is geen verouderde diesel maar wel eentje met behoorlijke troubles.
Zeker de diesel vanaf 2004/5.
En de 177pk is gewoon een drama.
Maar wat je ook terug koopt, er zijn geen probleemloze auto's meer.
De elektronika en de absurde milieu eisen gaan de diesel op den duur de das om doen.
En het moet allemaal goedkoop en uiteindelijk betaald de klant de rekening in de vorm van absurde reparaties en preventieve onderhouds kwesties.
15 jaar
Ik vind dat we het hier maar bij moeten laten; het topic verandert nu van technisch probleem naar consumentenbelangen.
mvg,
Hans.
als ik dit lees
de behandeling buiten beschouwing
een moertje zal niet door olie gebrek loslopen
wel door een trilling(onbalans) welke door lagerschade in de turbo kan komen
verder zou ik gaan kijken voor een totall los exemplaar en alles overzetten
of je moet aan een ruilblok en turbo willen
kost ook geld maar zal goedkoper zijn als een andere auto met de mogelijke reparaties
of gewoon een compleet sloop blok erin met inruil van het oude spul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar